Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Röd/Grön - ännu en gång

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sågmyra
    Respekt
    0

Unhappy Röd/Grön - ännu en gång

Har läst alla inlägg som behandlar detta, men jag kanske har lite tur om jag speciserar just mitt läge..

Har lött in ett duox2 chip i en 1.6:a med orörd orginal HDD.

Den startar som orginal när jag trycker på eject-knappen, så långt är allt frid och fröjd.

När jag trycker på lilla powerknappen så försöker den boota om 3 ggr sen stannar den på att blinka rött och grönt.
    Jag får inte upp någonting alls på tvn... helt svart..
    Chippet blinkar rött 2 ggr varje gång den försöker starta sen slutar det.
    Jag har startat den utan att BT var lött på plats (av misstag) men den beter sig precis lika dant i alla fall. Ska chippet över huvudtaget gå igång om inte BT är lött ?

Jag har gått egenom alla lödningar flera gånger. Jag har dragit kabel...

Jag har läst om många som haft likadana problem, men sällan är det någon som kan peka vad som gjort att det sedan löst sig.

Detta är mycket mycket mycket mycket tålamodsbeprövande....

Någon som kan hjälpa mig ???
    Finns det bara en D0 punkt ??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Provat båda biosbankerna på chippet?

Du KAN ha fått ett trasigt chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sågmyra
    Respekt
    0
    Ja jag har provat båda.

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sågmyra
    Respekt
    0
    Om LPC: är fellödd, kan xboxen fortfarande fungera normalt som orginal...
    Hmmm...
    Asså, om min LPC är fuckad, borde inte boxen krångla utan chippet i ?!?!?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0

Kanske lösning...

Hade ett helvete här med exakt samma fenomen som dig.

Felet var att jag hade missat löda den där korta rackaren på baksidan, se bild.

Missad lödning

Får hoppas att du varit lika klantig, tog mig säkert ett par timmar av byte av chip etc. innan jag hittade felet själv...

Mvh. Fredrik

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sågmyra
    Respekt
    0
    YIIIHOOOOO !!!
    Fan vilken känsla det är när det bara löser sig...
    Jag kollade lödningarna för 10:de gången, och gissa vad...
    En av dom var ju för fan lös, och jag vet att jag frippelkollat den 100 ggr...

En sista uppvärmning av kolven och en liten duttning, sen bara "gick det" !!!

Fan jag som hunnit beställa ett till duoX chip för att utesluta ett trasigt chip...
    Då får jag helt enkelt lov att köpa en till box att chippa nu då....
    Måste ju psykbryta sig på nånting....

Tack för lite uppmuntran Memilen... Såg att du kör Gallery2... Jag gillar den med..

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Memilen
    Hade ett helvete här med exakt samma fenomen som dig.

Felet var att jag hade missat löda den där korta rackaren på baksidan, se bild.

Missad lödning

Får hoppas att du varit lika klantig, tog mig säkert ett par timmar av byte av chip etc. innan jag hittade felet själv...

Mvh. Fredrik
    fan jag har exakt samma problem som han som starta tråden... tittade som faen där kompisen hade lött... och han hade missat den lödningen du visa på bilden där!
    xbox har itne tagit skada av detta eller?
    att jag startat skiten utan att den vart lödd?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ingen fara alls.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    tja

har läst hela tråden och det ser ut som samma problem som jag har men jag får inte upp bilden så jag ser inte vilken lödning som ni hade missat. Kan någon länka upp bilden igen.

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sågmyra
    Respekt
    0
    Verkar som bilden är borta...
    Den visade i alla fall den kortaste kabeln.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    ja fick samma problem, jag hatar seriöst den där lpc-rebuilden blir så mycket bättre att dra kablar istället tycker jag. först startade den ochippad, sen när ja tryckte lite på lödpunkterna så startade den om 3 gånger och sedan började dioden blinka rött o grönt. båda gångerna, chippade 2 boxar idag med duox2 gs.

när ja senare drog om med kablar efter ha kämpat bort lpc-rebuilden med tennsug. funkade xboxarna perfa, lödpunkterna är fina osså

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Jag har samma problem... men när jag byter biosbank så kommer det upp så att jag kan välja mellan att boda drån cd eller från nätverk. kan det fortfarande vara samma fel? dålig lödning? har inte kablar på mitt utan att såntdära litet kort... ska jag löda bort den och dra kablar istället?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är inget fel alls på din montering. Läs de klistrade trådarna!!!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    kan inte hitta något i dom klistrade trådarna.
    en dag när jag skulle starta boxen så blinkade den bara precis som beskrivet ovan. kan inte hitta något vettig lösning

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Really...

Någon har flashat fel på ena banken, så den är körd. Andra banken har antingen cromwell eller flashbios. Bara följa den klistrade guiden för hur man flashar ett duox2. Verkar det för krångligt så ta med dig xboxen + 350:- så kan en av mina tekniker styra upp den åt dig :-)

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    grejjen är att det en dag när jag skulle starta den så funkade den inte... ingen annan än jag har haft tillgång till den och sist jag använde den så tittade jag på film och stängde av precis som jag brukar. får testa att flasha om chipet... om jag inte får det att funka så får jag väll komma in med skiten...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du får ju upp ett flashbios av något slag på ena banken = chippet fungerar. Enda anledningen till att den andra banken inte fungerar måste ju isåfall vara att det inte är rätt bios där längre. Bara gilla läget, du har flashat boxen i sömnen .-)

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Kul att se att det är fler än jag som har samma problem med duox 2 chippet.
    Men jag har nog kommit längre med mitt problem.

Min xbox beter sej lika som "xboxed"´s med skillnaden att varken hdd el cdromen startar.

Har mätt lödpunkter å liner på moderkortet å allt verkar vara ok.Men som sagt den bootar inte ens på orginal bios längre,fast jag tagit bort chippet inkl.brygga å alla kablar... Så gott som död med andra ord.
    Tips önskas.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Hei.
    Kjöpte nettopp en ferdig chip-et Xbox 1.6. Så ville jeg flashe den med den nyeste BIOSen. Prövde först å laste opp M8_16 til BIOS-mappen og flashe fra EvoX sin 'FlashBIOS', men da fikk jeg bare opp feilmelding om "Unknown flash" / "Flash not writeable". Etter en stund fant jeg en BIOS: x2.4983.06.bin og lastet den opp i mappen. Da fikk jeg lov til å flashe, men Xbox-en hengte seg på:
    Flash BIOS
    Manufactures ID ad Device ID d5
    Flash type Hynix - HY29F080
    Flashing BIOS now!!

Så skjedde det ikke mer. Da jeg startet den opp igjen så står blinker den tre ganger grönt og så rödt.
    Er BIOS-banken fucked eller kan man pröve å flashe den om igjen på en annen måte?

Liknande diskussioner

1. Xbox död, blinkar rött en gång...
    By Smasher in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 08:47
  2. Röd/grön blinkning
    By kakansq in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 20:10
  3. Ännu en fråga till crewen
    By Yojimbo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 12:42
  4. Bootar EVO bara annanhvar gång från HD
    By a4audi97 in forum X-BOX Spel/Mjukvara