Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: NME 360 Clone "Mod360" ritningar och info

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    NME 360 Clone "Mod360" ritningar och info

    Eftersom några kunder efterfrågar ett enkelt och billigt chip att löda in i sin xbox 360 dvdläsare har vi tagit hem en prisvärd klon av NME 360 chippet. Tillverkare är

    Man måste beställa rätt version beroende på om man har SAMSUNG eller HITACHI dvdläsare.

    Chippet monteras med endast 4 lödpunkter på SAMSUNG
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=471


    Chippet monteras med 11 lödpunkter på HITACHI
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=472&xSec=65

    Se bifogade installationsbilder


    Frågor om chippet ställs med fördel i denna klistrade tråd.
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21

    Kanonbra.

    Men jag har en Hitachiläsare, och jag undrar hur bra den blir på att läsa olika brända skivor? Har hört att senaste Xtreme ska göra att den läser det mesta. Hur är det med NME-chippet?

    ///CTM

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xtreme är MYCKET bättre
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    mod 360 samsung

    hej hur ska man bränna skivorna till mod360 samsung.. följt 100 manualler men inget verka funka.. berätta gärna nånsom har fått igång det

    använder en nec 3550a och verbatim +dl skivor

    long

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Om dvdläsaren har blivit felflashad och den inte kommer ut när man trycker ejekt. Kommer den fungera efter man lödd in det här chippet eller är det bara önskedrömmande?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Önskedrömmande. Chippet fungerar bara om du har 100% original fungerande bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hur är det med denna klon och Hitachi version 78? Fungerar det? Dessutom; 78:an tolkar jag som varande av samma kvalitet som samsun vad det gäller läsprestanda. Kommentar?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    Numera tycker jag av egen erfarenhet att både hitachi och samsung läser skivor lika bra.

    Har bränt över 100st backuper på verbatim & traxdata DL skivor med tre olika DL brännare (Pioneer , NEC , Optiarc) och det fungerar lika bra på samsung dvd-läsare som hitachi dvd-läsare vad jag har märkt.

    har flashat om ett femtiotal dvd-läsare av olika fabrikat/firmware kan också tilläggas..
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men det beror på bra versioner av xtreme bios.

    Kör du med dom här clone chippen så fungerar det inte alls på hitachi v78, och inte alls lika bra som en xtreme flashning på äldre hitachi.

    NME 1.2 original fungerar givetvis bra, men det här är kloner av de första sura NME chippen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för infon! Då får det bli nme1.2!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    nme clone

    skulle bara vilja veta om clone chippet och orginal nme chippet levereras för installerat firmware eller måste man flasha chippet själv?
    Och funkar patchningen av spel till nme chippet på samma sätt som till clonen?
    Är det någon helst skillnad på clone och nme?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nme 1.2 är okej. Men min rekommendation är flashning. Klonerna är kloner på nme 1.1, och det är inget att slösa tid på.

    Man varken kan eller måste flasha chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    En liten enkel fråga.

    Är det bara löda in chipet sen ska man kunna köra sina backuper då ?

Liknande diskussioner

  1. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •