Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xbox original på 360

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20

    Xbox original på 360

    Finns det möjlighet än att spela backup spel från Xbox original på 360?

    Dvs om den inte är rippad med dual layer och allt (det finns ju inte så månge Xbox spel som ÄR rippad så).

    Förstår inte riktigt varför en original Xbox original DVD ska funka, men inte en backup. Originala skivor är väl inga Dual Layer heller....

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av TePeL
    Finns det möjlighet än att spela backup spel från Xbox original på 360?

    Dvs om den inte är rippad med dual layer och allt (det finns ju inte så månge Xbox spel som ÄR rippad så).

    Förstår inte riktigt varför en original Xbox original DVD ska funka, men inte en backup. Originala skivor är väl inga Dual Layer heller....
    nopp, du måste köra duallayer skivor och ha ss till dom. DVD spelaren i xbox360n kräver ss filer, och dom ligger på lager nr 2, därför måste du köra duallayer skivor, och därför funkar inte dina gamla xboxspel du brännt på vanliga skivor.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Men hur är det då med originala xbox original skivor? De är som sagt inte på dual layer heller vad? Men de funkar (forutsätt att spelet stöds)?

    Har man en Multi5.XBOX relle, finns det inget möjlighet att få igång det på en 360 alltså? Inte ens om man fuskar lite med något ss fil eller layer break inställning och bränner på DL?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, original xbox spelen är dual layer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Aha, det förklarar mycket.

    Men hur kan det då funkar med vanliga dvd skivor till backups på xbox original?
    Skivorna är alltså inte ens nära fyllda, och originala boxen krävs inte att det måste vara DL med layer break när man använder sig av backup.

    Finns det något (torrent)site där Xbox rippad till Xbox 360 är specialiteten? Med såna DVD9 relle?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gammelboxen är mer komplett hackad än 360:n

    360:n är bara hackad så att dess dvdläsare rapporterar att dina brända skivor är originalskivor när dom skall authentificieras (<=kan inte stava till det där tror jag) vilket innebär att man inte kan ändra något av innehållet på skivan jämfört med originalet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Tack för förklaringen!

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •