Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: flashat till extreme3.3 men när jag kör min backup spel så låter dvd´n riktigt konsti

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19

    flashat till extreme3.3 men när jag kör min backup spel så låter dvd´n riktigt konsti

    flashat till extreme3.3 men när jag kör min backup spel så låter dvd´n riktigt konstigt vad kan de bero på ? kan de va min brännare eller att de nec 2500a med hackas firmw. jag brände på verbatim dual dvd+r 2.4x

    att den bränner dåligt eller ??
    Last edited by istallion; 2006-09-08 at 21:55.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova bränna med en annan brännare. 2500a är väl den modellen som inte har officiellt stöd för dual layer = den testades/kalibrerades aldrig för det vid tillverkningen = olika lyckat resultat för olika exemplar av denna brännare. Eller så har jag fel, har inte 100 koll på nec modellerna.

    Du kan även sätta i ett original XBOX eller 360 spel innan du sätter i backupen, så drar extreme 3.3 ner hastigheten vid läsning av brända skivor sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    de va de jag gjorde direkt efter flashningen var klar
    först körde jag en orig spel..sen bytte jag till backupen ..
    ljudet va hemsk kändes som nått gick sönder "som riva nagel på en krit tavla"
    fasten allt gick bra i spelet...

    fast kan de va jag som har fel nu och inbildar mig ...men backup spelet verka ha lite kasare kvalite än orignalet jag spela av samma spel. grafik mässigt nu.. men de säkert jag som inbildar mig hehe

    ja jag får nog byta...brännare !
    synd bara med live nu haha orka ta isär och flasha varje gång man ska köra live haha
    även om man kör sen med orig firmwe kan microsoft ändå ta reda på den e moddad eller inte och banna dej ??
    Last edited by istallion; 2006-09-08 at 22:14.

Liknande diskussioner

  1. igna spel funkar..
    By SleepyEye in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 23:26
  2. Varför funkar inget spel??????
    By Joukko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 00:05
  3. Varför funkar inget spel???
    By Joukko in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 09:42
  4. Funkar spel med fler än 1skiva på R-Mod ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-03-14, 21:46
  5. psx spel som funkar på ps2.
    By dialOgue in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-08, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •