Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ny hd i xboxen

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Ny hd i xboxen

Har precis monterat i en 300gb hd i xboxen. Körde superdisc 3.7 rc8 skivan och allt fungerade väl bra. Förutom att det dök upp 130gb på F: och 160gb på G:.

Det jag nu vill är att få det mesta av utrymmet på G: till F:, alltså så man får en enda stor partition där. Hur ska man gå till väga? Går det ens att få det så?

Som det är nu så kommer man inte åt G: varken när man ska lägga in spel med dvd2xbox eller när man kollar i xbmc, så då är ju G: ganska oanvändbar.
    Hittade ett ställe i dashen i settingsmenyn där man kan aktivera G:, och den stod redan på yes.

Är det någon som har några tips hur man ska gå till väga, har suttit och sökt svar utan att hitta något som hjälper.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du skall ha ett bios som både stödet F & G partion
    Du kan klicka på mitt namn gå till min sida för & hämta bioser
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    Du skall ha ett bios som både stödet F & G partion
    Du kan klicka på mitt namn gå till min sida för & hämta bioser
    Det är ju DET han har, han får upp F och G partition. Läser du ALDRIG det du svarar på ? :-)

Om du vill ha större F: måste du använda xbpartitioner.xbe och partitionera om hårddisken med dubbel kluster storlek samt se till att bioset du använder läser partitionstabellen från hårddisken och inte använder någon inbyggd partitionstabell från bioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jo men inte lätt att koncetrera sig med en gapande kärring i ryggen.
    Men då blir ju F parten 290 BG då försvinner ju allt på den om den fylls över 250GB var det inte så?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du kör dubbel klusterstorlek kan du ha 512GB på partitionen. Men småfiler kommer ta upp mer utrymme på disken.

T.ex. har du 64KB kluster och en 65KB fil så tar filen upp 2x64=128K
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Digital ljudutgång i Xboxen
    By Blixten100 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 00:44
  2. Linux och MythTV i Xboxen
    By p1800s in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 12:53
  3. Kan inte se på tv medans xboxen är efter kabelbyte???
    By trevor in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 14:06
  4. HJÄLP! KAN INTE ANSLUTA TILL XBOXen M.H.A. PCn
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 23:06
  5. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner