Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Att Läsa av eller flasha Tsh943 Ms28 Fm med Mtkflash

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Att Läsa av eller flasha Tsh943 Ms28 Fm med Mtkflash

    Har följt flera guider på xboxsceene för att läsa av en samsungs firmware, har ICH7 Sata controller på mitt moderkort och har lyckats läsa av skriva en Tsh943 med Ms25 ett 10 tal ggr i rad utan att misslyckats en enda gång, men med Ms28 verkar det vara en helt annan situation, Har testat räkna från 10-15 metoden samt VCC metoden men utan någon som helst resultat. Min Mtkflash är hexediterad för att stödja ICH7 kretsarna på mitt moderkort men är det någon skillnad? ska jag fortsätta testa på det kortet eller är det helt kört?, ifall det ej går har någon nått tips för någon SATA kort som klarar det utan problem? eller om jag ska testa på någon bekants dator? känner flera st som har ICH6 Kretsar på sina moderkort, hade det själv med innan jag kom på att förnya mig och förstår först nu att det kanske inte är det bästa att jämt ha det senaste ICH7 är juh trots allt för sata 300 så i dos miljö kan det juh vara en väldig skillnad.

    Snälla om någon ser det här snälla ge mig råd eftersom jag redan laggt ner 2 dagar på att försöka med det här och jag börjar dra ut mitt hår med rötterna....Altså så kommer håret ej att växa ut igen. Så du räddar mig från att bli tidig flintis med.

    Det jag förståt är att man ska synca samsungen med sata controllen så jag har testat med att sluta kretsen på den punkten där 0 ohm resistorn satt precis innan eller precis samtidigt eller någon bråkdels sekund efter, det startade dock alldrig att läsa. Någon gång lyckades jag dock få fram vilken krets som samsungen hade i MTKFlash men den gick över direkt till den raden som normalt kommer med till ex ...Port: efe0, Master/Slave: a0 och så blinkade det i flera timmar...

    Please hjälp mig!!!!!!
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  2. #2
    GUBBEN32 Guest
    STlab SATA+IDE kontrollerkort
    2x SATA - 1x IDE kanaler

    Specifikationer
    Antal kanaler: 2st SATA, 1st IDE
    Storlek på hårddisk: 48-bit LBA (större än 137GB)
    Max antal hårddiskar: 4st
    Interface: PCI 32bit, 33/66MHz
    RAID level: RAID 0 / 1
    Hårddisk interface: S-ATA och ATA-133 (IDE)
    Märke: ST lab Inc.
    Chipset: VIA
    Modell: VIA 6420
    Chipset modell: VT6420

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har bara fått in 2-3 st MS28 än så länge, men det var inga problem att flasha dom genom att stänga av/sätta på boxen som strömförsörjde dom enligt de guider som finns. Jag behövde inte löda nånting.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Juh det verkar vara lätt om man har rätt moderkort eller kontroller men om man nu inte har det så är det ganska stenkört,Har sökt lite på PCI kort som man kunde investera i men tyvärr så är det Silicon Image chipset på dom flesta som säljs även STLab.

    Någon som har någon tips på PCI kort samt vart man kan beställa den ifrån, ni har ingen på psxcare som ni kan sälja iväg? ny som begagnad spelar knappt någon roll, bara den funkar med Ms28.

    Orkar ej springa runt hos folk som har Sata och ta isär deras datorer. Så eftersom jag har ett väldigt ny moderkort som kostar strax under 3 tusen har jag ingen större lust att nergradera mig enbart pga jag ej kan flasha en samsung läsare. Så en PCI kort är typ det enda rätta för mig just nu...

    Hade en 360 Med Hitachi-LG men jag min dumma fan ville ha det som ryktades vara bäst så jag sålde min gammla xbox billigt och köpte en sproilans på elgiganten och nu har jag mera strul en det smakar. Jag bara verkligen hoppas nu att det är sådan skillnad på kvalite att det var värt men efter senaste uppdateringen av min 360 med Hitachin så tog den alla skivor hursom men jag tänkte på framtiden att den kanske skulle lägga av tidigare pga den trimningen Hitachin fick i senste crackade firmwaren, så samsungen var mer säker eftersom den tog alla skivor från början...

    Tack för mig gått folk
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  5. #5
    GUBBEN32 Guest
    STlab SATA+IDE kontrollerkort
    2x SATA - 1x IDE kanaler
    SATA och IDE kontroller med dubbla kanaler Serial-ATA för upp till två enheter. Klarar en hastighet upp till 150MB/sek data mellan två diskar utan att belasta processorn mycket.

    Kortet är också utrustad med en singel parallell ATA-133 IDE port för att säkra bakåt kompabiliteten och eliminera användningen av adaptrar.




    Specifikationer
    Antal kanaler: 2st SATA, 1st IDE
    Storlek på hårddisk: 48-bit LBA (större än 137GB)
    Max antal hårddiskar: 4st
    Interface: PCI 32bit, 33/66MHz
    RAID level: RAID 0 / 1
    Hårddisk interface: S-ATA och ATA-133 (IDE)
    Märke: ST lab Inc.
    Chipset: VIA
    Modell: VIA 6420
    Chipset modell: VT6420

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  3. Att läsa annat än Xbox-spel och filmer i DVDn
    By ConraD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 15:27
  4. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •