Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Misslyckad flashning av DuoX2?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Misslyckad flashning av DuoX2?

    Jag satte nyss in DuoX2 i min Xbox crystal 1.6. Problemet är nu att bara cromwell banken fungerade, när man bytte till flashbios så kom ingenting upp på skärmen.

    Då försökte jag att boota med cromwell och följde anvisningarna i guiden hur man flshar duox2 och brände ner 2 dvd -r skivor från traxdata utan några problem. Sen valde jag CD i menyn stoppade in flash_disc och tryckte på ok. Då kom det upp en del text och power dioden började lysa rött. Nu har det gått mer än 10 minuter sen jag började flashningen men inget har hänt. Det står Starting Linux längst ner.

    Skulle vara tacksamm ifall nån skulle veta vad jag ska göra för nåt
    Last edited by Luke; 2006-10-08 at 13:08.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hmm det låter ju som om den har hängt sig, så lång tid ska det inte ta. Brukar gå på 2 minuter att flasha med linux ungefär. Det kan vara att dvd-skivorna du har är dåliga, och att xboxen har svårt att läsa dem.

    OCH GLÖM INTE: Eftersom du bara kan starta cromwell så gör så att du startar med cromwell, sen switchar över till den andra banken som inte fungerade och sen flashar. Detta för att om du råkar flasha fel så har du inte skrivit över din enda fungerande bank, utan kan göra om det hur många ggr som helst, bara du inte glömmer att ändra switchen!
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ska jag stänga av Xboxen och testa med andra DVD skivor då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nu fungerade det kort men sen visade det sig att jag hade bränt bios_discen fel och var tvungen att starta om, men då kommer samma fel fram igen Ifall det ungerade med flash_discen men inte med bios discen är mitt chipp pajj då?

    Andra gången fungerade det också fast innan man skulle stoppa in bios_discen som dök det upp nån kernel panic.

    Jag kom att tänka på att man fick med 3 grejer till chippet själva chippet.

    http://pictures.xbox-scene.com/4/duo...-white-set.jpg | dem 3 och jag använde aldrig den blåa saken till nånting, kan fela ligga däri?

    Tänkte också på att man kan göra en etherboot men det verkar inte fungera och jag kan inte hitta någon guide?
    Last edited by Luke; 2006-10-08 at 15:03.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag antar att du drog sladdar på undersidan av moderkortet? För det är det den blåa är till för, antingen löder man fast den "brickan" eller så drar man kablar...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    rejjo: Jag drog kablar

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej, men prova bränn på någon märkesskiva istället, typ verbatim, så borde det fungera. Och glöm inte switcha över!
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Efter åtaliga försök har jag lyckats att flasha med cromwell. Jag använde somma dvd skivor. Det ända jag gjorde var att låta xboxen stå och vila ett tag. Vet att det låter konstigt men efter det så fungerade det fint. Tack för all hjälp rejjo!

Liknande diskussioner

  1. DuoX2 död efter flashning !!
    By noradcom in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 00:46
  2. Flashning av DUOX2
    By ninjafido in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 21:47
  3. Evo-X borta efter misslyckad flashning..
    By maako in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 19:22
  4. Misslyckad flashning.
    By Shampo in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 07:23
  5. flashning :) misslyckad
    By norp in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-26, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •