Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Går det att få igång Progressiv bild?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Går det att få igång Progressiv bild?

Tja, har en chippad ps2 som är kopplat till en projektor som klarar av massvisa upplösningar med komponent kabel.
    PS2an är rätt inställd i menyn (Ybr/Ycr/Ypr eller vad det heter).
    Min PS2 har ghost chippet installerat från er och är en SCPH-50004.

Jag får inte igång progressiv scan i spel, min fråga är, varför?

Mvh
    //solxe

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova Gran Turismo 4, det är det enda spelet jag känner till med högre upplösning. Dock inte progressive scan om man skall vara petig... (1280i)

Prova även DVD filmer, dom skall gå att spela i progressive scan om inte ghost chippet strular till det som vissa chip kan göra.

(Och gnäll inte på mig när du valt det BILLIGASTE chippet du kunde hitta...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    hehe nene , jag gnäller inte, fast det var delvis erat fel (det var det ända ni hade inne när jag lämnade in den, "Ne det är knappt nån skillnad på olika chipp")

Men men, jag har testat GT4, och andra spel ICO, Beyond good and evil, god of war osv osv men får inte igång progressive scan eller 1080i.

Är det då chippet som hindrar detta? skulle det lösa sig med ett annat chipp?

(notera: Jag vill inte ha högre upplösning "1080i", jag vill bara få igång progressiv bild i spel "480p" istället för interlacead bild "525i")

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    *"BUMP"*

Varför inget svar?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Rätt outforskat. PS2 börjar bli lite old school.

Vill du ha 480P så kom och köp min sista blaze vga adapter och se om du får några spel att fungera med den. 500:-, 10 dagars öppet köp.

Matrix Infinity har inbyggt stöd för den, vet inte hur det är med ghost. Annars får man med en "driver disc" som får det att fungera med vissa spel iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  2. Vad gör jag om det inte går att packa upp?
    By Johan_0618 in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 22:59
  3. Går det att starta en bränd skiva utan chip?
    By torstenius in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 18:06
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner