Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Frågor om NDS-Lite

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    Arrow Frågor om NDS-Lite

    Hej,
    Jag har de senaste dagarna fått upp ett rejält sug för att köpa mig själv en Nintendo DS Lite. Vill dock köra backup-spel på den isof. Precis som jag gör med min PSP. Alltså ladda ner o föra över till flash-minnet.

    Jag skulle vilja ha hjälp med vad jag ens ska börja med att köpa för att få ett komplett paket som kan spela alla backupspel jag laddar ner.

    Frågor:
    ----------
    1 - Är det någon skillnad på vanliga DS och Lite versionen? Alltså krävs någon annan metod för att kunna spela backup spel på Lite än på vanliga DS?
    2 - Kan någon länka mig till,- eller skriva en bra och komplett guide om hur man skall gå till väga för att kunna spela backupspel på DS?
    3 - Vad behövs att köpas till DSen för att allt detta skall funka? Jag har nämligen googlat runt en hel del de sista dagarna för att försöka få reda på vad som skall göras. Står väldigt mycket olika, finns massa olika produkter osv osv och det är väldigt förvirrande!
    4 - Finns det några problem inom WiFi området i DS om man kör med backupspel och exempelvis vill spela med andra som också har DS? (Exempelvis när man skall dela med sig spelet och skicka över till de andras DSar - alltså om den på något sätt "känner av" att spelet inte är original. Som XBOX-Live gör typ..)
    5 - Hur funkar det med firmwaren på DS Lite? Något som behövs flashas om eller liknande för att få den att kunna köra hemladdade spel?

    Tack på förhand - Andy

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Nej, bara att du kanske vill använda så fysiskt små produkter som möjligt till den. De minsta prylarna till nds lite är så små att dom inte passar ds.


    3: Detta är allt du behöver t.ex. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=466&xSec=61


    5: Med ovanstående prylar skall omflashning normalt inte behövas
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    okej, tack för snabbt svar Hansi!
    kan man köra både DS och GBA spel via "G6 LITE 4Gbit+ Passcard 3" då?
    hur kan man sedan spela de inlagda spelen? kommer det upp en meny där man väljer o så då? finns det inga bilder på detta nånstans? vore intressant o veta

    kan någon annan besvara min fråga 4 i ovanstående inlägg ifrån mig? om någon vet något om detta vore de toppen!

    tack på förhand - andy

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp det kommer upp en meny där du kan välja mellan bl.a. spel, musik och videofilmer som ligger inlagda i flashminnet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    okey! nicenice, tack för de snabba svaren! ställer mer frågor i denna tråd om ja kommer på någe ;P

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Om du är ute efter att kunna köra homebrew med ( hemma gjorda spel program etc) är inte G6 Lite det bästa valet eftersom dom inte släppt källkoden( eller vad det heter) till den så programerare kan inte få allt att funka på den.
    Men för ROMS är det bäst tycker jag.

    När du startar den kommerlistan med NDS roms upp. Tryck på Y knappen så kommer listan med GBA roms upp.

    Inga problem att spela WiFi med G6 lite ... Funkar perfekt. Dock ska du köra skicka över spelet till annan DS har jag för mig att han behöver Passcard eller flashad DS oxå.

    Du behöver ingen guide för att lägga in spel på G6an .. är smidigt som f*n ))

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Vilka spelversioner ska man köra med G6 Lite 4Gbit

    Hej,
    i väntan på att få hem mitt G6 Lite, så tänkte jag ladda hem lite spel och program. Har dock sett att det finns olika versioner av spelen beroende på vilket kort man har. T ex Supercard etc. Vilka passar till G6 alltså? Jag tänker t ex på följande kommentar: Nintendo DS - Fully patched and working rom of Lego Starwars II the original trilogy for use with Supercard compact flash ONLY!! This will not work under emulation or on any other flash cart device. Tested working with Supercard and Compact Flash.
    Last edited by jockebusig; 2006-09-27 at 10:06.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Vet inte var du får tag i roms men man det ska vara lika version till alla kort. Sen med dom speciella programen som hör till kortet patchat spelen genom dom.

    Kommentaren du skriver är nog nån som laddat ner spelet själv ... patchat och lagt in på sitt kort sen lagt tillbaka på datorn sen lagt ut på nätet

Liknande diskussioner

  1. Funkar M3/G6 till alla NDS Lite
    By ulrikz in forum Nintendo DS
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 19:01
  2. flashkort till DS lite som inte sticker ut ?
    By devilbuddy in forum Nintendo DS
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 15:32
  3. Spela NDS spel med ditt gammla GBA Flashkort
    By FarmerMan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 07:27
  4. Nyinstallerat DMS4 lite EZI. Behöver lite hjälp!
    By edz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 22:18
  5. X2.3B Lite & Lite PLUS Tutorial för Xbox 1.6!
    By xjoshuax in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 21:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •