Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: problem med min xbox

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    problem med min xbox

    Min sambo laddade hem ett priogram som heter XBMC 2.0.0 Final Pointrelease men efter att han hade installerat den på xboxen så funkade den inte. Den stod bara och startade om helatiden. Vi kommer inte ens in på den via ftp. Vi har också testat köra *********** 3.0 men utan några resultat... vad kan vara felet?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Superdisc har ftp så bränn den på DVD.
    Starta sedan xboxen med superdisc i xboxens dvd.
    Nu borde ni ha ftp och kunna rätta till problemet.

    Tips 1. läs även "readme filen" som följde med om hur man installerar XBMC 2.0

    Tips 2. Prova sökfunktionen i forumet du kommer då hitta en massa om det du frågar och vill veta.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Dizzymiss_me
    Min sambo laddade hem ett priogram som heter XBMC 2.0.0 Final Pointrelease men efter att han hade installerat den på xboxen så funkade den inte. Den stod bara och startade om helatiden. Vi kommer inte ens in på den via ftp. Vi har också testat köra *********** 3.0 men utan några resultat... vad kan vara felet?

    Felet är troligtvis att ni inte tog bort det gamla mediacentert först.
    Sen ska ni kopiera in en "shortcut" som används som en länkning till E:\APPS\XBMC\default.xbe

    Boota med en installationsskiva , kör filemanager och kopiera in shortcut filen, precis som det står i readme filen.

  4. #4
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    Superdisc har ftp så bränn den på DVD.
    Starta sedan xboxen med superdisc i xboxens dvd.
    Nu borde ni ha ftp och kunna rätta till problemet.

    Tips 1. läs även "readme filen" som följde med om hur man installerar XBMC 2.0

    Tips 2. Prova sökfunktionen i forumet du kommer då hitta en massa om det du frågar och vill veta.
    Jag får inte igång den ens (det är jag som är sambon). När jag stoppar i superdisc så händer där inte mycket, inte mer en att Xboxen startar om sig (bilden är fortfarande kvar dock). Ska jag verkligen bränna den på dvd? Andra forum skriver att bäst är CD-RW .. Hur vet man om cdn inte fungerar?

  5. #5
    Citat Original inlägg av Gemet
    Felet är troligtvis att ni inte tog bort det gamla mediacentert först.
    Sen ska ni kopiera in en "shortcut" som används som en länkning till E:\APPS\XBMC\default.xbe

    Boota med en installationsskiva , kör filemanager och kopiera in shortcut filen, precis som det står i readme filen.
    Det har inget med det att göra. Varför skulle Xboxen starta om sig själv bara för att den krockar med ett annat program.. Det är något som är fel i Xbmc 2.0 .. För jag är inte ensam om att ha liknanade fel.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tcip
    Det har inget med det att göra. Varför skulle Xboxen starta om sig själv bara för att den krockar med ett annat program.. Det är något som är fel i Xbmc 2.0 .. För jag är inte ensam om att ha liknanade fel.
    Ok, men varför bootar inte skivan på hans box ??

    Se denna tråd, han kanske oxo är lurad ...
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=softmoddad

    Har träffat flera som tror att dom fått ett chip i boxen , dessa personer har även kvitto på att dom betalat för t.ex xecutor2 .... en ej nämnd nätfirma/firmor sysslar med bedrägeriet.

  7. #7
    Citat Original inlägg av Gemet
    Ok, men varför bootar inte skivan på hans box ??

    Se denna tråd, han kanske oxo är lurad ...
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=softmoddad

    Har träffat flera som tror att dom fått ett chip i boxen , dessa personer har även kvitto på att dom betalat för t.ex xecutor2 .... en ej nämnd nätfirma/firmor sysslar med bedrägeriet.
    Det undrar jag också. Jag tar förgivet att jag har ett xecutor 2 PRO chip, eftersom det står det i xbmc (den gamla då). Men jag tar förgivet att mankan lita på psxcare, känner vänner som har handlat av dom och dyl

  8. #8
    Av någon anledning så startade in Console Disc 3.0 när jag brännde det på en vanlig CD-R, skiva. Men när jag brännde det på en: DVD Traxdata, DVD-R så fungerade det. Då bootade den upp.

    Men nu fungerar Console Disc. Nu har jag stött på ett annat fel.

    Jag har gjort följande:
    1. Installerat EvoX (tänkte ut i fall att)
    2. Tagit bort xbmc 2 (jag har ingen xbmc kvar nu, tog bort den genom ftpn i console disc)
    3. Flashat om biosen till M8.
    X. Sen stänges Xboxen av så som den ska efter flashningen. Trycker på powerknappen och den startar om sig själv som innan. Jag kom precis på en sak, jag har inte tagit bort data ifrån E: mappen. Där ligger data om xbmc. Ska jag ta bort den där ifrån också kanske?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Ok,
    ta bort:
    E:\TDATA\0face008\
    E:\UDATA\0face008\

    Boota om

  10. #10
    Citat Original inlägg av Gemet
    Ok,
    ta bort:
    E:\TDATA\0face008\
    E:\UDATA\0face008\

    Boota om
    Det vart ändå tid för henne att få sig en omformatering. Det hjälpte, hon spinner som en liten kisse nu

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    som jag sa tidigare läs readme filen innan

    står faktiskt en hel del där, bla lite om tdata/udata osv
    Läs XBMC Manual och FAQ

  12. #12
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    som jag sa tidigare läs readme filen innan

    står faktiskt en hel del där, bla lite om tdata/udata osv
    Om jag hade använt bägge hjärnhalvorna så hade jag vetat det. Jag vet ju om, att man alltid ska ta bort data därfirån. När man uppgraderar xbmcn d'oh. Kan bara säga, ett stort tack till er alla som svarade. Ni har hjälpt mig oerhört mycket! *tumme upp*

    Jag har bara en snabb fråga bara.

    1. bios till X-ecuter 2 PRO finns där någon ny tro?

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja x2_5035 klicka på mitt namn kan hämtas på min sida
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Citat Original inlägg av pege63
    Ja x2_5035 klicka på mitt namn kan hämtas på min sida
    Det tackar jag för. Jag har nu fått xbmc som min dash, givetvis så fungerar allt som det ska efter man har postat en tråd, beklagar för det

Liknande diskussioner

  1. Problem med att överföra från pc till xbox
    By equlajzer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 13:28
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Problem med xbox kontrollerna
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 23:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •