Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilket chip ska jag välja??

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Vilket chip ska jag välja??

    Jag och min bror tänkte vi skulle köpa en chippad xbox från er på psxcare.
    Vilket chip ska vi välja?

    Mvh Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Vad ska ni göra med Xboxen? Vill du ha ett bra och billigt chip ska ni ta DuoX 2. Vill ni ha mer avancerade funktioner ska ni ta SmartXX. Men jag rekomenderar att ni tar DuoX och sedan fixar Slayers EvoX Installer 2.6 så får ni massa olika program. Jag jobbar inte på PSXcare. Men jag har DuoX 2 på min och det fungerar utmärkt

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får boxen färdig att köra, du behöver inte köra några slayer e.dyl.

    Välj SmartXX lt/opx. Det är inte de "avancerade" funktionerna man behöver, det är de "ovärderliga" funktionerna man vill ha när något SKITER sig:

    1: Spelar ingen roll om man flashar SmartXX chippet med fel bios. Bara flasha igen. Med DuoX2 måste du skicka in boxen till oss för omflashning = 350:- + frakt.

    2: Om du som många andra råkar få korrupt eeprom när du t.ex. provar ändra videoinställningar med xbmc eller avalaunch så slutar xboxen fungera helt. Men med SmartXX chippet är det bara att välja "restore eeprom" så är problemet löst.

    3: Om du råkar stöka till dina systemfiler på C: eller din dashboard (xbox media center) vid en uppdatering vilket MÅNGA gör så kan det ibland vara stört omöjligt att boota t.ex. "superdisc" eller liknande så att man kommer åt hårddisken via FTP alternativt kan köra skivans installscript. Med SmartXX chippet startar du bara "ed on a chip" så har du FTP åtkomst till alla filer på hårddisken och kan rätta till problemet manuellt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Då tar vi och beställer en xbox med SmartXX lt/opx. Låter som ett bra chip Hansi!!

    Tack så mycket för svaret!
    Mvh Daniel

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Om jag beställer Xbox med SmartXX lt/opx chippet hos er + en 160 gb hårddisk, är det något man behöver göra för att kunna spela brända spel eller för att föra över spel till hårdisken? Måste man flasha chippet osv?

    Mvh Daniel

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Nej, de fixar hansi åt dig

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip ska jag välja?
    By C.B in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 07:52
  2. vilken mod chip ska jag välja?
    By NdaKo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 15:54
  3. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. 30004R "V5"...vilket chip ska jag ha!?
    By ylon in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 14:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •