Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 502 noop is not implemented.. ???

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22

502 noop is not implemented.. ???

Hej!
    En kompis har nu fått sin box chippad (tror det är ett Aladdin Advance Plus) och en större hårddisk. Men när man nu ska överföra filer till boxen uppför den sig väldigt konstigt. Bla så visar den felmesset:
    502 noop is not implemented..
    Cached directory reloaded
    NOOP

Har kollat runt på forumet, men ingen verkar ha lösningen, nån föreslog att använda Xfer för ISO-filer (men det gäller ju alla filer), nån trodde att filen skulle vara korrupt (vilket jag vet att den inte är eftersom jag får problem med alla filer som jag testar). Så om nån har den minsta aning så vore jag tacksam.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    noop är ett komando som ftp-klienter försöker skicka ut för att lura ftp-servern att man fortfarande är aktiv.. Så att man inte automatiskt loggas ut efter tidsgränsen som ftp-servern har angett.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22
    Ok, tack! Men kan detta förstöra överföringen av filer till boxen? Efter att ha tittat på felen en stund känns det som om det skulle kunna vara nåt som antingen blivit galet vid installationen av boxen eller oxå nåt som som är galet med BIOS.
    Ang BIOS förresten, kollade under Settings, men där var BIOS "Unknown". Men om jag tittade på Dashboardens bakgrundsbild så stod det EvolutionX V+392, det är BIOS:et det, eller?

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22
    Lite mer info om hur felet uppträder:
    Jag testade att ladda upp två mappar till boxen (tex Mapp1 & Mapp2) med ca 5 st filer + Mapp2 i Mapp1. Efter ett par försök så kom till slut allt över, men problemet var att istället för att filerna låg direkt under Mapp1 så hade de hamnat under Mapp2, alltså ett steg för långt ner i strukturen...vet inte om nån mer kanske sett likande saker förrut...

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22
    Efter att letat på lite andra håll har jag nu hittat lösningen, så om det är nån mer som har samma fel så...: Lösningen var att ominstallera/uppgradera Evolution-X. På Xbox:en låg det från början v3921 och efter att lagt på 3935 så fungerade allt finfint.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0

Citat Original inlägg av Recman
    Efter att letat på lite andra håll har jag nu hittat lösningen, så om det är nån mer som har samma fel så...: Lösningen var att ominstallera/uppgradera Evolution-X. På Xbox:en låg det från början v3921 och efter att lagt på 3935 så fungerade allt finfint.

Hur uppgradera mand??? har du??kan du skicka till jamac_so81@hotmail.com

Tack

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner