Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 3st frågor ang Dev Hook och färgen röd

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    3st frågor ang Dev Hook och färgen röd

    1. Jag har senaste dev hook (tror jag) och jag har kommit på hur man växlar ISO filer och så (home+L/R), men går det att välja sin UMD som man har i läsaren på samma sätt? Finns det någon inställning i dev hook som man kan ändra eller måste man starta om med 1.5 för att kunna köra sina skivor?

    2. Vad blir det för skillnad på att använda 222mhz och 333mhz osv. Blir det någon märkbar skillnad i spelen? Någon som provat 333mhz patchen till 2.71?

    3. Jag har nu på senare tid märkt i spel som bla Street Fighter alpha 3 max och loco roco att det blir röda eftersläpskuggor när man rör sig vid vissa bakgrunder. Kommer inte ihåg eller märkte iaf inte det i början när jag började spela loco roco. Varför blir det rött? Har det med minneskortet, mhz eller börjar min psp gå sönder? Eller är det bara att det helt enkelt ska vara så?


    tacksam för svar..

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du kan vara lugn det är bara displayen som inte hänger med till fullt i vissa lägen ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok, vad exakt betyder det och finns det ett sätt att göra något åt det? Finner det nästan lite störande efter ett tag.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Skärmen som sitter i PSP:n är lite, ja vad ska man säga, billig. Den har väldigt hög ghosting (eftersläpning, skärmen är "slö" på att växla färger på varje pixel) vilket orsakar denna eftersläpning. Detta är inget man kan göra något åt, utan man får leva med det. Alla (om de nu inte bytt panel i nyare versioner) har detta "problem".
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ficklampa
    Skärmen som sitter i PSP:n är lite, ja vad ska man säga, billig. Den har väldigt hög ghosting (eftersläpning, skärmen är "slö" på att växla färger på varje pixel) vilket orsakar denna eftersläpning. Detta är inget man kan göra något åt, utan man får leva med det. Alla (om de nu inte bytt panel i nyare versioner) har detta "problem".
    Japanska skärmar är av bättre kvalitet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Japanska skärmar är av bättre kvalitet
    Jaså? Men det var väl inte oväntat... Tillverkas väl i olika fabriker
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

Liknande diskussioner

  1. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •