Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Microsoft nya skyddsåtgärder

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Microsoft nya skyddsåtgärder

Ingen har ännu glömt Microosfts bistra och ganska verkningslösa försök att säkra Xbox 1, detta genom förändringar av hårdvarulayouten och olika "tillverkningssatser". Nu verkar det som att det är dags för MS att bekämpa den växande modmarknaden för Xbox 360, det går som bekant att flasha om dvdläsaren i 360n vilket gör det möjligt att läsa kopierade Xbox- & Xbox 360-spel.

Detta motverkar nu Microsoft genom förändringar på DVD-läsarna som sitter i de senast producerade 360-konsollerna. Några av skydden man använder sig av är byte av kretsar men också ett svart lim som täcker alla kretsarnas pins vilket gör det omöjligt att löda på ett chip.

http://www.spelforum.nu/nyheter.asp?visanyhet=6920

Här får jag känslan att dom kommer ta förlusten med att de som går ändra firmware nu, förblir ändrade?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Postal skrev ett inlägg om det i en annan tråd igår
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZpKlOmPQkp.php

Man fattar knappt att Microsoft orkar. De förlorar ju ändå i slutänden :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Konsolltillverkarna måste göra sken av att dom försöker skydda mot piratkopiering, annars blir det gnäll från speltillverkarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Missuppfatta mig inte nu. Men om jag vore "Microsoft"... så skulle ju jag göra allt för att hindra även nuvarande konsoller från att kunna spela kopierade spel.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    men till det essentiella, det här ger väl uttryck till att de "äldre" (nuvarande) modellerna är mer oskyddade och luckan vi hittat nu, moddad firmware, kommer bestå?

jag får lite sånna vibbar iaf

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mmm, känns som om firmware luckan är "designad" av microsoft....

+ Möjligheten att köra kopierade spel ökar försäljningen och marknadsandelarna
    + Hackarna "nöjer" sig med firmware hack och lägger inte så mycket energi på att knäcka boxen "helt"
    + Det går inte att ändra något i spelen, så det blir inga problem med fuskare i xbox live
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Nya Updateringar för Xbox360
    By Yuz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 01:09
  2. Min Xbox hatar Microsoft
    By mahatmad in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 14:44
  3. Hörlursuttag på nya GBA?
    By nLe in forum Gameboy hårdvara
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 22:58
  4. Skydden på nya XBOX-versionen är knäckta nu...
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-12, 23:11
  5. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 23:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner