Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Nhl 07 Svensk Version

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Nhl 07 Svensk Version

    tjena gott folk

    jag gick och köpte nhl 07 till 360 på siba ...men arne och ankan verkar inte vara med på det

    elitserien vet jag inte är med men liksom jag köpte det för att få med arne och ankan :/

    nån som vet om det är nån inställning? eller om EA valt att skippa allt som är bra till 360 versionen?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Jag tror tyvärr inte våra kära kommentatorer finns med i 360-versionen.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Har Nhl 07 både till Xbox och Xbox 360. På ettan är det svenska men till 360 är det engelska, varför? när man ändo gör röster till samma sak så varför inte sätta det på båda?. (Dock får jag dålig färg på 360´n)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    tror dom struntade i arne och ankan,eftersom elitserien inte heller finns på 360 ..nu ångrar man rejält att man köpte det:/

    jag lirar det på xbox istället ..ingen nerbantad grej där

    får hoppas att EA blir bombade av klagomål så dom till sist fixar det och gör det tillgängligt via xbox live att ta hem
    Last edited by Gibben; 2006-09-30 at 23:09.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Kanske borde lära dig engelska då?
    Arne och anken är ju värdelösa. Låter 1000 gånger bättre med engelska.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    jag kan engelska, men bara för du tycker att dom är kassa så behöver ju inte alla göra det eller hur?


    det är en smaksak om man gillar dom eller inte

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Gibben
    jag kan engelska, men bara för du tycker att dom är kassa så behöver ju inte alla göra det eller hur?


    det är en smaksak om man gillar dom eller inte
    Exakt! Smaken är som baken, delad. Alla får ju komma med sina åsikter, dock borde de väl vara lite mognare uttryckta än föregånde exempel.

    Själv så tycker jag att det bara är irriterande att ha kommentatorer på. Blir lite tjatigt redan efter typ 10 matcher. Tycker jag klarar mig bra utan arne o ankan.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    synd att nhl 07 blev det sämsta som EA nånsin gjort!
    Fan hur kan dom jävla idioterna göra spelet så dåligt! Man kan ju inte åka snabbt och animationerna lagar lite spelet har ingen fart alls allt går sakta och knapparna på kontrollen är ju inte smart placerade!

    har spelat EA SPORTS NHL sedan 96 och detta är klart det sämsta.
    dom brukar göra ett skit bra hochey spel var 4de år (nhl 98 nhl 02 men nhl 06 till 360 blev skit!!

    men tur att man inte köpte spelet utan laddade ner det skönt o tänka att dom inte får några pengar för denna skit produkt!
    o fanb ta dom om nästa år blir utan möjligheten och åka snabbt!

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Får hålla med om att spelet är hemskt dåligt, men att ta bort "åka-fort-knappen" är de bästa de gjort på år och dar. Man håller ju alltid inne den iallafall.

    Tur att man kan lägga straffar direkt så man får ut någon glädje av tramset.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    om man ser till kontroll mässigt, så gillar jag personligen iallafall xbox versionen
    mycke bättre än 360 versionen, kan iofs bero på att jag inte har lärt mig den nya "stick control" på 360 ännu.

    visst 360 versionen är snyggare, men grafik är inte allt enligt mig.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    jag är inte särskilt duktig på att göra mål med nya systemet men tycker ändå den har någon charm och när man väl får på något slagskott i krysset känns det helt ok. :-)
    Mitt problem är ofta att jag inte får iväg något skott alls...blir en skottfint för att jag inte drar spaken tillräckligt långt bak eller fram...sen vinner man inte så många tekningar heller...

    Slutsatsen är att jag inte tycker spelet är så dåligt utan rätt kul...men tycker det är skitdåligt att nhl07 och fifa07 på xbox360 innehåller så mkt mindre än de andra plattformarnas spel.


    Postal är bara sur för att jag spöar honom :-)

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Jag anser att ni har fel när ni sågar NHL07. Jag tyckte det var KASST dom första 10 matcherna jag spelade oxå. Jag gav spelet 3.3 på när jag recenserade det på gamespot.

    Men nu efter 50 matcher så anser jag att det är det bästa hockeyspel som nånsin gjorts. Otroligt bra fysik, kontroller och verklighetsnivån är högre än på något tidigare spel. Hur pucken rör sig iom olika moment och spelare än brutalt korrekt och bra.

    Så bara för ni inte orkar lära er nya kontrollerna så behöver ni int såga spelet totalt. Det ni kan göra är att välja "Classic" under controls, då har ni stickcontrol FAST ni kan passa på A, skjuta på X och B och tacka på Y, precis som förr i tiden, fast ni samtidigt kan lära Er sticken.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    så i classic kan jag teka igenom att trycka på en knapp istället? Vilken knapp?
    Vill gärna ha kvar sticken när man skjuter o så....

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Nä, inte när man tekar .. Men det är ju det lättaste i hela spelet .. Ba dra ner eller åt sidan med sticken och sikta med den andra. Tror inte jag har missat en tekning dom senaste 5 matcherna ...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    alltså du drar ner eller åt sidan med högerspaken? Precis när dommaren släpper pucken? Siktar med vänsterspaken? Jag brukar vinna 3 av 20 typ :-)

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Är det nån som testat NHL2k7 och vet om det är bättre än NHL07?

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Nån mer än jag som har problem med live i nhl? Har faktiskt köpt detta spelet men får bara felmeddelande att man måste vara inloggad på xbox live för att spela på nätet.
    Men jag är redan inloggad???

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    21
    Jag tycker att nhl07 är det bästa hockey-spelet hittils.
    Gillar de nya kontrollerna, visst, till en början var de lite svåra att bemästra, personligen tycker jag att det svåraste är passningarna....tog ett bra tag innan jag kunde passa skapligt. Än så har jag inte riktigt lärt mig att passa bra.
    Men men, tycker det ska vara lite utmaningar också, tycker det är tråkigt när passningar och skott ska ha något sorts autosikte(att man får hjälp med passningar och skott).

    Gällande grafiken så har den blivit bättre enligt mitt tycke, kommentatorer tycker jag ska vara engelsk, låter mkt. bättre, hade spelet med arne och ankan (nhl06?) till xbox men tröttnade rätt rejält på det.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    tycker det är mkt felpass...något tips? Tycker det är uppenbart hur jag ska passamen så slår han bara pucken rakt fram...

    Frågar om tekningsfrågan med:

    alltså du drar ner eller åt sidan med högerspaken? Precis när dommaren släpper pucken? Siktar med vänsterspaken?

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    21
    nu kommer jag dumt nog inte ihåg hur jag gör med passningarna
    jag håller med dig att det är grymt svårt, så mkt. felpass blir det.
    kan inte testa nu heller då min konsoll är påväg till detta företag

    vid tekningarna drar jag vänstra spaken åt det håll jag vill ha tekningen sen drar jag den högra neråt, kan vara svårt att tajma tekningen, nhl07 verkar vara väldigt petigt när det gäller timing......

Liknande diskussioner

  1. EVO-X M8 och EVO-X M8_16 för XBOX version 1.6
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 83
    Senaste inlägg: 2015-05-25, 11:08
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. BIOS Version: Unknown
    By fgoransson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 21:28
  4. C64 Emulator
    By sp1ke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 21:30
  5. NHL 2002 Svensk PAL - Ryckig grafik
    By TOMPA in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-10-19, 16:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •