Hej igen, nu är boxen skickad.
Hej igen, nu är boxen skickad.
Den är framme i Tyskland nu...
hmm den var bara 3timmar där nere, nu står det att den är på väg tillbaks...
Har fått tillbaks den nu, helt ny Måste flasha om den bara.
tjena..
har ju flashat min DVD och det blev bricked som ett skönt resultat, har kört restore.bat (GaryOpa 8in1).
Vad ska jag säga till MS Supporten när jag ringer dom?
Kan ju inte säga att släden inte bara kommer ut? Eller ska jag hitta på nåt annat skevt med boxen så de blir automatiskt fel ?
Vad har ni sagt när ni ringde?`Ge mig ett bra tips
Sen jävlar ska ja skicka skiten ! Verkar ju inte va nåt problem att få en ny iaf, hehe!
Taack..!
Säg så lite som möjligt. Om släden inte kommer ut så är det allt du behöver säga.
Fast dom är ju inte HELT skärpta, vi skickade in en premium 360 fast behöll hårddisken. Då fick vi tillbaka en core 360, dvs med vit front på dvdläsaren istället för crome.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okej, bra, tack Hansi.. var inne i butiken idag och snacka med en utav dina kollegor..
Tack för hjälpen om man säger så
Btw, om han ställer nån följdfråga typ gör si och så.. ska jag bara hitta på eller säga att jag har testat de osv.. e orolig att jag gör bort mig .. blir typ förvirrad när jag ljuger, gillar inte de, haha oavsett vad det handlar om liksom.
Om det skulle skita sig helt, kan du hjälpa mig då via typ nån överenskommelse?
Tack PSXCare, kommer till er igen ifall det är nåt i framtiden..!
Spela okunnig bara, vill han att du testar något så gör du givetvis det, så länge det är fel på prylarna så kommer det ju ändå inte leda till annat än att dom skickar budet...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okej, perfekt
Ska ringa dom imrn, har fått psykos + huvudvärk och allt man kan få utav det här nu.
tusen tack hansi!... ha de bra!..återkommer med info om hur det gick till
Har precis köpt en ny box och tänkte flasha med en gång, men sedan kom jag på att man kanske ska vänta lite och se om det är några garanti-fel på boxen.
Men vad jag sett i den här tråden verkar det som att dom skiter i om den varit öppnad på service centret, eller?
Original inlägg av Meecrob
---
Vi får se Skickade in den som blev fucked up nyss... väntar med spänning på vad som händer.. UPS hämtade det i Fredags !
hej fick en ny box med samsung läsare, ska flasha den igen ska lämna in den i dec på psxcare. bra support på MS.
Efter 5 månader användning av boxen, utan några tecken på överhettning, har min Xbox360 dött. 3 red light of death.....error 0102
Jag har ringt supporten den 20/11/2006 och de har sagt att UPS ska komma och hämta min xbox.
Och det har jag gjort ..väntat på UPS....
Men i dag, 3 dagar efter att jag har pratat med supporten har jag upptäckt att UPS har varit hemma hos mig och lämnat ett lapp i brevlådan. Jag trodde att de hade kommit för att hämta xboxen, men på lappen stod det att det handlar om leverans
På UPS hemsidan sökte jag på InfoNotice-nummer som stod på lappen och då står det följande:
BROMMA,
SE 23/11/2006 11:00 THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE
23/11/2006 5:14 OUT FOR DELIVERY
23/11/2006 5:13 IMPORT SCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 22/11/2006 2:24 EXPORT SCAN
22/11/2006 0:53 ARRIVAL SCAN
FRANKFURT,
DE 21/11/2006 21:34 DEPARTURE SCAN
21/11/2006 20:36 ORIGIN SCAN
DE 21/11/2006 12:34 BILLING INFORMATION RECEIVED
Haaa!!! De har skickat ett nytt Xbox360 till mig fast jag har inte ännu hunnit returnera min gamla 360 Xtreme, utan sigill...
Last edited by gajaolja; 2006-11-23 at 22:05.
jag å polarn fick en ny Xbox360 :x
Microsoft är heta med sin service Garantilappen va helt förstörd på våran
NICE!
Jag har suttit i supporten och väntat kanske sammanlagt 2 timmar på 5 dagar. I förrgår kom jag äntligen fram och slapp lyssna på den där estniska damen som inte kan svenska och den där skitmusiken. Blev överlycklig Så nu väntar jag bara på att dom ska komma och plocka upp min trasiga xbox.
Vad skulle ni tycka det var värt att bara lämna in trasiga xboxar till oss och låta oss ta hand om telefonkö och UPS?
200?
300?
500?
Ja efter allt det där jävla krånglet så skulle det säkert vara värt någon hundring iaf. Men jag tror inte det är så populärt om ni hänger på xbox 360 supporten och skickar in en trasit xbox i veckan. Då kanske dom börjar granska dom lite mer. Fast det är bara en hypotes.
250
ÄR jag den enda jäveln som inte fått en ny box efter att ha skickat in den??
jävla skit, fick tillbaks samma skitbox igen
fick du tillbaka den utan att den var lagad?
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
jaaaaaa!!!!
ska skicka in min box nu så fort UPS kommer fick 0102 felet boxen iköpt föra året och då viste MS om att det kan vara tillverknings fell på dom så dom har sagt att alla boxar som får 0102 fellet och är tillvärkade innan 1 januari 2006 ska bara bytas in mot ny6a om dom går sönder
Så vi får se vad som händer förklarade det noga för killen på supporten att MS gör så, Han visste dock inget om detta utan bara fixade so min box kommer iväg, har den varigt öppnad? sa han nej sa jag (fast den har ju det, men säger MS själva att dom boxarna var dåliga så ska jag ha en nya iaf om jag öppnat den,
det har några fått har jag läst på xboxhacker forum, den enna killen hadde tom tagigt ut moderkortet och kört hot air gun tricket 2 gånger innan han ringde ms o sa att det inte hjälpte och dom svara de med att hans box var tillverkad före 01 januari 2006 så skulle han få en ny även om han öppnat för att fellet blev i tillverkningen på dom första boxarna.
så får se vad som händer med min får väll tillbaks den inom 4 veckor den ska bara komma här ifrån först...
skickar den utan hd sa han på MS support iaf
kostar de något eller? att skicka den till M$ alltså.
Last edited by naforce; 2006-11-27 at 23:23.
om dom godkänner att den inte varigt öppnad så kostar det 0kr.
annars så vet jag faktiskt inte, hoppas på en ny box eftersom min var tillverkad under 2005 och lider av dom fellen som fanns då undertillverkningen.
får se vad MS säger, bara dom vet
boxen skickas till nån fabrik i Tyskland
Hot air gun tricket funkar till 100% gjorde det på min polares box som gick sönder 2 dagar innan min. Bosen fungerade direkt vid första booten!!!!
så jag rekommenderar detta varmt!
Givetvis så hadde nån chines inte tagigt bort folien på kylflänsen där kylpastan var (standard fell på dom boxar tillverkade i 2005) efteråt kunde vi känna att kylflänsen blev varmare än innan!!
Väntar nu på att få iväg min box till MS nu.....
Another one bites the ****
Ringde Microsofts support idag och blev glatt förvånad över att få svar klockan 10 på en söndag. UPS ska komma och hämta boxen.
Några frågor till er som varit med om det här;
1) Ska man ta loss hårddisken osv och bara lämna in själva boxen?
2) Ska man verkligen inte skicka det i orginalkartongen?
3) Ringer UPS först eller kommer dom bara mitt på dagen och förväntar sig att man ska vara hemma? Jag är ju working class hero :/
4) Behöver man ens kvittot? Dom frågade inget i telefonen och jag tror inte jag vill lämna kvittot till UPS killen?
Tacksam för svar
Eder
Pancho Villa
Hej! Man behöver bara skicka med xboxen. Ingen hårddisk eller så. Dom kommer med en specialtillverkad kartong för xboxen. Dom brukar bara dyka upp någon gång på dagen och är man inte hemma lämnar dom nog en lapp med nummer till dom så man kan boka en tid. Inget kvitto behövs.
Tack Weeh!
Bookmarks