Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: varför ska man göra de här ???

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19

varför ska man göra de här ???

en sak jag undrar över vad har man de här till ???

1. Extracting Security Sector

2. xtracting PFI (Physical Format Information) Sector

3. Extracting DMI (Disk Manufacturing Information) Sector

och vad är ? "Xbox 1 Stealth" & "Xbox 360 Stealth"

de från extreme 3.3 readme

????????????????
    Last edited by istallion; 2006-09-09 at 04:05.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1,2,3 behövs om du har ett originalspel som du vill göra "stealth" backup på. Annars behöver du bara 1:an.

Tanken är att framtida spel förutom 1 även kommer börja kolla efter 2 och 3. Finns då inte den informationen inbränd på backupskivan så kommer spelet inte fungera. Eftersom firmwaren kommer hitta den informationen inbränd på skivan och rapportera vidare till 360:an när den frågar så kommer det fungera fint = "stealth"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    ok tack förstod inte riktigt vad de va till , trodde de bara va om man ville bränna backup av sina spel.

för göra 1´an sen då.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Betyder detta att man då även måste uppgradera sin firmware om den inte har stealthfunktion?
    MVH
    Mikael Bäck

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du behöver inte uppgradera firmware för att starta ett spel som är bränt med alla denna "stealth" information, men om du vill ha nytta av stealth grejorna på skivan så måste du uppgradera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Jag har en 360 som är flashad med Xtreme FW 2.0. I en NFO som jag läser så står det att PFI och DMI redan är "ordnat", men det står ingenting om SS i den. Är det något som måste göras för att kunna spela dessa spel - någon konvertering, ändring, flashning eller något annat? Eller är det ingenting man behöver tänka på - precis som med alla DNL-releaser?

Tack på förhand!

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Finns det nån poäng i att patcha om alla nuvarande spel (som funkar utan stealth-patch)?? Såg att det dykt upp en torrent på torrentleech som innehåller stealth-patchar till typ ALLA spel till 360'n.....

Liknande diskussioner

1. Detaljerad beskrivning på hur man bränner = tutorial?
    By Jukker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 22:08
  2. Flasha ett Xenium ICE
    By codo in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 01:57
  3. hur ska man göra??
    By Red_fox in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 12:30
  4. hur ska man göra??
    By Red_fox in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 17:35
  5. Vad ska man tänka på?