Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 48 av 48

Diskussion: Flasha bios på Aladdin EX

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Orginal evox.ini fil för stor el liten HD hittar du om du klicka på mitt namn kollar min sida
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    Orginal evox.ini fil för stor el liten HD hittar du om du klicka på mitt namn kollar min sida
    Provade stor filen på din sida. blev ingen skildnad.
    Alltså hårddisken har jag inte ändrat något med, grejerna syns bara inte efter bytet av bios. Någon som vet om det finns någon lösning.
    kanske också ska nämna att det finns massor av enhetsbetekningar, tror det är c,d,e,f,g,h men jag kommer inte åt några sparade filer bara c: resten är tomma, och jag kommer åt den via ftp

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Men ser du inget på i E och F om du går in via ftp? Om du inte ser något så är det väldigt skumt...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    har han en bios för stort HD stöd då?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    har han en bios för stort HD stöd då?
    Jag har använt bioset M8_LBA48_IGR_C-06.bin den ska väl ha stöd för det ?

    iaf nu hittar jag lite grejer från ftp i enheterna c: där är allt som vanligt d: tom e: som vanligt mappar *90x26 *CACHE *SAVES *TDATA *UDATA och sen filerna psxcare3.log psxcare4.log screendump.bmp f:tom x: mappar *data *fonts *INPROGRESS *sound och filerna dialog.tlk SaveImage.tga y: tom z: tom.

    Kan ni få ut nåt av detta era kämpar

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Hmm, det var konstigt, jag vet då inte vad som är fel, pege kanske har något förslag?

    Det du kan göra är ju att formatera om hdd:n, men då förlorar du all data på den...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rejjo
    Hmm, det var konstigt, jag vet då inte vad som är fel, pege kanske har något förslag?

    Det du kan göra är ju att formatera om hdd:n, men då förlorar du all data på den...
    japp men jag kanske gör det ändå. är det bara att formatera med superdisk som när man installerar en ny hårddisk då? och varför har inte alla xyz enheter, jag har det ju inte ? jag har läst att det är cache men det känns ju onödigt om det inte behövs.

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Dom är ju inte där för inget så det är klart att dom behöves.
    Orginal har ju följande part:
    C:\499.92
    E:\4.881.61
    X:\749.89
    Y:\749.89
    Z:\749.89

    Skaffa ett BIOS med stort HD stöd om du inte redan har det

    Kopiera över åtminstonde allt på C: och E: från din xbox till din pc med FTP

    Se till att hårddisken är jumprad till MASTER och att den inte är jumprad till lägre kapacitet än den klarar av, t.ex. 32MB - speciellt om det är en Samsung. Men de flesta hårddiskar kommer rätt inställda när man köper dom.

    Starta med Superdisc 3.7rc8 eller vad som nu är den senaste. Använd inte 3.5.1 eller liknande, de superdiscar vi har "koll" på har aldrig någon 3:e versionssiffra utan det är hempulade superdiscar som har sådana versioner.

    Välj www.PSXCARE.com menyn

    Välj Format C-E-F

    PS FTP:a över det du vill behålla från den backup du gjorde i punkt 2,
    helst skall du lägga in original dashboard på c:\ samt udata och tdata
    (dina gamesaves) på e:\ men testa först att installera evo-x LARGE drive om du har större HD är original HDn, annars kör du evo-x SMALL drive.

    PS om du inte haft möjlighet att göra backup och därför inte har original dashboard att lägga in, använd "Install MS Dashboard" från superdisc, dock ej säkert att den dashboardversion som installeras fungerar perfekt i din xbox. Prova kan man alltid göra.

    Kör Install evo-x SMALL drive om du vill lägga alla emulatorer och program på E:\, PS detta är mest till för den som installerar på en originalhårddisk.
    Kör Install evo-x LARGE drive för att lägga alla emulatorer och program på den utökade F-driven.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Fast jag tycker man får med så mycket onödigt med superdisc, därför kör jag alltid med Slayers Evox Autoinstaller, finns på #xbins. Men om du redan har superdisc liggandes så kan du köra med den...

    X, Y, Z är mycket riktigt cache, men om du har xbmc som dash och kopplar upp dig till boxen så ser du inte dem. Dessa partitioner sköter sig själva, bara låt dem ligga...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rejjo
    Fast jag tycker man får med så mycket onödigt med superdisc, därför kör jag alltid med Slayers Evox Autoinstaller, finns på #xbins. Men om du redan har superdisc liggandes så kan du köra med den...

    X, Y, Z är mycket riktigt cache, men om du har xbmc som dash och kopplar upp dig till boxen så ser du inte dem. Dessa partitioner sköter sig själva, bara låt dem ligga...
    ok det var ett bra svar på min fråga, jag kör ju mycket riktigt xbmc.
    Pege undrar om jag har ett bios med stöd för stor HD, jag har ju frågat om ni vet om bioset M8_LBA48_IGR_C-06.bin har det? (det är det jag använder).
    Och en annan grej filerna på f: syns ju inte efter det att jag bytte bios och det är ju det jag ville ha hjälp med att fixa, men om ingen hjälp finnes så formaterar jag om disken.

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    testa med evox.m8plus.16.bin då
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Nej för helvete, han har en 1.1 box (väl?). Det står ju att ditt bios ska ha stöd för större hårddisk, men du kan ju flasha om med ett annat bios för att vara säker. Gör så här att du laddar ner m8plus från #xbins, öppna det i evtool och gör följande ändringar:

    I rutan där det står LBA48 Support... så välj Partition 6 Takes Rest of the Drive
    I rutan där det står IGR Method välj Quick

    Sen finns det lite andra ändringar som du kan kolla på om du vill. Spara det sen och flasha om, om du inte ser sakerna på F nu så har jag inget mer förslag, då kan jag bara rekommendera att formatera om hdd:n...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rejjo
    Nej för helvete, han har en 1.1 box (väl?). Det står ju att ditt bios ska ha stöd för större hårddisk, men du kan ju flasha om med ett annat bios för att vara säker. Gör så här att du laddar ner m8plus från #xbins, öppna det i evtool och gör följande ändringar:

    I rutan där det står LBA48 Support... så välj Partition 6 Takes Rest of the Drive
    I rutan där det står IGR Method välj Quick

    Sen finns det lite andra ändringar som du kan kolla på om du vill. Spara det sen och flasha om, om du inte ser sakerna på F nu så har jag inget mer förslag, då kan jag bara rekommendera att formatera om hdd:n...
    Ok det låter som ett bra förslag ska prova senare eller i morgon återkommer med resultat

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    klicka på mitt namn kolla min sida där hittar du bioser med stor HD stöd X2 som passar V1.1
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    tack ska du ha rejjo nu ser jag filerna men otroligt nog så när man kollar HD info så ser man att den fortfarande är 129 GB men jag funderade på några grejer
    1. När den först installerades så formaterades den ju med gamla bioset är den formaterad så stor den är (160GB) eller bara 129GB eftersom det var det som bioset klarade
    2. När jag använder evtool och gör om bioset som du sa och sedan sparar sen stänger av evtool och öppnar det vid senare tillfälle sen kollar jag på det bioset jag sparade då är inte dom fuktionerna ikryssade. Är inte programmet så enkelt som det verkar?, är det nåt speciellt man ska göra när man sparar, jag har provat flera ggr. Har provat att öppna M8_LBA48_IGR_C-06.bin som jag hade nyss när det var tokigt och den ser ut som du sa ?

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Ja du jag vet inte det där med bioset riktigt, har nog aldrig provat själv, men så länge det fungerar så är det väl inget att gnälla om . Men jo om den bara är 129 GB så måste du formatera om den, för isåfall hade bioset inte stöd för större hdd när den formaterades första gången. Men nu har du ju iaf möjlighet att göra backup på alla filerna!
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  17. #47
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Ja du jag vet inte det där med bioset riktigt, har nog aldrig provat själv, men så länge det fungerar så är det väl inget att gnälla om . Men jo om den bara är 129 GB så måste du formatera om den, för isåfall hade bioset inte stöd för större hdd när den formaterades första gången. Men nu har du ju iaf möjlighet att göra backup på alla filerna!
    Exakt.
    Tack för all hjälp med problemen jag haft, vad vore världen utan hjälpsamma människor....

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Ett helvete?

    Lycka till med boxen!
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Super Aladdin Live flasha bios, och likande.
    By nonifo in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 15:25
  2. Aladdin Advance Plus XT + m8 Bios +XBOX 1.6???
    By b0b0 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 15:37
  3. Vilket bios till Aladdin Live?
    By Decept in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:37
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •