Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xploder Media Center 360 - någon som testat?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21

    Exclamation Xploder Media Center 360 - någon som testat?

    Det här låter ju nästan för bra för att vara sant! Har någon testat, funkar det verkligen som det utlovas - och har Micro$oft inte hittat på nån patch för att förhindra glädjen?

    Manufacturer's Description
    The XBOX 360 currently allows connection to a PC running Windows Media Centre for the streaming of WMV movies only and MP3 Music. Xploder Media Centre allows the most used PC based movie file formats to be streamed via the XBOX 360 without the limitations of the WMV format, and in HD!* Compatible with most major formats, Xploder Media Centre allows streaming of the major digital video formats and creates a single point conversion and access solution for your music collection.
    Advanced desktop utility that allows you to stream digital movies, and convert and stream music files from your PC for playback via the XBOX 360. Make the most of your digital media collection; transform your XBOX 360 into the ultimate home entertainment system with Xploder Media Centre.

    Stream movies including those in DivX, MPEG, Xvid and WMV formats, in real-time to your TV via the XBOX 360. Xploder for XBOX 360 also allows you to play content in HD (dependent on system configuration and source files).

    Import music CDs to MP3 via an 'iTunes style' interface, includes online database for Artist, Track and Album names. Scroll through your complete digital music collection via the TV, select your tracks and Xploder will stream the music to XBOX 360 for playback on your TV or AV system.
    Källa: Amazon.co.uk

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    19
    **PLEASE NOTE to use Xploder Media Centre for XBOX 360 you must have a PC running Windows Media Centre (not to be confused with Windows Media Player for XP).

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Vart hittar man detta då?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av studd
    Vart hittar man detta då?
    tror det var exploder.net kostar ju stålar verkar vara samma skit
    som transcode 360 osv...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    Vore intressant att om någon hade en jämförelse mellan Encode360, VLC360 och Xploder 360... Om Xploder visar sig vara överlägset bäst har jag inget emot att betala för det.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    19
    jag använder transcode 360 det fungerar ju klockrent.
    Skulle vilja veta om musik hanteringen är annorlunda om man använder xploder.
    Gillar inte riktigt hanteringen av musik i mce, för jävla jobbigt om id3 taggarna är fuckade.


    Nån som har testat Nero MediaStreaming ( for MCE ) 2.0.0.11
    tänkte om den fungerar bättre en transcode ?
    Last edited by lechill; 2006-09-26 at 11:09.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det är absolut ingen skillnad på Xploder 360 och Transcode360. Det är bara ett företag som har "kommit på" ett sätt att tjäna lite extra pengar.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Någon som streamar trådlöst? Jag har en bärbar dator som jag kör trådlöst till som jag tänkte testa streama till xbox360n med. Tror ni jag kan streama video etc över trådlöst?

Liknande diskussioner

  1. Någon som andvänder 360 hankontrollen till PC?
    By Moedjoe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 11:04
  2. AnvÄndning Av Media Center
    By kevin in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 16:56
  3. hitta media center
    By Flugan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 14:08
  4. Media Center hänger sig
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:06
  5. Mulit-x CD...? Någon som har testat..
    By JompZ in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-08, 18:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •