Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Rengjort.. men hackar ändå

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Halmstad, Halland, Sverige
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Post Rengjort.. men hackar ändå

    Tjena Tjena...

    Jag har rengjort mitt PS2 vääääldigt noga, med alla de tillbehör som behövs. (läst på hemsidan)

    Men vissa DVD - filmer hackar ändå.. och jag blir galen.

    Funderar på att kalibrera lasern, men jag undrar om det är ens värt att försöka om man inte har oosciloscop.... (elelr vad det nu heter)
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Exclamation

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Soosman:
    <strong>Tjena Tjena...

    Jag har rengjort mitt PS2 vääääldigt noga, med alla de tillbehör som behövs. (läst på hemsidan)

    Men vissa DVD - filmer hackar ändå.. och jag blir galen.

    Funderar på att kalibrera lasern, men jag undrar om det är ens värt att försöka om man inte har oosciloscop.... (elelr vad det nu heter)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag hade problem med några skivor som hackade, men när jag fick uppdaterade DVD-drivrutiner till 2.20 så försvann detta. Verkar som laser fokuserar bättre... Testa med det.

    Hoppas det löser sig.
    ------
    KnasHatt

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Försök inte kalibrera dvd-avläsningen själv, det slutar oftast med att det slutar fungera helt...och då kan du inte spela originalspel på dvd heller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Halmstad, Halland, Sverige
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Question

    Tack för tipset ska fixa det så fort jag får råd *ler*

    En annan fråga är denna:

    När jag spelar spel.. typ FFX international så märker jag i vissa scener (fightscener bl.a) att det ibland slår över till "frameskipping" men bar för ett litet ögonblick. Kan detta bero på att lasern är lite slö, eller klarar inte ps2an av så mycket grafik på en gång... eller whatever?

    Jag bor i halmstad, och jag funderar på att skicka in mitt ps2 för en kalibrering. jag brukar var i sthlm ganska ofta, och då tycker jag det är bäst att jag lämnar in mitt ps2 till er direkt (sparar ju på frakten, och slipper skada) det jag undrar är hur lång tid kan det ta att kalibrera det?
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det kan ta några dagar om vi har mycket att göra, eller på någon timme om vi har stiltje...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Question

    "När jag spelar spel.. typ FFX international så märker jag i vissa scener (fightscener bl.a) att det ibland slår över till "frameskipping" men bar för ett litet ögonblick. Kan detta bero på att lasern är lite slö, eller klarar inte ps2an av så mycket grafik på en gång... eller whatever?"

    Jag har haft samma problem med FFX, om "frameskipping" betyder vad jag tror att det gör.
    Vad kan detta bero på, och hur 'fixar' man problemet, om det ens går?

Liknande diskussioner

  1. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  2. spelen hackar fast med Matrix ?
    By Hagan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 09:05
  3. xbmp hackar olika
    By Kammaflaje in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 20:16
  4. matrixen blinkar rött men fungerar ändå
    By rolle in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 17:10
  5. Provat mycket, men duger ändå inte åt evox.
    By KrillKill in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-06, 23:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •