Hej,
Jag har de senaste dagarna fått upp ett rejält sug för att köpa mig själv en Nintendo DS Lite. Vill dock köra backup-spel på den isof. Precis som jag gör med min PSP. Alltså ladda ner o föra över till flash-minnet.
Jag skulle vilja ha hjälp med vad jag ens ska börja med att köpa för att få ett komplett paket som kan spela alla backupspel jag laddar ner.
Frågor:
----------
1 - Är det någon skillnad på vanliga DS och Lite versionen? Alltså krävs någon annan metod för att kunna spela backup spel på Lite än på vanliga DS?
2 - Kan någon länka mig till,- eller skriva en bra och komplett guide om hur man skall gå till väga för att kunna spela backupspel på DS?
3 - Vad behövs att köpas till DSen för att allt detta skall funka? Jag har nämligen googlat runt en hel del de sista dagarna för att försöka få reda på vad som skall göras. Står väldigt mycket olika, finns massa olika produkter osv osv och det är väldigt förvirrande!
4 - Finns det några problem inom WiFi området i DS om man kör med backupspel och exempelvis vill spela med andra som också har DS? (Exempelvis när man skall dela med sig spelet och skicka över till de andras DSar - alltså om den på något sätt "känner av" att spelet inte är original. Som XBOX-Live gör typ..)
5 - Hur funkar det med firmwaren på DS Lite? Något som behövs flashas om eller liknande för att få den att kunna köra hemladdade spel?
Tack på förhand - Andy
Bookmarks