Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med Oblivion det laggar o är seegt!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0

Problem med Oblivion det laggar o är seegt!

Tjenare, köpte ett nytt 360 för ett par dagar sedan, premium versionen.. signa upp till xbox live och fixade lite spel bla så köpte jag oblivion och spelade den till typ lvl2 helt utan problem, nästa gång jag startade spelet sa xbox live att det fanns en patch jag kunde tanka hem till spelet,

visst tänkte jag det kan jag ju göra. saken är den att efter att jag laddat hem den patchen så är spelet skit seegt det lagg låser hela tiden och släpper efter sisådär 10sec, spelet tar skitlångtid att starta varje gång och jag har prova vissa återgärder utan resultat.

jag har bla provat att rensa hårdisken så jag får lite mer platts har 5gb ledigt nu, skapade en ny profil som jag startade spelet med... fortfarande lika segt alltså från att jag trycker på "new" i första menyn tar det ca 1minut innan frågan kommer "skapa en ny karraktär ja/nej" och eftersom jag har en ny profil så finns det ju inget annat alternativ.

det konstiga är att det var inte såhär förut?!

ngn som känner igen sig? eller vet hur man tar bort patchningen.. har letat som en dåre efter den på disken men hittar inget! =/

spelt och boxen är helt nya och annat felfria

tack för svar mvh Lacha

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    If it works why try to fix it??? Låter skumt det skulle lagga efter en patch måste vara nåt annat ... Inget du ändrat i nätverket?? Lagg på 10 sec är inget som existerar om inte nåt är totalt fel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    har provat köra utan kabeln till nätverket isatt, ingen skillnad

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Jag känner igen det exakt!, Asså det tog minst 10 min innan oblivion startades första gången jag gjorde en new game, det är helt sanslöst asså, fattar fan inte varför. Men min andra spel som Saint Raw och gears of war laggar och segar inte alls, men oblibion gör det? varför?

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    jag har helt enkelt lagt ner o spela spelet..

tyvärr för det var faktiskt riktigt roligt..

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    23
    Ni som har problem med Oblivion, har ni testat dessa grejer?

Patch Removal
    When you remove the Xbox Live patches, you can do all the glitches that were patched, but this removes the patches for all of your games. No saved game data will be lost, but you will need to repatch everything when you sign-in to Xbox Live, as well as risk being stranded in a modded map that was removed.

1. Go to the system blade on the dashboard. Select memory and push the GREEN button.
    2. Select hard drive. Press YELLOW to view device options.
    3. When the page opens press BLUE, BLUE, LB, RB, BLUE, BLUE.
    4. A message, "This will perform maintenance on your xbox 360 storage devices. Do you want to continue?" Select "yes" and press GREEN to execute.
    5. Restart your Xbox 360 with the uninstall.

och

Hint: Performance Improvement
    Applicable only to Xbox 360s with the HDD. Cold boot (power on) while holding the GREEN button to clear the HDD's cache. This should reduce the game's choppiness for a while.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

Liknande diskussioner

1. Problem med att dela ut objekt i XP
    By djstiv in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 15:43
  2. Problem med att överföra från pc till xbox
    By equlajzer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 14:28
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  4. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 14:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner