Hej!
Någon som vet om det finns något alternativ till den hårddisk som Microsoft säljer till xbox 360 på 20GB? Har för mig att jag har sätt alternativa lösningar på HDD frågan men har ingen aning om vart jag sätt det, behöver tips!
Hej!
Någon som vet om det finns något alternativ till den hårddisk som Microsoft säljer till xbox 360 på 20GB? Har för mig att jag har sätt alternativa lösningar på HDD frågan men har ingen aning om vart jag sätt det, behöver tips!
alternativ på vad?
vill du inte ha hårddisk för att spara dina spelframgångar så kan du skaffa minneskort. Eller om du vill kunna ha en stor hårddisk full med film och musik kan du koppla in en extern med USB.
Användningsområdet på en hårddisk till xboxen skulle vara att spara nerladdat material i form av speldemos och uppdateringar, spara spelframgångar, kanske lagra lite musik och sådär.
Så man kan ansluta vilken extern hårddisk som helst till xbox 360 och får den att funka som hårddisk?
tror inte du kan spara spelframgångar å så på en extern disk (rätta mig om jag har fel någon). En extern disk är om du vill kunna använda 360'n lite bättre som mediastation å fylla med film å musik.
inte film bara musik och bilder går med extern...
Men nu förstår jag inte, kan man spara spelframgångar med 20Gb HD från xbox 360 och kolla bilder och sådär? Men det går inte med en extern hd?
det enda du kan använda 20gb hd till är att ladda ner grejer från market place typ demos osv och spara dina saves..
ska du titta på bilder eller lyssna på mp3 måste du ha extern usb hd eller liknande.
Filmer går endast att streama till xboxen om du har windows xp media center.
Bilder och musik går utmärkt att streama från vanliga windows xp.
Hej!
Är rätt ny på det här,men såg att de sålde Kopior av 360´s
hårddiskhållare på nätet så man skulle kunna lägga in en egen
hårddisk.
Men vad är det som ligger på originalen? går den att kopiera
och framförallt skulle det fungera?
Säger bara en sak BULLSHIT! Min kompis sparade mp3 låtar på sin och massa så det e inga problem och spara musik och film och demos och resten på Hd'n!Original inlägg av lechill
Tjenare!Original inlägg av ¤ducce¤
Kan du PM:a om länk till HD-hållaren, det låter intressant..
TIA
//Higgs...
Jag var ju rutten på att PM:a så du får en länk
här istället:
http://cgi.ebay.com/NEW-XBOX-360-20G...QQcmdZViewItem
Samma firma sålde också en extern Hd med samma sorts 20 GB
samsung hd som till 360´n
Brand New Original Xbox 360 20GB Hard Drive Case
It fits 2.5" Sata hard disk, and please notice that you are bidding the case only no hard disk inlcuded.
And we don't have any instruction for upgrade the hard drive. As currently don't have solution for the upgrade.
====
Dvs, det är original plastskräp från en skrotad 360, vilket du inte har någon nytta av om du inte lyckats med bedriften att ha sönder plastprylarna runt hårddisken till din egen 360 utan att skada hårddisken...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
...jag såg det och det var väl det som jag var lite rädd för..
"här har du lite plastbitar och några kontaktdon, lycka till med resten..." typ..
...man har ju ett gäng 2.5" diskar liggandes, hade varit trevligt att använda dem till 360´n...
//Higgs.
öööh skulle ju vara intressant att veta vad du trodde att en
hårddiskhållare var förutom "lite plastbitar och några kontaktdon"
sedan står det klart och tydligt att den är ny och att de inte har några
instruktioner till uppgraderingen av hn´n
Brand New Original Xbox 360 20GB Hard Drive Case
It fits 2.5" Sata hard disk, and please notice that you are bidding the case only no hard disk inlcuded.
And we don't have any instruction for upgrade the hard drive. As currently don't have solution for the upgrade.
Får sen be om ursäkt för att jag la in en länk till ett annat företag Hansi,
tänkte inte på det....
oops.. inte meningen att trampa någon på tårna, jag tackar för länken !
Jag hade väl hoppats lite på en lösning där man "bara" pluggar in en HD som är konfigurerad "rätt" i en hållare och sen funkar det..
..mitt inlägg var mer ett komiskt tillägg till Hansi's post..
(Jag gissar att jag inte har någon direkt framtid som komiker.. )
//Higgs
Det är ok!
Men om du läste mitt inlägg tidigare så undrade jag just
om man kunde lägga in sin egen hd och med rätt program på den
få det att fungera
...Vi får väl hålla utkik efter en sådan lösning ett tag till..
//Higgs.
note to self:Jag skall läsa HELA inlägget innan jag svarar nästa gång...
Bookmarks