Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Japansk xbox 360?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Japansk xbox 360?

    Befinner mig i Japan under hösten och funderar på att köpa en xbox 360 att ta med mig hem. Kostar runt 2500SEK med premiumpaketet, så är ganska fördelaktigt.

    Min fråga är om jag kan spela orginal/backuper i PAL om jag flashar den, eller ställer regionskodningen till problem? Skulle vara lite besvärligt att behöva beställa spel från Japan... Är det förresten ngt problem med att flasha en japansk 360 på psxcare? Hansi eller ngn kanske också vet om det är något annat jag bör ha i åtanke. Nätkontakten bör ju kunna lösas med en vanlig adapter iaf. I övrigt är det väl bara regionskodning som skiljer antar jag...

    Tacksam för alla svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kommer bli galen på regionsspärren
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hmm... jo, jag har förstått att det än så länge inte går att komma runt regionskodningen... Men vad tror du Hansi, är regionsspärren ngt som kommer att kunna fixas inom en överskådlig framtid? Alltså genom firmwareflashning eller ngn annan variant. är väldigt lockande med bra pris... Skulle för övrigt förstås vara väldigt bra med regionsfri läsare i vilket fall. Upptäckte förresten att det inte räcker med en eladapter, verkar som att det behövs en converter. Trodde först att xboxen oavsett region liksom laptops och annat körde 110-240V eller vad det brukar vara.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp den du, så kan du ju köpa en europeisk senare om de spel du vill ha mot förmodan inte släpps i NTSC eller regionsfri version före PAL versionen :-)

    Du kan använda den europeiska strömlimpan till din importerade 360 då också.

    Du kan alltid fråga mig om jag har någon 220V limpa över, det har jag ibland :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det låter väldigt bra det där med limpan. Vad skulle du ta för den i så fall? Är lite sugen på att köpa en box och hoppas på att regionkodningen knäcks framöver... borde väl bara vara en tidsfråga...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan släppa "limpan" för 500:- om någon tjatar lite.

    Teknikerna vill helst ha kvar en extra limpa, det underlättar ju att ha sådana till övers i labbet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ok, låter bra. Skulle vara skönt att slippa ha en converter som står och skräpar. Vad tror du förresten om regionskodningen? Om du kan sia lite...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä jag siar inte, har inget 071-nummer heller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hmm...kunde svära på att jag sett "the xbox-guru" ngnstans bland de andra tvivelaktiga 071-nummerna i Expressens sportbilaga...

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •