Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: flash fel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy flash fel

    flashade en Hitachi 47d fck orginal backupp och flashade med opa packetet men spelen funka inte har en nec brännare 4570,skulle flasha igen och satte in connectivity kit ström kabeln fel så jag brännde något på kitet och nu kan jag inte uppna släden på xboxet och lampan på av kanapen blinkar,annars funkar de kammer till menyn och de så står de open and close när jag tryker på den knapen men lukan uppnar sig inte snälla hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Visst luktar det illa när man kopplar den fel :-)

    Men din 360 får du någ skicka in till microsoft, du lär ha bränt sönder något i dvdläsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    de lukta inget i boxen bara på kittet den stora svarta gräjen blev stek het

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet, vi har grillat 2st här :-)

    Jag var först, veckan efter var det en av teknikerna. Bara å vädra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    Lyckades med in liknande sak själv såklart stoppade in elkaben till dvdromen åt fel håll på moderkortet (hur fan lyckas man) plötsligt startar xboxen upp och en fin doft kommer.

    Nu får man felkod 65 och dvdn vill åka ut.

    Ni pratar om skicka in till MS hur funkar det när man har varit å pillat i skiten ?
    Detta var innan jag jag ens hade läst ut min nyckel :<

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21
    Ms har inget tid och kolla varenda xbox......de skickar ny......testa det kostar ingenting.....i värsta fall får din gamla tbax.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det där är nog inte riktigt sant, om dom märker att du har fifflat får du iaf betala frakten dit och hem+ ev undersökningskostnad. Dock kanske det är en mild summa men man kan ju köpa en ny dvdläsare för dom pengarna.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21
    När jag ringde Ms jag sa till de att min son kanske hade forsökt öppna den då hon sa till mig att i värsta fall de skickar tbax de....hon sa aldrig om betala eller nåt.....att du kan köpa ny dvd är ok men om du har inga nycklar till den då fungerar inte ändå.....jag vet att många som har skickats tbx till ms de har fått ny jag med Det är bara och skicka och se

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jaha, jag lyckades också med det här och dödade min stackars dvd, bara att skaffa ny på ebay.

    Den svarta sladden till xecutern smälte. Behöver jag köpa helt nytt kit eller har själva kretskortet överlevt ?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ja flasha fel min drive också men ja ringde xbox supporten o dom ska hämta den om nåra dagara och funkar inte det så får ja ju bara tillbaks den som den va o då får ja köpa en ny dvd för har ju orginal firmwaret från den fel flashade hitachin

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    hansi va skulle ni ta om ni fick tag i ett par hitachi 47d med orginal bios?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle nog kunna sälja dom för c:a 1000:- utan minsta problem
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ok

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ok har letat runt lite sj och hittat en bunt hitachi 46d på ebay för 500 o en anna säljer 46 o 47 d för runt 600 kr men väntar med att köpa någon dvd tills min xbox 360 har varit i tyskland

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ok har letat runt lite sj och hittat en bunt hitachi 46d på ebay för 500 o en anna sajt säljer 46 o 47 d för runt 600 kr men väntar med att köpa någon dvd tills min xbox 360 har varit i tyskland


    p.s sorry för dubbel posten datorn dampa sig lite gran

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    500 ? wtf, beställde en från etech4sale som kostade 950 med frakt, fan.

    Jaja, skiten kommer funka igen hoppas jag iaf.

    Men min fråga ? Vågar jag använda Xecutern ? Den verkar ok, båda leds lyser och ingen komponent ser bränd ut. bara en kopparbana som är helt blank och lossnat lite från kortet, men inte av.

    Kan man använda strömsladden från xboxen eftersom den som följde med xecutern brann upp.

Liknande diskussioner

  1. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:28
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. Fel efter flash med superdisc 3.6
    By weincliff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 13:11
  4. Shit FEL flash.
    By Anemyr in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 12:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •