Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Xbox ur funktion, vad ska jag ta mig till?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Xbox ur funktion, vad ska jag ta mig till?

    ---- Följande är en beskrivning av problemet, vill ni gå direkt till min fråga, läs allt under följande "------------"

    Ok, såhär är det, min Xbox har varit paj sen början av sommaren. I början var det bara att spelen gick väldigt trögt och allt annat gick knappt igång, plus att antalet gånger den hänger sig hade mer än tredubblats. Och en vecka sen när jag bestämde mig för att köra igång den en gång till kom den blåa skärmed som man får när man ska installera bios, den ber om CD skiva eller om man ska välja från minnet. Grejen är att jag kan inget om detta och har inga bio och sånt, plus att om jag skulle lyckas skaffa det (ett stort OM), så skulle den antagligen fortfarande vara lika trög som den var när den funkade. Vissa spel körde inte alls, och de som gjorde det laggade för mycket för att ha kvar det roliga i att spela.

    -------------

    Min fråga är då, skulle jag kunna komma in till PSXCARE och få den fixad? Och hur mycket skulle det då kosta och hur länge lär det ta? Med andra ord, är det vart att fixa den? :S ...
    Det är en Xbox Crystal edition med EvoX, och DUO-X2, med en 160GB HDD.

    P.S. Går det att rädda HDDn? Skulle den va till nytta om jag skulle skaffa en Xbox 360 nån dag?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan fixa den.
    Kostnaden beror på hur mycket som egentligen är trasigt på den.
    Från 350:- till 1.200:-
    Brukar inte vara några problem med hdd:n om den inte är SÖNDER, då är det bara å byta den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Skulle man kunna använda HDDn om man en dag skulle vilja använda den på sin Xbox 360?

Liknande diskussioner

  1. hitachi ägare vad rekomenderar ni ?
    By rolle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 23:53
  2. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39
  4. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 15:00
  5. Vad ska jag ta mig till?
    By disco in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 09:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •