Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Startar upp i chipläge ?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Startar upp i chipläge ?

Hej - härom kvällen när jag skulle sätta på xboxen så startade den av någon anledning upp i SMART XX läge och med dess dashboard och jag vet inte hur jag skall göra för att få tillbaks den till den vanliga Dasboarden som den alltid lägger sig på i normala fall - vet möjligen någon vad jag skall trycka på för att få tillbaks den till Evolution X ? ( har bl.a. testat att dra ur elkabeln men det hjälpte inte heller ) Tacksam för svar // bikerunner
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Av någon anledning har ditt smartxx chip valt att du inte har ett bootbart bios längre.
    Flasha nytt bios i smartxxmenyn , ställ in att du ska starta med t.ex eject knappen och prova igen.
    Lycka till.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä, han har ju bara glömt hur SmartXX menyn fungerar :-)

Du har ett val för original bios, och under det borde du ha ett hackat bios i menyn, t.ex. M8 eller X-ecuter. Bara välja det så går din roliga dashboard igång sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Nä, han har ju bara glömt hur SmartXX menyn fungerar :-)

Du har ett val för original bios, och under det borde du ha ett hackat bios i menyn, t.ex. M8 eller X-ecuter. Bara välja det så går din roliga dashboard igång sedan.
    // hej på er - stort tack för era svar på hur jag skall gå tillväga för att komma tillbaks igen - skall testa om en stund om jag fixar att få ordning på det igen så man kan lira lite xbox igen ! / bikerunner ( återkommer senare )

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Startar upp i chipläge ?

/ hej på er - stort tack för era svar på hur jag skall gå tillväga för att komma tillbaks igen - skall testa om en stund om jag fixar att få ordning på det igen så man kan lira lite xbox igen ! / bikerunner - återkommer senare.
    ( svarade visst på fel sätt )

Liknande diskussioner

1. XBMC Startar inte upp
    By grillmastero in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 23:19
  2. Min X-Box 1.0 startar inte upp som den ska
    By leginos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 09:48
  3. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 13:15