Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: förstört min hitatchi 46 läsare..

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    förstört min hitatchi 46 läsare..

    skulle flasha min box, men mitt i flashningen var det ngt som gick snett.. nu sitter jag här med en läsare med endast halva biosen flashad.. vilket suger ganska hårt :P i vilket fall, jag har kvar orginal-biosen på min dator, men saknar nödvändig utrustning för att flasha chippet själv.. är detta någonting ni har utrustning för (läste i tidigare inlägg att ni saknade utrustning till v59..)?

    om inte, vet ni någon man kan vända sig till för att få detta fixat? eller är det köpa ny box som gäller? tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Går det inte bara köra den Restore som är med i Gary-Opas senaste Firmware? Det skall fungera då en polare råkade ut för samma sak men lyckades köra Restore utan problem.
    Spelar just nu: Enchanted Arms

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    nej, tror inte restore går att köra på den då jag inte ens kan boota min PC med DVDläsaren inkopplad.. den hänger sig vid windows laddningsbild... tror det enda sättet är att demontera den (dvdläsaren) och flasha bios-chippet manuellt..

    men rätta min gärna om ni vet att jag är ute och cyklar tack igen

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    hoppas du inte har nvidia chippet för då ska du avinstallera dina ide drivisar så boota dator från windows fick jag göra

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    datorn är det inget fel på... kopplar jag ur dvdläsaren dur SATA-kontakten så kommer jag in i windows som normalt igen.. det är xboxen jag är oroad för :P... men men, man får vad man förtjänar anar jag :P

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har beställt hem hitachi dvdläsare som reservdel, osäker leveranstid dock.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Nej det är inte fel på dator det du har beror på drivrutinerna gå in på ta bort lägga till program välj tabort nvida kommer upp en ruta välj avinstallera ide driver och starta om datorn med xboxen i mode b windows kommer att hitta den då jag hade samma problem och gjorde detta sen fungera det. och efter installera du om drivrutinerna som kom med modekortet. prova vad har du att förlora det fungerad för mig !

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    xboxen behöver inte vara i mode b bara koppla ur xboxens dvd starta windows ta bort nvida ide drivrutiner stäng av windows koppla in xboxens dvd ok starta dator då tar standar ide över ok du hittar dvd obs behöver inte vara i mode b

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    falkz, jag har fuckat min Hitatchi-DVDläsare, den vill inte ens ejecta. jag hade den i mode B, och flashade om den. men mitt i flashningen så var det ngt som gick snett.. så om jag kopplar in den i datorn nu så hänger den mer eller mindre systemet..

    (menar du Nvidia Nforce3 paralell/serial ATA controller i enhetshanteraren?)

    det du beskrev ovan, kan det hjälpa mig Trots att läsaren har en halvflashad bios?...

    hansi, vad kommer en ny läsare att kosta?

    tack igen

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    ja har man nvida installerat så starta inte dator med xboxens dvd inkopplade jag gjorde rätt första gången jag flashade andå samma problem som du att windows stannar vid windows loggan och kommer inte vidare.När jag avinstallerade nvidias drivisar och kopplade in dvd så startad winows och hittade xboxens dvd.
    (inne i installera ta bort program finns nvida där går man in och avinstallera) glöm ej att ha skivan så att du kan installera om de senare)
    Har flashat 2 xboxar och alltid detta problem !

  11. #11
    Registrerade
    May 2001
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    såg en eventuell fix i OPA - Xtreme v2.1

    - #2: Users with v46 drives had no TRAY FUNCTION after flashing...

    * To fix your BRICK (We are very sorry!, But it is fixable!)

    - manually open the dvd tray!
    - now power up your PC system
    - power up your bricked drive
    - re-flash the drive with 2.1

    Funkar inte det så kan det hjälpa att öppna luckan manuellt förts när windowset slutat ladda.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    hur öppnar jag DVDn manuellt?... sliter å har mig, men den Sitter fan där :P

  13. #13
    Registrerade
    May 2001
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Har inte gjort det själv men det brukar finnas ett litet hål som man ska trycka in något i för att frigöra låsmekanismen.

    Vet inte om det är likadant på xboxens spelare, men jag ska ta en koll på det.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    men om jag lyckas öppna min DVD-drive, skall jag då kunna boota windows med den inkopplad?... för i nuläge hänger den windows vare sej jag bootar med den ikopplad eller kopplar in den under boot / i windows. jag menar, så länge jag inte kan ha windows igång med den igång, så hjälper det mig inte så mkt med nya firmware (2.1)..

    ...vill bara ha tebax min gamla firmware på skiten Å_å

    puss å kjamiz

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    testa det jag sa har du gjort det det fungera !!

  16. #16
    Registrerade
    May 2001
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    japp den skall fortsätta ladda när du öppnat luckan, sedan kan du lägga in vilken firmware du vill.

    falkz tips kan funka det med så ge det ett försök.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    ledsen att säga det men det kommer itne att fungera på din eftersom du inte fullbordat flashningen (iaf säger du att du bara kommit halvvägs igenom den). Bara att hitta någon med en programerare och lödda ur chipet och fixa det på den vägen.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Smile det finns en snubbe i england som fixar dvdläsare

    Hej jag hade också flashat om min hitachi och flashningen frös mitt i och den var stendöd , jag letade runt på internet och hittade en kille i England som fixar sånt.

    På en Hitachi med en sk bad flash måste man löda loss chippet och programmera den i en extern programmerare och därefter löda tillbaka den.

    avancerad lödning inget att rekomendera för vanliga hobby lödare

    Han har tydligen 17 års erfarenhet av det här och vet vad han gör det är inte så dyrt heller

    sök på http://www.xboxhacker.net hitachi flash recovery och du hittar mera info om det här

    Han fixade min läsare och han behöver inte ens ha nycklarna dom kan han läsa ur den felaktigt flashade läsaren

    skickade in min läsare och fick tillbaka den efter en vecka i original skick

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    har en polare som kan fixa det oxså och han bor här i sverige so no need att skicka den till englandia. Tror väl att psxcare även kan göra det? Iaf så behöver man iaf inte skicka den över vattnet för att få den fixad.

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    jo men det är inte så lätt att hitta dom ställena

    Jo men det är inte så lätt att hitta dom ställena dom finns inte på gula sidorna direkt.

    Sedan är det ju tillförlitligheten jag läste noggrant igenom omdömen från andra som skickat in sina läsare till den här killen och alla var överlag 100 % positivt seriös kille lätt att få kontakt med svarar på alla email och för övrigt respekterad inom sin gebit ute på webben

    Psxcare skulle kunna göra det men jag läste att då var dom tvungna att köpa in en tsop adapter för över 1800 kronor och då blir det ju dyrt

    denna kille tar ungefär 550 kronor eller vad nu 50 pund blir frakten dit går på ungefär 160 om du skickar hela läsaren säkerligen billigare om du bara skickar med dvd läsarens pcb, så total kostnad cirka 650-710 kr
    Last edited by rolle; 2006-09-16 at 15:33.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    50 pund blir väl 700:-

    Är ni många som behöver få era spelare fixade så samla ihop er här, blir ni några så är det klart jag tar hem den där tsop adaptern och fixar dom åt er.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Har hittat tsop adaptern till ett bra pris

    Hej har sökt ute på internet och hittat den tsop adapter som behövs om man vill fixa sin hitachi läsare detta är den billigaste jag kunde hitta

    http://www.willem.org/catalog/produc...roducts_id=173

    42 euro är ca 396 kronor

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tackar för det, ELFA var NÅGOT dyrare men å andra sidan är det BRA kvalitet på dom :-) Å andra sidan lär det inte programmeras tusentals av just dessa kretsar till skillnad från t.e.x plcc32 som vi flashar dagligen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    vem vet

    vem vet det kanske är fler än du tror har ej hittat denna tjänst i Sverige fram till nu, i Göteborg där jag bor är det ********** som jag har hittat av butiker som flashar xbox 360 läsaren, men bara samsung ,har ej hittat någon annan butik även om det kanske finns

    denna tjänst om du nu startar den kommer säkert att finnas kunder till jag var övertygad om att min xbox 360 var förstörd när jag hade en bad flash hade du haft denna tjänst då så hade jag skickat den till dig

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Frågan är bara om det inte blir billigare att köpa nya dvdläsare än att ägna tid åt att löda i de felflashade, priset hamnar ju på knappt 1000:- oavsett.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Om man skaffar en ny läsare, är det bara att flasha den med firmware backupen så skall allt bli som vanligt igen?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av englund_00
    Om man skaffar en ny läsare, är det bara att flasha den med firmware backupen så skall allt bli som vanligt igen?

    Du lär bara behöva flasha in din "unique key" samt de patchar du vill ha. Driven har ju redan komplett original firmware i övrigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    hansi, om man skickar sin firmware till er via mial och köper en hitatchi läsare av er.. vad skulle det då kosta att den nya läsaren flashad med sin orginal unique key.. jag Orkar inte sumpa det igen tack.

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kommer troligen ingå i priset av dvdläsaren :-)

    Jag har skapat en klistrad tråd nu för er som vill köpa/sälja delar till/från trasiga 360 :-)

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26983
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 09:13
  2. Min ftp funkar inte på min nya dator
    By mekholm in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 09:46
  3. Slö läsare :mad:
    By milk_oboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 17:29
  4. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  5. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •