tja
nu har jag entligen fixat en fjärr till min box men då fungerar den inte
testade den på en polares box o då funka fjärren klockrent.
min xbox har ett alladin-chip.
vad kan felet bero på ????
tja
nu har jag entligen fixat en fjärr till min box men då fungerar den inte
testade den på en polares box o då funka fjärren klockrent.
min xbox har ett alladin-chip.
vad kan felet bero på ????
har du IR ögat den fyrkantiga saken i USB kontakten
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
jovisst eller där framme som den ska sitta
Jag tror du försöker använda fjärrkontrollen när du ser på dvdfilmer med dvdregionx programmet. Det programmet har INTE stöd för fjärrkontrollen. Använd senaste xbox media center istället.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ja eller så patchar du med tex Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04.zip el 1.03
Last edited by pege63; 2006-09-02 at 13:12.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
aha..hmm jag e inte så haj på xbox men jag får vel testa mig fram.tackar så mycket för hjälpen.
testade med Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04.zip men det vart ingen skillnad
jobbigt när man inte kan nåt om consoler..
Last edited by OzzyFan; 2006-09-02 at 15:00.
Det räcker inte med att patcha original ms dashboard med dvd-region-free-patch-blablabla om du fortfarande har xboxen konfigurerad så att den startar dvdregionx playern.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
kan man ställa inn det på boxen vilken dvd prog den skal använda ?
Om din xbox startar med evolution-x/remote-x dashboarden så ställer du in det i c:\evox.ini filen. Enklast är att bara sätta autostart dvd till OFF/NO/eller vad det nu var...
Eller så installerar du en ny version av xbox media center och se till att starta xbox media center innan du sätter i filmen.
har ställt inn alla autostart på NO.i dashen kan jag använda fjärren men när jag trycker på launch dvd startar evolutionx och dvd dongle free....vore nice om den kunde autostarta med mediacenter direct![]()
Det är bara att mekka vidare i evox.ini, du kan ju ange vilket program du vill skall starta när du kör en dvdfilm. Bara ändra där det nu står ungefär e:\apps\dvdx2.0\default.xbe till e:\apps\xbmc\default.xbe eller liknande
efter att du har flashat xboxdash.xbe & döpt den till tex: refri dvd
Måste du skriva in i evox.ini under [Misc] följande: DVDPlayer= "c:\regfridvd.xbe"
eeeh jaha...hmm inte mycket jag förstår av detta hehe.men men.
måste jag patcha eller bara ändra i c:\evox.ini filen typ ????
som sagt..jag e en newbie när d gäller xbox![]()
Bookmarks