Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Korrupta ikoner?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Korrupta ikoner?

    Ännu en tråd skapad av en som undrar... xD

    Allt funkar bra, men när jag bläddrar i "Game - Memory Stick" i PSPn så typ visar den "korrupta" ikoner mellan spelen. Svårt o förklara men det är typ:

    NES (med bild)

    (tom bild)

    SNES (med bild)

    (tom bild)

    osv osv. Det är en helt tom rad mellan varje program. Och går man in på 2.71 via DevHook, då byts den tomma raden till (Corrupted Data)-ikoner. Och dom ligger liksom, mellan varje "riktig" ikon när man bläddrar. Någon som vet vad det är? Är det för att varje spel har en <Mapp> och sen en <Mapp%> kanske? Det är irriterande för att det blir dubbelt så mycket att bläddra!

    Men allt fungerar ju i 1.5, det är bara det att varje icon tar upp 2 rader pga den tomma iconen som ligger under varje... fan, skulle haft en screenshot!

    Också en BONUS-fråga! Någon som vet någon slags mediaspelare till PSPn, så man kan titta på filmer som inte ligger i 100MNV01-mappen? ^^

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det här progget http://www.1homebrew.com/psp/pspfolderrenamer.shtml använder jag för att dölja de "korrupta" ikonerna finns andra vägar men det här sättet har funkat bäst för mig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Fint! Tack så mycket, ska testa det senare.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Förresten... jag har även ett annat problem med PSPn. När jag har konverterat videofiler och lagt in dom, så försvinner dom spårlöst från PSPn av någon anledning. Jag har dom i PSPn liksom, typ nån dag, sen helt plötsligt när jag ska spela upp en video så står det att jag inte har några filer. Osså tittar jag via datorn genom USB-mode, och då finns det 2 skumma filer där, en som är 0 byte, och den andra en byte. Någon som vet vafan det är frågan om?

    Tack

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Låter som fat tappar bort dom ... Vad heter filerna ... Btw har du fått korrupta game saves tidigare???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    FAT tappar bort filerna? Hmm... =/ Dom heter som dom ska, du vet, MV410001.mp4 osv osv.

    Näe, har faktiskt inte spelat så mycket ännu, har bara sparat i Loco Roco, och det funkar iaf. Men jag blev av med mina korrupta ikoner iaf Men saves vet jag inte om ännu.

Liknande diskussioner

  1. byta ikoner på undermappar
    By tyzon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 20:04
  2. Problem med ikoner
    By helino in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 12:22
  3. XBMC Ikoner
    By pege63 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 21:46
  4. Ikoner till xbox media centers mappar
    By helino in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 09:15
  5. Korrupta rar-filer
    By nataS in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 00:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •