Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vilket chip?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Vilket chip?

Jag funderar på att inhandla ett chip till PS2 (slim), och skulle gärna vilja ha lite tips på vilket chip jag skall köpa.

Jag skall bara spela nedladdade spel på konsolen, så det är viktigt att "backups" fungerar bra med chippet.
    Vilken laserfix skall man köpa?
    Och har PSTwo problem med överhettning om man har längre spelsessioner med brända spel?

Btw, jag har även hört att vissa skivor fungerar bättre än andra.
    Vilka skivor gäller det?
    Jag har för mig att DVD+r fungerar bäst på Xbox, och DVD-r fungerar bäst på PS2, men jag kan ha fel...

Tacksam för svar,
    Woozie

Edit; Jag har kollat runt lite, och Matrix Infinity verkar vara det bästa chippet på marknaden. (Om man inte bryr sig om extrafunktioner)
    Är det någon som har ett sådant chip i en PSTwo som kan säga om det fungerar bra eller inte?
    Last edited by woozie; 2006-10-10 at 22:05.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Hej,

Är i samma situation som du, funderar på att skaffa ett chip till min PSTWO också.

Jag har haft ett PSTWO innan och hade då DMS 4 Lite, eftersom att Pro på den tiden gjorde att PSTWO blev överhettad (vet inte om det problemet fortfarande finns kvar).

Nu tror jag att jag kommer att skaffa ett DMS 4 Lite igen till mitt PSTWO, tydligen så har en "SE" (Special Edition?) version släppts också, vet dock inte vad det är för skillnad på det och det gamla.

Jag använde DVD-R skivor på mitt från Verbatim, dom som är vita på ovansidan (skrivbara) och det fungerade kanon, så dom är att rekomendera även fast dom kanske kostar en slant mer än andra "no name" brands.

Hansi det skulle uppskattas om du läste denna tråden och kom med tips om vilken chip jag (eller vi) ska skaffa, jag vill iallafall ha det bästa som finns och har inget emot att betala extra för det.

MVH
    /K

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Pro gjorde INTE så pstwo blev överhettad. Det var pstwo som gjorde att dms4pro blev överhettat...

Matrix infinity är bästa valet på en scph-75004 ps two. Toxic bios/os är inte uppdaterat på länge och därför startar inte import ps1 spel på en 75004:a
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Pro gjorde INTE så pstwo blev överhettad. Det var pstwo som gjorde att dms4pro blev överhettat...

Matrix infinity är bästa valet på en scph-75004 ps two. Toxic bios/os är inte uppdaterat på länge och därför startar inte import ps1 spel på en 75004:a
    Så du rekomenderar Matrix Infinity över DMS4 SE Pro/Lite? Varför det vad är skillnaden?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Det blev en PSTwo med Matrix Infinity.
    Men konsolen låter konstigt när den laddar. (Då måste det väl vara lasern eller DVD-läsaren som låter?)
    När ett spel laddas så låter konsolen konstigt, men när den läser från skivan medans man spelar så är det helt normalt.
    Så fort man kommer till en laddningsskärm så hörs det där konstiga ljudet.
    Den låter även så när jag rebootar konsolen och om jag öppnar luckan medans konsolen är igång.
    (Bara när jag har en skiva i. Har jag ingen skiva i konsolen och öppnar locket så låter det inte så.)

Är det något fel på lasern/DVD-läsaren, eller skall den låta så?

Jag ställde frågan i ett annat forum och fick detta svar;
    "A friend of mine gave me a pstwo v13. The console isn't modded and has the same ruid, but not only when loading game, it does that ruid when I turn on the PSTwo too."

Jag har senaste firmware (1.88) och bränner på Verbatim DVD-r i 4x hastighet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kalonjii
    Så du rekomenderar Matrix Infinity över DMS4 SE Pro/Lite? Varför det vad är skillnaden?
    Ehh, du quotade svaret på din fråga...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ehh, du quotade svaret på din fråga...
    Aha ok så Toxic Bios är det man använder på DMS 4 SE Pro/Lite alltså? Och detta är inte uppdaterat på länge vilket resulterar i att PS1 import spel inte fungerar på DMS 4 SE Pro/Lite?

Men då blir det ett Matrix Infinity då, förusatt att DMS 4 SE Pro/Lite inte har något som Matrix Infinity inte har.

Eftersom att Matrix Infinity är billigare än DMS 4 SE Pro/Lite så litar jag på att det verkligen är det bästa valet

Dyker in under helgen med mitt PS2, Tack för svaren.
    Last edited by Kalonjii; 2006-10-13 at 02:49.

Liknande diskussioner

1. Vilket Chip ska man välja?
    By Dikkie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 00:52
  2. Vilket chip?
    By baltasar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 22:16
  3. Flasha.. vilket chip?
    By Pepto in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 19:30
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  5. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 14:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner