Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Spela ISO (Hjälp!)

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Spela ISO (Hjälp!)

    Hej alla glada!

    Jag har nyligen införskaffat mig en PSP med firmwire 2.0.

    Jag har även tankat ner några ISO spel till min PSP utan att veta hur jag skall starta dom. Jag är medveten om att det finns tusentals guider till detta men jag är väl korkad som inte förstår mig på dom antar jag

    Räcker det med att tanka ner programmet DevHook som alla pratar så varmt om eller måste jag göra mer grejer? Det verkar ju vara en ren djungel med olika Progz, firmwares mm till PSP.. Men SKÖJ verkar det

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du klarar dig rätt långt med devhook
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    OKI... men det finns ju massa olika devhook har jag förstått. vilket ska jag ha?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Kolla på psp-hacks.com efter DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1 så har du senaste ver ... Mer behövs inte ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga
    Kolla på psp-hacks.com efter DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1 så har du senaste ver ... Mer behövs inte ...
    Mjo, en grundversion på 1.50 är inte helt fel att börja med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Mjo, en grundversion på 1.50 är inte helt fel att börja med
    Jo det är sant jag har tankat hem en nedgraderare från 2.0 till 1.5 men jag e så feg för att köra den. Folk skriver ju att det finns risk att grejerna pajar ju

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Baronen83
    Jo det är sant jag har tankat hem en nedgraderare från 2.0 till 1.5 men jag e så feg för att köra den. Folk skriver ju att det finns risk att grejerna pajar ju
    Du har väll garanti på enheten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    2.0 -> 1.50 nergraderaren är säker. precis samma sak som att köra en updatering.

    Det är nergraderingen via gta som är lite farligare (används för att nergradera 2.50-2.60).

    självklart tar du en risk men inte större än när du kör envanlig updatering,
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lynx
    2.0 -> 1.50 nergraderaren är säker. precis samma sak som att köra en updatering.

    Det är nergraderingen via gta som är lite farligare (används för att nergradera 2.50-2.60).

    självklart tar du en risk men inte större än när du kör envanlig updatering,
    2.50-2.60 nedgraderingen med GTA fungerar hur bra som heldst, jag har inte brickat en endaste PSP, enda osäkra är om man fått tag på en Patchad GTA men har man en gång fått tag på en bra version säljer man den inte för allt guld i FortNox
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    jag har inte sagt något annat. men 2.0 downgradern är bättre eftersom den bara lurar psp:n att köra 1.50 updateringen. 2.60 gta downgradern flashar själv en firmware dump.

    fast det ska io finte heller vara ett problem med den nya downgradern:

    Citat Original inlägg av dark Alex
    This downgrader is safer, faster, and a lot easier to use than the previous downgraders.
    It also makes a clean firmware install, since this time there is a format of flash0
    (just like sce updaters do)
    Last edited by Lynx; 2006-10-13 at 16:32.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  2. Spela upp filmer som är iso fil?
    By helino in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 10:12
  3. Spela upp DVD img och iso
    By andymannen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 08:08
  4. HJÄLP med iso
    By KRILLER in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 19:42
  5. Kan inte spela divx från cd...hjälp?
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •