Hej!
Letar efter manual till smart xx lt opx manual?
Hur löder man fast det?
Stod att det passar alla xboxar.
Hej!
Letar efter manual till smart xx lt opx manual?
Hur löder man fast det?
Stod att det passar alla xboxar.
Läs den klistrade tråden i detta forum med den kryptiska titeln "SmartXX anvisningar"
Där finns en aktuell länk till alla smartxx officiella anvisningar samt lite annan bra info.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Asså jag fattar inte deras manualer på smartxxs hemsida.
Jag köpte detta chippet http://www.psxcare.com/product.php?xProd=325&xSec=4
Så står det att man ska bryta av en bit på chippet :S
Ska man löda så som chippet ligger brevid ?
Kommer chippet ens få plats under moderkortet? :S
Vad har du för version av xbox?
Kolla vad det står på videochippet: focus, connexant eller xcalibur
Videochippet sitter nära kontakten till tvkabeln.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Xbox 1.6
xcalibur
Stod att chippet skulle passa till 1.6 iaf :O
Vad är det du inte förstår?
Du har ju rätt bilder.
Pilarna längst upp på chippet och moderkortet, där ska det vara en kabel lödd och likadant med dom andra? :O
Du lägger chippet som bilden visar där det står Chip Installation, sen lägger du på lite lödtenn så att chippet får kontakt med de punkterna som de gula pilarna pekar på. Inga kablar behövs där. Hansi du får rätta mig om jag har fel, har aldrig installerat ett SmartXX...
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Hm väntar på ett svar från Hansi, tack iaf!
Precis, helt rätt.Original inlägg av rejjo
Vadå litar du inte på mig eller?Original inlägg av Freden
Men efter jag lagt lödtenn på punkterna, hur får jag fast chippet då? :O
Ja du alltså lödpunkterna håller ju kvar chippet? Du smälter lödtenn med en lödkolv, och lägger försiktigt på tennet så att punkten på moderkortet har kontakt med punkten på chippet, sen när tennet svalnar och stelnar (tar 2 sek typ) så sitter chippet fast.
Men du om du ska chippa din xbox själv, utan några som helst lödkunskaper, så vill jag nog avråda dig. En LPC-rebuild är väl kanske inte det lättaste man kan ge sig på...
Japp, lämna in xboxen. Om du måste ställa frågor om hur man löder så är det inte läge att börja lära sig på en xbox.
Fixar det hos en kompis
Tack iaf!
Bara vi slipper läsa imorgon att din då föredetta kompis skrotade din xbox :-)
Det är styvfarsans xbox som ska lödas nu.
Min kompis jobbar med kretskort och sånt och han lödde fast ett på mitt andra xbox
Mycket billigare också :P
Bookmarks