Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 129

Diskussion: crashbox 360...ruttet M$

  1. #91
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hej igen, nu är boxen skickad.

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Den är framme i Tyskland nu...

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    hmm den var bara 3timmar där nere, nu står det att den är på väg tillbaks...

  4. #94
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Har fått tillbaks den nu, helt ny Måste flasha om den bara.

  5. #95
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    tjena..
    har ju flashat min DVD och det blev bricked som ett skönt resultat, har kört restore.bat (GaryOpa 8in1).
    Vad ska jag säga till MS Supporten när jag ringer dom?
    Kan ju inte säga att släden inte bara kommer ut? Eller ska jag hitta på nåt annat skevt med boxen så de blir automatiskt fel ?
    Vad har ni sagt när ni ringde?`Ge mig ett bra tips

    Sen jävlar ska ja skicka skiten ! Verkar ju inte va nåt problem att få en ny iaf, hehe!

    Taack..!

  6. #96
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säg så lite som möjligt. Om släden inte kommer ut så är det allt du behöver säga.

    Fast dom är ju inte HELT skärpta, vi skickade in en premium 360 fast behöll hårddisken. Då fick vi tillbaka en core 360, dvs med vit front på dvdläsaren istället för crome.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #97
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej, bra, tack Hansi.. var inne i butiken idag och snacka med en utav dina kollegor..
    Tack för hjälpen om man säger så

    Btw, om han ställer nån följdfråga typ gör si och så.. ska jag bara hitta på eller säga att jag har testat de osv.. e orolig att jag gör bort mig .. blir typ förvirrad när jag ljuger, gillar inte de, haha oavsett vad det handlar om liksom.

    Om det skulle skita sig helt, kan du hjälpa mig då via typ nån överenskommelse?

    Tack PSXCare, kommer till er igen ifall det är nåt i framtiden..!

  8. #98
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spela okunnig bara, vill han att du testar något så gör du givetvis det, så länge det är fel på prylarna så kommer det ju ändå inte leda till annat än att dom skickar budet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej, perfekt
    Ska ringa dom imrn, har fått psykos + huvudvärk och allt man kan få utav det här nu.

    tusen tack hansi!... ha de bra!..återkommer med info om hur det gick till

  10. #100
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Har precis köpt en ny box och tänkte flasha med en gång, men sedan kom jag på att man kanske ska vänta lite och se om det är några garanti-fel på boxen.

    Men vad jag sett i den här tråden verkar det som att dom skiter i om den varit öppnad på service centret, eller?

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Meecrob
    Har precis köpt en ny box och tänkte flasha med en gång, men sedan kom jag på att man kanske ska vänta lite och se om det är några garanti-fel på boxen.

    Men vad jag sett i den här tråden verkar det som att dom skiter i om den varit öppnad på service centret, eller?

    ---

    Vi får se Skickade in den som blev fucked up nyss... väntar med spänning på vad som händer.. UPS hämtade det i Fredags !

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hej fick en ny box med samsung läsare, ska flasha den igen ska lämna in den i dec på psxcare. bra support på MS.

  13. #103
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Efter 5 månader användning av boxen, utan några tecken på överhettning, har min Xbox360 dött. 3 red light of death.....error 0102
    Jag har ringt supporten den 20/11/2006 och de har sagt att UPS ska komma och hämta min xbox.
    Och det har jag gjort ..väntat på UPS....
    Men i dag, 3 dagar efter att jag har pratat med supporten har jag upptäckt att UPS har varit hemma hos mig och lämnat ett lapp i brevlådan. Jag trodde att de hade kommit för att hämta xboxen, men på lappen stod det att det handlar om leverans

    På UPS hemsidan sökte jag på InfoNotice-nummer som stod på lappen och då står det följande:

    BROMMA,
    SE 23/11/2006 11:00 THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE

    23/11/2006 5:14 OUT FOR DELIVERY

    23/11/2006 5:13 IMPORT SCAN

    HERNE-BOERNIG,
    DE 22/11/2006 2:24 EXPORT SCAN
    22/11/2006 0:53 ARRIVAL SCAN

    FRANKFURT,
    DE 21/11/2006 21:34 DEPARTURE SCAN
    21/11/2006 20:36 ORIGIN SCAN
    DE 21/11/2006 12:34 BILLING INFORMATION RECEIVED

    Haaa!!! De har skickat ett nytt Xbox360 till mig fast jag har inte ännu hunnit returnera min gamla 360 Xtreme, utan sigill...
    Last edited by gajaolja; 2006-11-23 at 21:05.

  14. #104
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag å polarn fick en ny Xbox360 :x

    Microsoft är heta med sin service Garantilappen va helt förstörd på våran

    NICE!

  15. #105
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag har suttit i supporten och väntat kanske sammanlagt 2 timmar på 5 dagar. I förrgår kom jag äntligen fram och slapp lyssna på den där estniska damen som inte kan svenska och den där skitmusiken. Blev överlycklig Så nu väntar jag bara på att dom ska komma och plocka upp min trasiga xbox.

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad skulle ni tycka det var värt att bara lämna in trasiga xboxar till oss och låta oss ta hand om telefonkö och UPS?

    200?
    300?
    500?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #107
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Ja efter allt det där jävla krånglet så skulle det säkert vara värt någon hundring iaf. Men jag tror inte det är så populärt om ni hänger på xbox 360 supporten och skickar in en trasit xbox i veckan. Då kanske dom börjar granska dom lite mer. Fast det är bara en hypotes.

  18. #108
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad skulle ni tycka det var värt att bara lämna in trasiga xboxar till oss och låta oss ta hand om telefonkö och UPS?

    200?
    300?
    500?
    50:-

  19. #109
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    250

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ÄR jag den enda jäveln som inte fått en ny box efter att ha skickat in den??
    jävla skit, fick tillbaks samma skitbox igen

  21. #111
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    fick du tillbaka den utan att den var lagad?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jaaaaaa!!!!

  23. #113
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    ska skicka in min box nu så fort UPS kommer fick 0102 felet boxen iköpt föra året och då viste MS om att det kan vara tillverknings fell på dom så dom har sagt att alla boxar som får 0102 fellet och är tillvärkade innan 1 januari 2006 ska bara bytas in mot ny6a om dom går sönder

    Så vi får se vad som händer förklarade det noga för killen på supporten att MS gör så, Han visste dock inget om detta utan bara fixade so min box kommer iväg, har den varigt öppnad? sa han nej sa jag (fast den har ju det, men säger MS själva att dom boxarna var dåliga så ska jag ha en nya iaf om jag öppnat den,

    det har några fått har jag läst på xboxhacker forum, den enna killen hadde tom tagigt ut moderkortet och kört hot air gun tricket 2 gånger innan han ringde ms o sa att det inte hjälpte och dom svara de med att hans box var tillverkad före 01 januari 2006 så skulle han få en ny även om han öppnat för att fellet blev i tillverkningen på dom första boxarna.


    så får se vad som händer med min får väll tillbaks den inom 4 veckor den ska bara komma här ifrån först...

    skickar den utan hd sa han på MS support iaf

  24. #114
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    kostar de något eller? att skicka den till M$ alltså.
    Last edited by naforce; 2006-11-27 at 22:23.

  25. #115
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av naforce Visa Inlägg
    kostar de något eller? att skicka den till M$ alltså.
    om dom godkänner att den inte varigt öppnad så kostar det 0kr.

    annars så vet jag faktiskt inte, hoppas på en ny box eftersom min var tillverkad under 2005 och lider av dom fellen som fanns då undertillverkningen.

    får se vad MS säger, bara dom vet

    boxen skickas till nån fabrik i Tyskland

  26. #116
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dbl Visa Inlägg
    jag å polarn fick en ny Xbox360 :x

    Microsoft är heta med sin service Garantilappen va helt förstörd på våran

    NICE!
    tjena

    menar du att garantilappen var förstörd när ni skickade iväg boxen eftersom du öppnat den....


    lr på den nya som ni fick...

    lite trög här.
    fick du ochså skicka boxen utan Hårdisk? bara själva boxen?

  27. #117
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Hot air gun tricket funkar till 100% gjorde det på min polares box som gick sönder 2 dagar innan min. Bosen fungerade direkt vid första booten!!!!

    så jag rekommenderar detta varmt!


    Givetvis så hadde nån chines inte tagigt bort folien på kylflänsen där kylpastan var (standard fell på dom boxar tillverkade i 2005) efteråt kunde vi känna att kylflänsen blev varmare än innan!!

    Väntar nu på att få iväg min box till MS nu.....

  28. #118
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Another one bites the ****
    Ringde Microsofts support idag och blev glatt förvånad över att få svar klockan 10 på en söndag. UPS ska komma och hämta boxen.

    Några frågor till er som varit med om det här;
    1) Ska man ta loss hårddisken osv och bara lämna in själva boxen?
    2) Ska man verkligen inte skicka det i orginalkartongen?
    3) Ringer UPS först eller kommer dom bara mitt på dagen och förväntar sig att man ska vara hemma? Jag är ju working class hero :/
    4) Behöver man ens kvittot? Dom frågade inget i telefonen och jag tror inte jag vill lämna kvittot till UPS killen?

    Tacksam för svar
    Eder
    Pancho Villa

  29. #119
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Hej! Man behöver bara skicka med xboxen. Ingen hårddisk eller så. Dom kommer med en specialtillverkad kartong för xboxen. Dom brukar bara dyka upp någon gång på dagen och är man inte hemma lämnar dom nog en lapp med nummer till dom så man kan boka en tid. Inget kvitto behövs.

  30. #120
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack Weeh!

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Xtreme firmware 3.1 for TS-H943 Xbox 360
    By Kiwimannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 16:34
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  5. Crashbox 360
    By SlayerX_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 22:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •