Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hitachi slutade läsa backuper och orginal

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Red face Hitachi slutade läsa backuper och orginal

    Jag har en xbox360 med hitachi dvd. Den fungerade perfekt fram tills i morse då jag spelade Dead Rising (backup). Plötsligt fick jag ett dirty disc error meddelande och tog ut skivan och startade om. När jag satte i skivan igen kunde xboxen inte läsa den längre. Till min stora förskräckelse fungerade inga andra backuper eller orginalspel heller längre. Det står inte ens unrecognized disc. Antingen så försöker den inte ens läsa och så står det open tray, eller så läser den och läser utan att ge upp, men ingenting händer. Vad göra? Någon som har några förslag?
    Har bara hittat en med samma problem på ett annat forum men det fanns inga svar där. Klistrar in det inlägget nedan:

    woke up Sunday morning, put in a backup and my 360 brought up 'open tray' on every DVD, original, backup, CD ect that I put in it.
    It was working perfectly up until then.
    Didnt run any game updates, hadnt changed firmware since v1.1 (a good few weeks back) and hadnt even moved the 360 from the table. Only ever play it for up to 1.5 hours at a time.

    No spin up, just 'Open tray' Literally 1 second after the drive closed.
    If you put your ear to the drive you can hear a faint click right after the tray closes and thats it.
    It doesnt even try to spin up to attempt to read anything on any disc.

    Tried restoring the firmware - no change
    Tried flashing to the latest 2.0 firmware - no change
    Tried flashing to 1.2 - no change
    Tried adjusting the pot to 3.4 - no change
    Then to 3.0 - no change

    I dont think there is anyting else I can do is there? Im not confident in buying another drive if this could happen again...

    Can it just be that the laser has packed up? or could it be the mechanism that spins the disc?

    ??????????

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Hade liknande problem men dock INTE med sådana effekter.
    Det var Battlefield Modern Combat som bitchade sig så jag var tvungen att rengöra skivan riktigt ordentligt. Sedan startade det.
    OBS! Jag hade inga problem med andra spel.
    Vet inte om det varit till någon hjälp men jag hoppas på att du får igång dina lir
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag råkade ut för samma sak. Däremot så kunde jag fortfarande spela orginalspel.
    Det verkar som spelet lägger in någon uppdatering motsvarande på hdd. Har inte forskat så mycket i det än men kopplar du bara bort den så är chansen stor att spelen fungerar igen. Däremot så vill man ju gärna komma på vad den lägger in så man kan ta bort det å inte behöva formatera hela skiten.
    Hoppas det hjälper å att någon kan komma fram till vad som behöver fixas till.

Liknande diskussioner

  1. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  2. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  3. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-06, 21:26
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •