Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: xbox fungkar ibland, ibland inte

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    xbox fungkar ibland, ibland inte

    Tja, jag köpte mitt chippade xbox här för kanske 2 år sen, men det var inte förens i slutet av förra året detta började hända, ibland startar mitt xbox, väldigt sällan och ibland inte, jag trycker på power knappen inget händer, jag har försökt koppla in i annat el uttag och allting inget funkar, sen ibland så kan det hända att jag testar och då funkar det, det funkade i 3 dar för 3 dar sen, men nu får jag inte igång det igen, vet någon vad detta fel kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Är det helt dött när du trycker på knappen? Inga dioder tända/blinkar? Inget surr i fläkten alls?

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    mm precis, ingenting startar det vore som om nät aggregatet är sönder, men jag har inte kännt någon lukt som om något vore sönderbrännt eller något, och det funkade för 2 dar sen <_>

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Testa med ngn annas nätagregat
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    mitt xbox statar inte mer

    hej på er skulle vilja ha lite hjälp mitt xbox startar inte nå mer vet inte va de är för fel har kollat allt men de fan inte funkar de än då ????

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av redeye
    hej på er skulle vilja ha lite hjälp mitt xbox startar inte nå mer vet inte va de är för fel har kollat allt men de fan inte funkar de än då ????
    Har du kopplat in sladden?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    hej

    ja allt är som de ska men de funkar fan inte vet inte va de kan vara de jag kan tänka mig är om de ska va nåt som är sönder!!! när man trycker på xboxet händer de ingenting vet nån va de kan vara för fel???

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av redeye
    ja allt är som de ska men de funkar fan inte vet inte va de kan vara de jag kan tänka mig är om de ska va nåt som är sönder!!! när man trycker på xboxet händer de ingenting vet nån va de kan vara för fel???
    Beskriv "ingenting"

    Helt död?
    Eller försöker gå igång ett par gånger och slocknar?
    Eller står och lyser rött på fronten?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    hej igen

    de går igång men de kommer inte in på hårdisken och så som vanligt är de chipet de är fel på eller??? hoppas ni kan hjälpa mig!!!???

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu får du tamej)(/)(/)(/!/& skärpa dig och skriva en ordentlig beskrivning av vad som händer när du försöker starta din xbox. Ser du inget svar av mig inom 8 timmar = prova igen eller lämna in boxen för åtgärd mot kostnad för nerlagd tid.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Mitt startar inte heller den typ startar om 2ggr av sig själv sen går de igång. Men då lyser eject knappen röd o grön sen kommer de ett fel meddelande på kinesiska o engelska har gjort så förr med fel texten men inte omstartningarna. Tacksam för svar


    Löst de om de e nån som vill veta. Drog ur scarten i xboxet sen startade den då lyser eject knappen grön o gul då sätter man in scarten bara o så e de klart sen e de bara o köra :P
    Last edited by banzai; 2006-09-09 at 13:34.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    NGR Tipps om vad det kan vara:

    Blinkar Grönt/Rött:
    Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
    Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
    Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    grejen e att den funkade perfa ute i vardagsrummet flyttade in de till sovrummet efter de så strular de. har hänt så förut men slutat efter nån timma så funkar allt igen. trodde jag hade fixat de men sen när jag startade om de senare så blev de samma skit igen o så fick jag göra om de me scarten igen o då funkade de. biosen e halv ny typ 6mån hittar ingen ny direkt har xecuter2,3 nått

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •