Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spel Som Slutar Fungera Pga Update?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0

Spel Som Slutar Fungera Pga Update?

Hej, mitt första inlägg här. Flashade min hitachi drive hos PSX för en tids sedan, jag har inte version 3.0, men funderar på att skaffa.

Jag läste i en annan tråd om en kille som hade tankat updates ifrån MS genom Live och sen slutade spelen att fungera.

Ironlord skrev i denna tråd

"" Det där är jag verkligen sugen att ta reda på eftersom flera av mina brända spel helt plötsligt slutat att fungera. Satt och körde ett spel och tog sen ut skivan och bytte spel men det gick inte att läsa den skivan. Prövade med ett annat spel, samma sak där. Satte i det spelet jag körde först, och hör och häpna, det funkar inte längre. Man kan ju undra om det var så klokt att tanka ner updates till spelen, har MS gjort en egen uppdatering som gör att brända spel inte längre funkar? Lite klarhet i detta vore på sin plats... ""

Det här kommer ju att börja hända och jag tror det skulle vara bra om vi hade en klistrad tråd om folk som börjat uppleva dessa problem, vilka läsare dom har, vilka spel och framför allt vilken firmware dom har på xbox'et.

Nån som hört nå mer om dessa typer av grejor? Skriv gärna i denna tråd då.

Mvh
    Snyder

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Jag har kört alla updateringar som kommit upp, har aldrig upplevt dessa problem.
    Låter snarare som ett problem med de brända skivorna och vilken fw som ligger på DVDn.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24
    jag uppdaterade GRAW (orginal) och efter det hängde sig min box hela tiden efter ett par minuter med nästan alla spel, kopplade ur wifi grejen så den inte kunde koppla upp mot xbox live och då funkade allt bra igen. sen flashade jag min hitachi till 2.0 och nu har jag bara provat lite grann men det verkar funka som det ska igen.
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

Liknande diskussioner

1. Spel som inte funkar
    By sandthy in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 10:06
  2. Problem med spel som fryser, nu SC Pandora Tomorrow
    By di7riks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 09:58
  3. Alla spel har slutat fungera
    By Bofink in forum X-BOX Spel/Mjukvara