Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Snälla hjälp! Hårddisken spökar:s

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

Snälla hjälp! Hårddisken spökar:s

Tjabba. jag har ett konstigt problem med min hårddisk. har satt i en 750 giggare för nån månad sen och allt har funkat helt felfritt men nu har filer börjat försvunnit på xboxen:S vissa spel är borta och mappen med alla filmer i är helt tom. och när jag lägger in nya grejer på boxen så kan man inte se dom nånstans fast att dom tar plats på hårddisken för man ser i file explorer att g blir mindre:S sen går även ftp helt konstigt.. kan gå i typ 2 kb/s och sen tillåter den inte vissa filer som ska gå att skicka över, som typ mappen "media" i ett spel. sen blir de "connection lost" hela tiden:s

har hållt på med xboxar ett bra tag nu men har aldrig stött på nått sånt här fel förut.

Tacksam för svar! /Tobbe

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Jag har för mig att du måste formatera om, med större klusterstorlek. Det finns inlägg om detta fenomen tidigare på forumet.

edit: Hittade ett inlägg av Hansi med hjälp av sökfunktionen, varsågod:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...3&postcount=10
    Last edited by frejac; 2006-09-25 at 22:25.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    okej. shit va jobbigt en nästan fylld 750 giggare men jag använde superdisk och formaterade med.. är de fel clusterstorlek då?

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    men om jag nu har formaterat fel hur gör jag då för att formatera rätt? på superdisk finns de ju inga alternativ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste använda xbpartitioner.xbe

Men jag är inte säker på att du kan ha tillräckligt stora kluster för att få det att fungera med 750GB disk. Största vi kört är 500GB.

Med dubbel klusterstorlek kan max partition vara 512GB.

C till F tar alltid c:a 133GB, vilket med en 500GB disk ger c:a 360GB G:
    Alternativt struntar man i G: och låter F: bli c:a 493GB.

En 750GB disk får c:a 600GB G: alternativt drygt 700GB F:

Om xbpartitioner fixar 4x klusterstorlek så kan du simma lugnt, då kan du ha 1GB partition.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    men finns de inget sätt att göra de utan att formatera? som typ partision magic till dator kan? då kan man ju göra allt sånt där utan att nån data går förlorad

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, du måste göra backup på det du fortfarande kan/vill rädda och sedan formattera om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    men när formaterade med superdisk så vart ju g strax över 600gb.. och när jag har kollat i xbpartitoner så kan man få allt på f. dvs över 700gb på f. ska jag välja de lr?
    Xbox 1.6
    SmartXX LT OPX
    750gb Seagate
    UnleashX

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja prova det och rapportera resultatet.

Vad kunde du välja för klusterstorlekar?

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    jag vet inte vart man ser vilken kluster storlek man har i progremmet.. fattar inte programmet riktigt
    Xbox 1.6
    SmartXX LT OPX
    750gb Seagate
    UnleashX

Liknande diskussioner

1. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13
  2. BehÖver Klarhet Och HjÄlp SnÄlla
    By mufs in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 13:42
  3. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 15:43
  4. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  5. snälla hjälp!!
    By skewnkie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 21:17

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner