Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Elgiganten säljer PSP1001K - Frågan lyder...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0

Elgiganten säljer PSP1001K - Frågan lyder...

Tja folk!

Har spanat efter en bra PSP ett tag nu, och jag ska självklart ha en ny

Hittade en PSP base pack hos Elgiganten, och det står "PSP Base Pack PSP1001K". Kan man redan där på namnet se "ungefär" vilken version man kommer att få? Vore nice isåfall, så jag kan köpa den, eftersom det var billigt. I värsta fall så kan jag väl ändå köpa den, sen utnyttja öppetköpet

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Finns ingen större anledning att oroa sig.

Har NÅGON sett en PSP med ta-82 moderkort såld i sverige?

Den enda vi sett i butiken kom från japan.

Alla firmware upp till 2.71 går ju att nergradera nu, bara moderkortet inte är för nytt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    Tackar för svaret Hansi. Så vad tycker du, ska jag testa köpa en från Elgiganten (billigaste stället jag hittade en PSP Base Pack på hittils)? Det känns som om sådana ställen bör ha äldre PSPn än spelbutiker (t.ex Game osv).

Kom med tips! Börjar bli dags att köpa en snart

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Köp där det är billigast, du har ju alltid öppet köp på elgiganten. Sannolikheten att få en nergraderbar psp är väl ungefär 99.9999%
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    Tack för tipset Hansi, den jag köpte från Elgiganten är en 2.01 och inte heller nå jäkla TA-082, så det är GRÖÖÖNT! Weeee!

Nu kommer det roliga... vilken är den kortaste vägen till 1.5? Ska jag uppdatera till 2.71 och köra den downgradern, eller ska jag upp till 2.5 eller 2.6? Jag äger ingen GTA så jag vill helst undvika den väg som kräver GTA.

Måste bara beställa hem ett minneskort nu... och sen ner på stan och köpa en USB-kabel också. Vilken typ av USB-kabel behöver man förresten? Det är väl en sån där som typ brukar finnas till kameror också? Vanlig USB i ena änden till PCn, och en mini på andra sidan in till PSPn? (Har PSPn nerpackad i kartongen igen, vågar inte packa upp o titta xD)

*Väntar glatt och ivrigt på svar*

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag brukar gå till 2.6 och sedan köra gta nergradering till 1.5
    Har du inte gta så måste du upp till 2.71 och har några spännande omstarter att se fram emot :-)

Japp, vanlig usb+mini usb

Ta minst 2GB minneskort :-)

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    Så det är till 2.71 alltså... men är det säkert att köra den då? Vill HELST inte bricka min splitternya goa PSP Får jag klartecken från dig så ska jag köra på 2.71 då ^^

Mm, det blir 2gb minneskort, lätt! Funderade på 4gb också, men kanske får bli senare

Om du vet någon jättebra guide angående upgrade till 2.71 och downgrade till 1.50, får du gärna länka dom. Annars lyfter jag på mitt virtuella arsle och letar själv snart...

Edit: Lägger till följande:

Måste man ha 2.71 EU Version, eller spelar det ingen roll om man har US osv på Firmwaren? Vad är det för skillnad egentligen... :P
    Last edited by Gojira; 2006-09-08 at 19:03.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enkel guide: Ta med dig din PSP och 300:- till Blekingegatan 16

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Enkel guide: Ta med dig din PSP och 300:- till Blekingegatan 16
    Haha, nice one! Bor i Gävle... så jag får söka lite på nätet. Jag kommer nog dit i värsta fall... men jag hoppas jag slipper! Tack för svaren!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    jag körde 2.71 downgradern för nån dag sedan funkade skit bra. men som sagt tog några omstarter ^^

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Min första tog 15 omstarter, nästa jag gjorde tog två....hurra, jag har blivit bättre på att nergradera från 2.71 :-)

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    WOPII det blir juh bara bättre och bättre ^^

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Snorekelt

Jag fick göra en omstart för att nedgradera till 1.5 Funkade asfint. Nu återstår bara att tjakka minneskort (2gb) och installera devhook från ultimate installer 1.1.1
    Tjakkade precis en PSP från elgiganten som nu säljer base pack för 1790kr w-e-b-h-a--l-l-e-n har 2gb minneskort för 649kr, kommer in nästa vecka.
    Sen har man allt...
    Fan va soft...
    Last edited by carlitoman; 2006-09-22 at 22:05.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner