Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: installerade nya xbmc - boxen låst vid xbmc logga efter reboot? - HJÄLP!!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    installerade nya xbmc - boxen låst vid xbmc logga efter reboot? - HJÄLP!!

    Hej.

    jag installerade nyss nyaste XBMC, XBMC-2.0.0-FINAL-FAT-T3CH

    Fick instruktionen att ersätta den jag hade insteallerad sen i januari genom att bara byta ut filer på min xbox med de som var med i denna rls..
    gjorde detta och nu efter omstart av boxen så ser jag bara en svart skärm med en XBMC logga mtt på..sen händer ingenting...
    Inget händer när jag trycker på h.kontrollern.
    Kommer inte ens åt boxen via ftp längre...???

    Snälla nån som vet hur jag kan komma vidare?

    Har evo-x på den i grunden men har satt den att boota med xbmc.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Starta ms dashboard / med chippet avstängt

    Ta bort "gamesaven" för xbmc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Har inget chip i den.
    Den är "mjukmoddad" eller vad det kallas...

    Kan jag boota med superdisc eller nåt?
    om jag nu kommer in på boxen..vad ska jag fixa då så det iaf går att starta den via evo x dashboard?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stor skillnad på om den är softmoddad (endast hackade filer på hårddisken) eller har omflashat bios på moderkortet. Softmoddade boxar SUGER, absolut ingenting man skall sätta i händerna på någon som inte har 100% koll på hur det fungerar. Lägre än glocalnet att sälja sådana eller sitta och utföra softmod på andras xboxar eftersom det bara är en tidsfråga innan någon får för sig att ändra något med bootfilerna för att byta/uppdatera dashboard eller liknande och därmed förstör hela upplägget.

    Är den softmoddad så måste den chippas för att man skall kunna få ordning på den.

    Är den biosflashad så är det bara att försöka få den att boota på t.ex. superdisc eller slayer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jo den är nog biosflashad.
    jag har kört superdisc förr och uppgraderat iaf.

    om jag nu kommer åt den med superdisc...vad ska jag göra?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Får du igång superdisc så får du igång ftp, så det är ju bara att "gör-om-gör-rätt"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok
    Vad ska jag välja i superdisc när det hoppar igång?

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tja, när vi är ändå inne på nya XBMC, finns det möjlighet att få det uppgraderat det hos er? eller är det något ni inte rekommenderar än? vad är det för skillnad på 2an och den ni använder? jag fick min xbox chippat hos er för 1 månad sen.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    @ whooT Läs T3CH-README filen som förljer med där står det ju exakt hur du ska göra.

    här kan du se ändringar som gjorts http://xbmc.cvs.sourceforge.net//xbm...xt?view=markup
    Läs XBMC Manual och FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    nice, nu kom jag in på boxen via alalaunc med ett försatt ip..
    Alltid en början..
    nu e frågan hur jag fixar resten...
    kan man ta bort allt i xbmc mappen o installera nån annan eller samma relle igen?
    Eller vad e smartast..
    kanske ska sätta om så den bootar med evo dashen först iaf...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    [det va inget...]
    Last edited by Typh0N; 2006-10-01 at 14:46.

Liknande diskussioner

  1. Behöver DESPERAT Hjälp Med Xbmc
    By Dan Banan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 00:38
  2. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •