Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Slö ftp-överföring

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Slö ftp-överföring

    Har läst en del guider och testat utan gott resultat. Söker därför hjälp i en ny tråd. Har BBB-adsl modem, där Dator och Xbox går in. Har alltid haft bra fart med ftp innan denna helg. Då nåt med ipnr har ändrats. Har haft någorlunda lika nr innan som var tvugna att knappa in på ftp-clienten, fast farten har alltid varit bra. Nu har jag plötsligt ett nr som ser ut typ så här "10.259.108.23" då blir farten hela 79 kbytes/s. 1.5 timme för ett serie avsnitt . Har 2 nätverkskort i Datan testade med att sammankoppla, min data,box till internet. Då fick jag ip 192.168.0.2 vilket var bra. Men vill inte dra runt en kabel till genom hela huset. Undrar vad som kan ha gjort detta knepiga ipnummer...

  2. #2
    Du måste ha en router för att kunna överföra något till din Xbox. Den vet nämligen inte vad den ska göra med trafiken.

    Jag har en router. Jag överför mellan 7-10mb/s

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Tjenare. har kopplat precis som du, och bbb adsl har ju inbyggd router. Jag har ibland haft samma problem som du, fast det är ju väldigt sällan som tur är. Det är så att när man startar xboxen så vet deras server eller vad det är kollar om ipnummret som du hade sist är ledigt, är det inte det får du ett nytt. Du kan ringa och säga som det är så hjälper dom dig att få ett nytt bättre. tex min dator har ju nästan alltid samma eftersom den står på för jämnan men har jag den avstängd nån dag så får jag nytt där oxå mvh/ Nalle
    Last edited by nalle077; 2006-10-25 at 22:46.

  4. #4
    Citat Original inlägg av nalle077
    Tjenare. har kopplat precis som du, och bbb adsl har ju inbyggd router. Jag har ibland haft samma problem som du, fast det är ju väldigt sällan som tur är. Det är så att när man startar xboxen så vet deras server eller vad det är kollar om ipnummret som du hade sist är ledigt, är det inte det får du ett nytt. Du kan ringa och säga som det är så hjälper dom dig att få ett nytt bättre. tex min dator har ju nästan alltid samma eftersom den står på för jämnan men har jag den avstängd nån dag så får jag nytt där oxå mvh/ Nalle
    "är ledigt" - Om man inte har pillat på konfigrurationerna så är ip-adressen ledig ju

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Tcip
    "är ledigt" - Om man inte har pillat på konfigrurationerna så är ip-adressen ledig ju
    Nej det är inte säkert. Det är ju hos bredbandsbolaget jag menar. Jag får olika ip adresser på xboxen varje gång jag slår igång den. vet inte riktigt hur det funkar men dom förklarade att om samma ipadress man hade förra gången var ledig så fick man den, är den inte så får man en annan. ibland så får man en söm inte ser ut alls som den i datorn då går det riktigt slött att köra över ftp men annars ligger jag på ca 10 MB/sek

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Men du har väl en intern ip om modemet har en inbyggd router??

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pluppen
    Men du har väl en intern ip om modemet har en inbyggd router??
    modemet/routern får olika ip till alla saker som sitter inkopplade max 3 st

  8. #8
    Citat Original inlägg av nalle077
    Nej det är inte säkert. Det är ju hos bredbandsbolaget jag menar. Jag får olika ip adresser på xboxen varje gång jag slår igång den. vet inte riktigt hur det funkar men dom förklarade att om samma ipadress man hade förra gången var ledig så fick man den, är den inte så får man en annan. ibland så får man en söm inte ser ut alls som den i datorn då går det riktigt slött att köra över ftp men annars ligger jag på ca 10 MB/sek
    Vist ja du körde direkt in i Xboxen. Jag har inte bytat ip-adress sen vi fick dom (över ett år sen).. Men ibland dalar hastigheten, det är fullkommligt normalt =)

  9. #9
    Citat Original inlägg av Pluppen
    Men du har väl en intern ip om modemet har en inbyggd router??
    Nej det har han inte. Han har ingen router, han har bara bredbandsmodemet. Det är kopplad rätt i Xboxen

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om din adress börjar på 10.nånting så måste du nog ringa kundsupporten på BBB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. HD:n 'startar om' vid FTP överföring
    By Glebster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 11:10
  2. FTP överföring mellan XBOXAR
    By swippern in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 21:18
  3. slö ftp fart
    By solle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 10:03
  4. Fel lösenord vid överföring via FTP
    By mrwbranch in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 21:56
  5. FTP överföring till xbox, gör att jag...
    By zelcor in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 14:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •