Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Frågor om xbox 360

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22

Frågor om xbox 360

Går i tankarna på att köpa ett xbox 360. Men det jag undrar är går det spela spel man laddat hem ifrån DC++ eller piratebay på den?
    Gör man som med vanliga xboxet jag hade, löder dit ett chipp sen byter hårddisk så kan man kopiera spelen direkt ifrån datorns hårddisk till xbox 360 å sen då spela från xboxens hårddisk?

Vad jag läst så går det inte alls spela spel direkt från hårddisken utan dom måste brännas ut?

Måste jag hoppas på att få en samsung läsare när jag köper xboxet sen flasha firewaren i xbox 360 å sen bränna ut varje enskilt spel jag laddat hem på en DVD-R DL skiva?

De här med att köpa ett xbox360 från psxcare vad ger det? för de går väl lika bra att köpa ett orginal xbox 360 i vilken affär som helst sen flasha firewaren själv eller hur?

Sen en fråga till går det spela gamla xbox 1 spel t.ex amped 1 & 2 på xbox 360?

Tacksam för svar!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Ja
    Nej
    Spel från hd går ej
    Nej du måste inte ha samsung
    Garanti
    Väldigt bökigt

Det är min syn på saken, utförligare svar hittar du i övriga trådar tex dom klistrade. Där beskrivs svaret på alla dina frågor i detalj.

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Varför äre så bökigt spela gamla spel på nya xbox 360?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    varför köpa en 360 om du vill spela gamla spel?
    :-)

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Hejsan: För trött för att förklara, men det står också i trådarna här i forumet.

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Enlund
    varför köpa en 360 om du vill spela gamla spel?
    :-)
    Jag vill spela amped 3 så grymt mkt å då krävs ju xbox 360....sen är amped 1,2 bra å då krävs ju att den kan spela gamla spel....så ja dilemma =/

Va dum nog att sälja mitt chippad xbox

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Du får patcha om dem med rätt SS och bränna dem på DL-skivor då så så funkar det....

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    En fråga om jag nu köper ett core x360 system och vill spela orginal xbox 1 spel typ amped 1&2. måste jag då köpa en ide hdd å typ modifiera in eller hur riktigt funkar det?

borde jag istället köpa ett premium x360 system å flasha direkt sen kan jag spela allt utan att bry mig om någon extra hårddisk?

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av hejsan
    En fråga om jag nu köper ett core x360 system och vill spela orginal xbox 1 spel typ amped 1&2. måste jag då köpa en ide hdd å typ modifiera in eller hur riktigt funkar det?
    Behöver inte köpa en HD om du inte vill. Minneskort finns att köpa.
    Fannst du kan ju inte ladda ner Trailers, demos etc ifrån Live om du inte har någon HD.

Citat Original inlägg av hejsan
    borde jag istället köpa ett premium x360 system å flasha direkt sen kan jag spela allt utan att bry mig om någon extra hårddisk?
    Så kan du också göra.

Edit: Såg Hansi's inlägg och skäms nu.
    Last edited by th0d; 2006-10-03 at 23:24.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    XBOX1 har hårddisk. XBOX1 spelen blir nog lite förvirrade om den plötsligt inte finns...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    [QUOTE=th0d]Behöver inte köpa en HD om du inte vill. Minneskort finns att köpa.
    Fannst du kan ju inte ladda ner Trailers, demos etc ifrån Live om du inte har någon HD.

Ja men om jag nu köper ett core system dvs ett utan hdd och trådlös handkontroll hur jobbigt / svårt är det att köpa en Ide 120gb å koppla in då?
    har ju kvar min gamla disk sen xbox1 går den kanske koppla in rakt av?

är det sata kontakter till hårddisken eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den e special, bara å köpa i valfri tvspelsbutik för c:a 990:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Den e special, bara å köpa i valfri tvspelsbutik för c:a 990:-

jaha så det jag behöver är ett core system en vanlig ide hårddisk och specialkabeln för att koppa in disken.

Man ska inte bråka å modda med disken å xbox 360in för att få det att funka då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä, hela hårddiskgrejen är special och kostar 990:-. En 20GB 2.5" disk i ett speciellt skal som passar 360:n

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Nä, hela hårddiskgrejen är special och kostar 990:-. En 20GB 2.5" disk i ett speciellt skal som passar 360:n

ok men går det inte köpa en större disk direkt? för vad jag läst så krävs en hårddisk för att spela xbox1 spel....men de är väl inte för att kunna dra över spelen från dvd-r skivan till hårddisken. Utan för som du sa xbox1 hade hdd så därför vill den ha det i x360 för att starta xbox 1 spel.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Du kan inte ha en större disk än 20Gb i 360'n.
    Om jag vore som du så skulle jag lägga ner tanken på att spela XBox1 spel på nya maskinen, det är väldigt krångligt....

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Enlund
    Du kan inte ha en större disk än 20Gb i 360'n.
    Om jag vore som du så skulle jag lägga ner tanken på att spela XBox1 spel på nya maskinen, det är väldigt krångligt....

Varför är det så krångligt då? allt som krävs vad jag fattat det är en rell som funkar, dvd-r dl skiva och en x360 med hårddisk som är bytt fireware eller chippad.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    1. Alla gamla spel funkar inte till 360'n
    2. De som är bakåtkompatibla kräver att du har en XBox1-emulator installerad i 360'n (därav kravet på hårddisk)
    http://www.xbox.com/en-US/games/back...patibility.htm
    3. Har du då ett XBox1 originalspel är det bara att tuta och köra.
    4. Ett kopierat XBox1 spel måste dels patchas med rätt SS-fil och sedan brännas på en DVD+R DL. SS-filer till gamla Xboxspel kryllar det inte direkt av vad jag har sett....
    En del finns här: http://ss.softmodfiles.net/

DVD-R kan du glömma. Det funkar inte.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    om du har en hitachi dvd läsare ska du bränna med verbatim dvd+r DL skivor vad jag har läst och de finns och hitta på www.medieshoppen.dk! cakeboxen är billigare än fodral..frakten kostar ba 80 kr från DK och tar ba 3 dagar och komma :P Lite nice

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Hej. Såg att LOTR; The Third Age inte fanns med över listan där på kompatibla spel. Är det 100% säkert att det inte kommer gå att spela på 360 eller har dom bara kanske inte hunnit kolla det ?

Liknande diskussioner

1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11
  2. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 12:22
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 10:28
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center