>Hur skall man göra för att överföra ett nerladdat spel från datorn till xboxen?
>Hur skall man göra för att överföra ett nerladdat spel från datorn till xboxen?
Om den är i XBOXens .iso-format kan du överföra den med programmet Qwix.
MEn vad skall man ha för kabel mellan xboxen o datan?
Om du har en router är det enklast att koppla in både PCn och xboxen till den. Annars borde det ju funka med en vanlig korsad nätverkskabel.
kan inte nån göra en guide eller förklara grundligt hur man ansluter xboxet till datorn? ja blir tokig, får fan inte till det! har försökt med flash fxp och ws ftp pro! men de blir fan inget alls! nån snäll som skulle kunna förklara lite?
//Joel
klicka på mitt namn kolla min sida se länk nätverkinst för beskrivning
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
nu har ja testat det där ett antal gånger, men ingen framgång! förstår inte va de kan va:S är det noga med att starta om datorn och xboxet som du skriver?
sen ska ja väl inte använda nån ip adress eller nått som står på sidan? ja tar väl egna från mitt xbox?
//Joel
WinXP PÅ din PC:
Höger klicka på nätverks ikon på skrivbordet, se egenskaper. (har du ingen så får du köra guiden Konfigurera Nätverk, då får du din ikon namn ge nätverket tex:Homenet)
Du ser ditt nätverk (Homenet), höger klicka på egenskaper.
Markera TCP/IP, egenskaper, Välj nu om du ska ha fast IP el om PCn skall ge ut IP nr (välj då IP automatiskt).
Skriv in dina IPnr om du väljer det tex:
192.168.200.1
255.255.255.0
192.168.200.1
OK
du får kanske nu starta om datorn
Gå nu in på din xbox.
System Utils
Blädra ner till setting/info NETWORK
Klicka på TYPE välj nu STATIC
VID IP skriver du nu in 192.168.200.3
SUBNET 255.255.255.0
GATEWAY 192.168.200.1
Bläddra ner till SAVE & EXIT
starta om din XBOX
Skall du föra över filer till din XBOX fr din PC använder du ett FTP program
Nu förklarar jag hur det funkar i TotalCommander som är ett FTP program.
Klicka på FTP i Totalcommander RÖD text på FTP
Välj ny anslutning,
session: skriv in tex: XBOXEN
värddator skriver du: 192.168.200.3 (som är din xbox)
anvnamn: xbox
lösen: xbox
När du skall ansluta markera valet XBOXEN klicka på ANSLUT
klart
Last edited by pege63; 2006-10-10 at 14:07.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks