Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Försökte flasha min xbox360 idag...

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22

Försökte flasha min xbox360 idag...

Ja idag köpte jag mig ett xbox 360 och som tur var fick jag en samsung drive.
    Men sämre gick det nu ikväll då jag försökte flasha xboxet med xtreme 3.3
    Jag kommer till dess att jag i ms dos promten skrivit mtkflash r /m orig.bin
    Då står det bara No Drive Detected. Vad att göra?

Har precis följt guiden, kopplat xboxet samsung drive via en av mina sata hårddisk kablar till mitt moderkort (MSI K8N Neo4) som har 4 sata platser, och ja jag har provat alla 4. Sen låtit strömkabeln sitta kvar i xboxet så det får ström. Slagit igång xboxet på startknappen och sen gått in i dos promten å skrivit det som skall göras. Å ja som jag sa då står det No Drive Detected
    Mtkflash är version 1.83c.

Mkt tacksam för hjälp.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    funkar ditt 360 med orginal skivor elr har det gått sönder? Om inte låt det va och hitta en helt ny tutorial kolla ba www.xbox-scene.com det e bästa sidan för sånt!

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Bosnian_2k7
    funkar ditt 360 med orginal skivor elr har det gått sönder? Om inte låt det va och hitta en helt ny tutorial kolla ba www.xbox-scene.com det e bästa sidan för sånt!

hmm vadå alla tutorials är ju typ lika...
    den jag följt är följande: javascriptl('http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/Getting-the-Toshiba-Samsung-hacked-firmware-to-work.pdf');

Edit: kollade precis och nhl 07 startar då så ingeting är paj. å hur skulle de kunnat bli det för jag har ju inte gjort nått än...
    Last edited by hejsan; 2006-10-07 at 23:34.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    okey då vet jag inte. Men är ditt 360 helt sönder ? Annars håll dig till original tills live supporten funkar

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Har nu tagit mig in i "riktiga" dos och startat mtkflash och nu verkar den faktiskt hitta dvdn men det står såhär direkt jag skrivit mtkflash r /m orig.bin och tryckt enter.

Port 1f0, Master/Slave: a0
    och verkar inte gå trycka på någon som helst knapp förutom esc och när jag trycker där så avbryts ju allt.

Då står det: Status= 51, Should be 70
    Err: User break

hmm vad att göra? tips plz
    Last edited by hejsan; 2006-10-08 at 00:38.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Nej det spelar ingen roll om du byter kabel.
    Har du ett moderkort som stödjer mktflash då?

Annars finns det trådar här i som behandlar ämnet hur man editerar sin mktflash.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22

hmm nja en sista utväg kanske, men känns lite ovärt å eventuellt kasta 250kr i sjön då det står på eran sida att ni ej kan garantera att flashningen funkar ifall man bara skickar driven till er.

Ska grejja som tusan med de där ikväll så nog ska de lösa sig

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den kommer fungera. När jag skrev det där så hade vi precis börjat flasha samsung, och då hexediterade vi filerna för hand :-)

Jag tror vi haft EN kund som fått komma tillbaka pga felaktigt patchad nyckel i firmwaret från den tiden vi gjorde det för hand, nu är det INGEN risk att det blir fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Respekt
    22
    Körde nu mtkflash med en speciell version för nf4 chipset och det funkade.

Men när jag öppnar min orig.bin i windows med keydrive xtractor patcher står det Warning this firmware is encrypted (or unknown)!
    Patching is under your responsiblity!

Sen när jag tryckt ok från den varningsrutan står det

Firmware: orig.bin
    Version: Unknown
    DVD drive: unknown
    DVD key: min egna xbox dvd key

hmm vad riktigt har hänt har den inte lyckats läsa av min key eller? eftersom de står version unknown, dvd drive unknown, borde ju iaf stå samsung på dvd drive eller?
    Last edited by hejsan; 2006-10-08 at 15:33.

Liknande diskussioner

1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 21:42
  2. Någon som vill flasha min 360 inom en 8 milsradie
    By Lucifer1978 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 13:37
  3. fick min gamecube idag, och ett par frågor :)
    By kiranos in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 19:13
  4. Hjälp!! Försökte flasha!
    By Samiuss in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 10:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner