Eftersom NME-360 inte funkar med Pioneer 111D så behöver jag köpa en ny brännare där man kan välja booktype till DVD+R (Pioneer har DVD-ROM).
Tips? OBS! Den ska vara svart.
Eftersom NME-360 inte funkar med Pioneer 111D så behöver jag köpa en ny brännare där man kan välja booktype till DVD+R (Pioneer har DVD-ROM).
Tips? OBS! Den ska vara svart.
Går & ändra
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Nix, inte på Pioneer 111DOriginal inlägg av pege63
Den är alltid på DVD-ROM, tyvärr
Har läst i flera forum om detta o alla säger samma saker.
Kikar man inställningar i vissa prog så står de "Pioneer does not support..bla bla." angående booktype
Last edited by Mutilated; 2006-09-16 at 00:25.
CITAT:
Incorrect information. The PIONEER 110 & 111 have the capability to booktype to DVD-ROM for single layer media as well as dual layer. This can be done by using 3rd party firmware which is from "The Dangerous Brothers" website. I have a 111d drive that was successfully flashed to the 111L drive.
SLUT CITAT:
Ladda ner 8.19 INT till 111D so my friend in case you dont know, "auto-bitset" means that the drive changes the booktype to DVD-ROM by default.
Man kan även flasha om 111D till en 111L & få som du vill
Last edited by pege63; 2006-09-16 at 15:15.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Så genom att ändra till 8.19 så kan ja ändra booktype till DVD+R DL?Original inlägg av pege63
Jag vill komma ifrån DVD-ROM för xbox klarar inte de.
Ska veta till 100% att detta går för ja har fortfarande ångerrätt på den så ja kan byta utan problem. LITE-ON eller NEC skulle man kunna ta.
Du behöver inte ändra det gör det automatiskt med 8.19 INT & 8.25 INT men bara om du switchar till "Buffalo firmware" hacked to flash on a Pioneer på http://tdb.rpc1.org/ bitsetting is automatic with Buffalo.
Du skall göra det i felsäker läge
Ännu en Verbatim åt helvete!!! Fan va ja hatar detta chip som kräver så mycke!!Original inlägg av pege63
Fixade 8.19 INT sen 8.26 men går fortfarande inte.
Vadå Buffalo? Kan du länka direkt istället är du snäll?
Har alltså en 111L 8.26 just nu.
Snabbt svar tack, blir galen på detta.
Det kallas dom med 8.xx INT bittsettings är automatiskt i dom till vilket media som stoppas i
Har 8.26 INT och går ändå inte.Original inlägg av pege63
Inget tips på ny brännare för denna går ju alltså inte
Titta här det står hur man gör abg xbox360
Var ingen hjälp där alls, gjort precis som dom säger.Original inlägg av pege63
Du har alltså inget tips på ny brännare?
alltså du måste göra på rätt sätt.
1) install TDB 111 1.06 firmware, so you can downgrade and crossflash all in one
2) download TDB 111 1.19 firmware and 111 1.19 original firmware, use the exe of TDB with original firmware;
3) Enjoy, your 111D is a 111 RPC2!
Du måste först flasha om till RPC2 med 1.06
Sen när det är klart så flashar man om, FÖRST med 111L_819 sen med 111L_826 i felsäkert läge.
Ja dom sk BUFFALO FW ger dig autobitsetting för DVD+R AND DVD+R DL
Last edited by pege63; 2006-09-16 at 21:59.
mail borttagenOriginal inlägg av pege63
Last edited by Mutilated; 2006-09-16 at 20:05.
Bookmarks