Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Angående byte av minneskort!!!!

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Angående byte av minneskort!!!!

Hej grabbar jag är ny i forumet (tack för att ni finns) så jag har lite frågor...

Köpte nyligen en psp väldigt nöjd med den..Den har allt Dev Hook och allt det där... Men som sagt lite frågor eftersom jag inte kan allt på den.

Fråga1: Jag har ett minneskort som jag fick med 2gb och jag kan lägga in spel och spela dom som sagt allt det där. Men om jag köper ett nytt minneskort är det bara att sätta in den och ladda in nya spel på den lr måste man kopiera massa saker på det minneskortet lr är det som jag sa att man bara kör som vanligt.???

Fråga2:Måste demo skivan vara i alltid när jag spelar?? för så fort jag tar ut den kan jag inte spela mina spel!!!!

Fråga3:Hur spelar jag mina orginal spel???

det var allt lite mycket men skulle gärna uppskata om ni kunde hjälpa mig med dom TACK i förhand allihopa
    Last edited by lado83; 2006-10-03 at 17:48.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lado83
    Hej grabbar jag är ny i forumet (tack för att ni finns) så jag har lite frågor...
    Klart du kan ställa dem Det sämsta du kan få är dumma svar men tänk på att inga frågor är dumma

Köpte nyligen en psp väldigt nöjd med den..Den har allt Dev Hook och allt det där... Men som sagt lite frågor eftersom jag inte kan allt på den.
    Fråga1: Jag har ett minneskort som jag fick med 2gb och jag kan lägga in spel och spela dom som sagt allt det där. Men om jag köper ett nytt minneskort är det bara att sätta in den och ladda in nya spel på den lr måste man kopiera massa saker på det minneskortet lr är det som jag sa att man bara kör som vanligt.???[/QUOTE]

Antingen gör du en kopia på det gamla minneskortet och raderar spelen och savedatat från den kopian så har du ett körklart system men bäst är att:
    1. Formatera
    2. Lägga in Devhook
    3. skapa en ISO katalog
    4. Lägga hemkört i ISO katalogen
    5. Tuta o köra.

Fråga2:Måste demo skivan vara i alltid när jag spelar?? för så fort jag tar ut den kan jag inte spela mina spel!!!!
    Japp, Den används för att emulera en Disk.

Fråga3:Hur spelar jag mina orginal spel???
    I Devhook när du startar upp den får du upp en svart ruta där du väljer villken ISO du vill köra.
    Välj UMD game istället "Har för mig att det heter så" Funkar finfint för mig

det var allt lite mycket men skulle gärna uppskata om ni kunde hjälpa mig med dom TACK i förhand allihopa
    Hoppas det hjälpte
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    tänk på att fw 1.5 inte klarar kort på mer än 4gig.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Mig veterligen finns det inte större kort än 4 Gig
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    vet att det snackats om 8gig ett bra tag men vet inte om dom är släptpa än.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lynx
    vet att det snackats om 8gig ett bra tag men vet inte om dom är släptpa än.
    Nepp, och jag borde veta *skratt*

över 4.Gig är inget problem heller, eller vad säger ni anra ?
    Fler 4Gigs kort är väll lite bättre
    Då slipper man stänga av sina spel och man kan lättare Byta spel medans säg andra spelar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Nepp, och jag borde veta *skratt*

över 4.Gig är inget problem heller, eller vad säger ni anra ?
    1.5 klarar inte kort på mer än 4gig.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lynx
    1.5 klarar inte kort på mer än 4gig.
    någon som "Provat" själva
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    det är bekräftat av sony.. nyare firmware klarar det dock.

Igår läste jag föresten att darkalex fixat så att man kan köra alla sorters homebrew på 2.71. 2.71 ska klara 8 gig.

Läs mer Fungerar tyvärr inte med ta-082. Testa INTE.
    Last edited by Lynx; 2006-10-09 at 12:13.

Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Respekt
    0
    Hej jag har skaffat mig ett 4 gigs minneskort som jag ska hämta idag, jag har gjort nedgraderingen på PSX care i sthlm för nån månad sedan, på ett 1 gigs minneskort, jag har inte använt min PSP sen dess, jag har gjort backup på alla "foldrar" och har dem i min dator nu. Nu är min fråga samma som ställdes innan, dock vill jag veta hur man flyttar filer från PC'n till PSP n ? och vart lägger man dessa 3 foldrar ? i PSP n

tack för hjälpen

Fråga 2 : I vilken ordning får man igång ett iso spel? ska man först stoppa UMD skiva och starta PSP n eller hur gör man?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du lär ha en liten wordfil på ditt minneskort med en bruksanvisning om vi gjorde den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Respekt
    0
    Hej Hansi, hittade den och även en tryckt instruktionslapp så det funkade fint, med mitt befintliga minneskort (1 gig bara) det va enkelt förklarat på lappen, ska testa i helgen att byta minneskort till mitt nya 4 gig.

När man köper nytt minneskort skall man formattera den innan eller är det bara att tuta och köra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Formattera
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Problem med byte av minneskort
    By thellis in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 11:14
  2. 24MB minneskort
    By Saru-sama in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 13:18
  3. Angående xbox byte
    By kevino123 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 08:26
  4. Fråga angående NEO 2.2!
    By link82 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP