Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 129

Diskussion: crashbox 360...ruttet M$

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Skicka in den på garanti.. Kompisen gjorde det med brutit sigill, Ända vi gjorde var att flasha tillbaka till orginal fw.. tog 1 vecka fick han ny,, Jag skickade in min idag, dom kom och hämtade den,, bara hålla tummarna så det funkar för mej med..
    Last edited by flygarn; 2006-09-16 at 01:04.

  2. #32
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    hej
    haft mycket av 0102 , jobbat hårt med värmepistolen, boxen funkade klanderfritt i ett par veckor, flera timmars spelande..., men nu åter igen samma problem, dock i lite annan form, boxen kommer ej igång alls, bara "ring of death"..finns en hel tråd på xboxhack.net som behandlar detta...
    http://www.xboxhacker.net/forums/index.php?topic=1193.0, där oxå videon finns, den finns ju på youtube med
    jag återkommer med info om om det lyckades denna gång..

    ha d

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    jag har skickat in min box nu...håller tummarna svinhårt...hehe
    jag strunta i att flasha tillbaka den....orka inte bry mig längre...dom kollar säkert bara sigillet om dom kollar något..hon tjejen på supporten sa att dom hade fått in massvis med det här felet..något microsoft vet om oxå...allt detta här blir ju dålig pr för dom så därför tror jag att dom fixar alla boxar eller skickar ut nya...förlorar för mycket marknadsandelar till nästa generation annars..
    bara mina tankar

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    vad kör ni för anslutning till tvn ?
    jag kör vga , testade med en komponent verkar fungera mycket bättre. boxen startar i 90% av fallen istället för 50% med vga kabel jävligt skumt.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    nu körde jag pistoltricket,
    funkar när man har allt nedplockat i atomer, nu ska jag bara bygga ihop allt och så får vi sen om vi har tur och det funkar då också.
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    hej å hå..
    nu e den igång igen 360:n, värmde rejält å sedan på med ny artic silver 5, få se hur länge den funkar denna gång
    /matt

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har skapat en klistrad tråd annars där ni kan sälja ut delarna som blir över på era trasiga boxar :-)

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26983
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    min box är framkommen till tyskland nu...om några dagar vet jag om jag får en ny eller hur dom gör....*ber en bön*

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    hon tjejen på supporten sa att dom hade fått in massvis med det här felet..något microsoft vet om oxå...allt detta här blir ju dålig pr för dom så därför tror jag att dom fixar alla boxar eller skickar ut nya...förlorar för mycket marknadsandelar till nästa generation annars..
    bara mina tankar
    ecu: Jag skickade in min box med brutet sigill och det var inga problem eftersom de inte kommer skicka tillbaka din box. Du kommer bara få en sämre begagnad direkt när din kommit in, den skickas tillbaka bara några timmar efter att din kommit fram.

    Jag skickade in min första som hade tillverkningsdatum 2006-03-15 bara två veckor efter att jag köpt den då det var grafikfel på den och den hängde sig lite när den ville.
    Fick tillbaka en sämre begagnad box med skrapmärken och gammalt klister kvar på ovansidan, dessutom var den tillverkad 2005-10-31!! Tänkte verkligen se att den fungerade innan jag bröt sigillet denna gång eftersom man nu hade garanti på skiten. Den höll den cirka en dag innan den gick sönder den med. Ungefär samma problem med denna fast värre, den hängde sig hela tiden, kom knappt in i Dashen.
    Skickade in den med och efter en vecka kom en ännu äldre box tillbaka, 2005-10-15. Såg dock inte lika sliten ut om man ska se något positivt. Denna höll säkert två dagar innan den dog den med fast denna gång med checkboard pattern och ring of death istället. Härligt glad man var på MS efter det.
    Fick dock efter samtal med Dustin, som jag köpt den av, lov att reklamera skiten istället eftersom de uppenbart inte lagar boxarna man skickar in.
    Så jag hoppas inte du förväntar dig för mycket av din "lagade" box. Bra är ju att man får garanti igen

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Mircosoft har tydligen viktigare saker för sig än att laga xboxar, detta börjar ju likna en skandal, utav stora propotioner, kanske dax för någon nyhetsbyrå att ta tag i detta...
    min 360 rullar dock på en stund till, kört hårt efter värmepistoleringen,
    ha d

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    hmm min box har funkat klockrent nu en vecka, innan det så hade jag två veckors strul med grafikfel och den fina röda cirkeln. Vettefan om man ska orka skicka in skiten.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    jag ska köra på en vända till med värmepickan, köpte lite kylpasta att kleta på kylflänsen sen när man ska bygga ihop elendet igen.
    får se om det funkar.
    annars tror jag den här boxen har gjort sitt. med dom brytmärkena man har lyckats göra på den så måste dom ju vara helt blinda om dom skulle ta emot den :/
    får ha den som reservdelsburk om man köper sig en ny...
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    ja jag väntar iaf in en box, sen om det är min egen eller en gammal eller en ny får vi se, så länge jag får tillbaka ett sigill...sen drar jag ner till elgiganten om den "nya" boxen med strular så får dom se till att fixa det...det konstiga är att microsoft egentligen sätter sig över svenska lagen, vi har ju en konsumentskydds lag här som säger att man har rätt att reklamera sin vara till försäljningsstället. Så egentligen så ska man kunna lämna in sin låda på det stället som man har köpt den på...

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jag är inne på min tredje box har en som hänger sig lite då och då får säjva ganska mycket plus en som står helt död som jag ska skicka till ms när jag orkar ..ingen av boxarna har varit öppnade ska tilläggas ... vette fan om jag vågar det innan jag får tag på en box som är tillverkad i går typ... vore jävligt kul att få lite siffror på hur många boxar som har krånglat i europa lär vara en del

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    fan nu startar inte min alls igen måste fan skicka in skiten vad är det för nummer man ringer ?


    glöm det

    elefon

    Hjälp via telefon alla dagar i veckan:

    020 79 11 33

    eller +46 858536524 från en mobiltelefon.

    Hörselskadade ((TTY-enhet):
    020 79 11 34

    Öppettider:
    Måndag–fredag: 09:00-22:00
    Lördag: 09:00-20:00
    Söndag: 09:00-17:00

    edit nu fick jag upp ett stort felmeddelande över hela skärmen fel kod system error .... E71 nån som fåt det förut ?
    stängde av och satte på kom in i dashen. stängde av satte på röd ring igen
    Last edited by lechill; 2006-09-21 at 09:17.

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    haha nu pratade jag med supporten den nyaste boxen som hänger sig lite titt som tätt skulle jag koppla til en vanlig tv och inte min plasma tv för det kunde bero på min plasma tv .........bra svar va

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av joachim
    haha nu pratade jag med supporten den nyaste boxen som hänger sig lite titt som tätt skulle jag koppla til en vanlig tv och inte min plasma tv för det kunde bero på min plasma tv .........bra svar va
    hehe, då kanske man ska åka till supporten och köra upp den där hd kabeln nånstans på dom där inte solen skiner så ofta. för den har du ju ingen användning av enligt dom...
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18

    Talking

    snackatt med supporten nu faktist jävligt trevliga ska ringa imorrn bjuda hem UPS har fått en UPS-returetikett på mejlen.

    fan dom lär ju ha lite och göra nere i tyskland.

    SHIP TO: BAY 1 ROBERT PAST
    0000000000
    EUROPEAN REPAIR CENTRE
    FELDSTRASSE 16

    TELEPLAN RHEIN-MAIN GMBH
    64331 WEITERSTADT
    GERMANY

    edit:
    verkar gå smidigt det här dom ska hämta boxen mellan 16:30 och 18. helt enligt mina önskemål.
    Last edited by lechill; 2006-09-22 at 10:56.

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    FEL PÅ MIN BOX MED ERROR CODE........
    SKICKAR IN DEN TILL MS IMORGON, PRATADE MED SUPPORTEN IDAG, MIN ÄR UPDATERAD I FIRMWAREN, UNDRAR OM DET KAN HA PÅVERKAT BOXEN?
    HOPPAS JAG FÅR EN NY/l

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    skicka in ditt tangentbord med verkar vara nått fel på caps lock

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av lechill
    skicka in ditt tangentbord med verkar vara nått fel på caps lock
    hehe

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    nån mer som fått en ny box fast dom skickatt in med brutet sigill ?

  23. #53
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Borås (Heja Elfsborg)
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kanske, jag lämnade min till UPS idag. Om jag inte får en ny så får det väl bli till att sälja det man kan på tråden här i forumet (Hansi har klistrat en köp och sälj för döda 360). Återkommer med info av utfall om ngn vecka.

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av wooha
    Kanske, jag lämnade min till UPS idag. Om jag inte får en ny så får det väl bli till att sälja det man kan på tråden här i forumet (Hansi har klistrat en köp och sälj för döda 360). Återkommer med info av utfall om ngn vecka.

    skickade du med nät agregatet också ?

  25. #55
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Borås (Heja Elfsborg)
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lechill
    skickade du med nät agregatet också ?
    nej, dom ville bara ha boxen.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ups hämtade min idag, hoppas man får en ny trots brutet sigill

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Jepp, jag fick tillbaka min igår från tyskland, fick en som var tillverkad 15 jan 06... Mitt sigill var ju brutet men det funkade fint iaf...

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    nån som testat det här ?
    ames at joystiq fixed his own 360 that was flashing three red lights, which indicates an internal error.

    If you have this problem try to fix it yourself before sending the unit in.

    1) Remove your hard drive and/or memory units.

    2) Run “Initial Setup” under the system blade.

    3) Decline inserting HDD or memory unit when prompted.

    4) Sync your controller and pop in a game.

    It might save your xbox 360 a repair return.

    Do-it-yourself repair - Joystiq

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    ringde supporten i helgen för att se om dom hade skickat tillbaka min låda eller vad som hände...dom sa bara och jag citerar "det står still ner på servicecentrat"...va fan....nu har lådan stått där nere i över en vecka...så lång tid kan det ju inte ta och skicka tillbaka en box...abstinens när man inte får spela...e där många som har skickat ner sina boxar fast dom är brutna?

  30. #60
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    min e på väg ner just nu..
    UPS var ju jävligt smidiga skulle komma mellan 16:30 och 18
    tror dom hämta upp den 16:31...

    Status: På väg
    Sänt till: WEITERSTADT, DE
    Typ av servicealternativ: STANDARD

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Xtreme firmware 3.1 for TS-H943 Xbox 360
    By Kiwimannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 16:34
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  5. Crashbox 360
    By SlayerX_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 22:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •