Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 97

Diskussion: Guide: Nergradera till 1.5 från 2.71 utan gta.

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Ginga Visa Inlägg
    Hej, jag är lite osäker över en sak.
    Jag har laddat hem Homebrew Enabler Rev C.
    Då står det ju att man ska öppna MS_ROOT mappen och lägga över alla filerna från den till minneskortet. Inne i den hära MS_ROOT mappen finns det ju en mapp som heter PSP och jag har ju redan en sån i mitt minneskort så vad ska man göra? ska man ersätta den med den från MS_ROOT?
    ja. men ta inte bort psp mappen manuellt. jag förutsätter att det löst sig för er andra då det var länge sedan jag besökte forumet.

    Edit:

    det verkar förövrigt som om de flesta problemen rör sig om hen c.

    Det hen c gör är att den patchar pspns firmware (2.71) så att man kan starta egen kod. för att kunna köra programmet innan maskinen är patchad så använder man sig av en exploit. Den här exploiten är väldigt ostabil, det är därför som man oftast måste köra programmet flera gånger innan psp kan patchas.
    Last edited by Lynx; 2007-01-03 at 04:21.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #62

    Wii

    Tackar, följde guiden noga, gick prima på första försöket från 2.60 till 1.50.
    Kung kola.

  3. #63
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    nej jag har inte lyckats.. samma resultat? samma gång. Men jag följer guiden till punkt och pricka. Brukar vara bra på att följa guider med detta misslyckas jag med. Jag tror hansi kommer dra in 300 pix på mig när jag kommer till Sthlm.
    aja.. har någon nått bra annat tips. Så är det välkommet.

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fungerade skitbra!

    Sket på mej när jag fick bluescreen:en men efter den återställts fungerade allt bra.

    Tackar.

  5. #65
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tjena, jag har fixat mitt psp med denna guiden och det funkade efter några försök. jag undrar om man kan ta bort några filer från pspt när man har gjort detta? eller måste man låta allt ligga kvar

  6. #66
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    NÄr du är klar så är det bara att ta bort filerna.
    Last edited by Lynx; 2007-04-26 at 23:22.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  7. #67
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    okej, tack så mycket exakt vilka filer kan jag to bort och vilka kan jag spara? sen så har jag instalerat devhook på den och ska köra en CSO-fil men när jag har valt den aktuella filen och startar så cpar den och kommer till det läget där den blåaskärmen kommer upp coh säger att det är en coruptfile press 0 det gör då händer inget den går bara tillbaka. först när jag tar ut batteriet så kommer jag tillbaka till det ursprungliga läget varför? tack på förhand Joe...

  8. #68
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    spelar ingen roll. du kan ta bort allt utan att vara orolig.

    var jätte länge sen jag använde devhook. Rekomenderar att du installerar något av dark alexäs costum firmware istället.

    rekomenderar:

    3.03oe ifall du vill flasha teman/byta ikoner etc i xmb
    annars
    3.40oe

    http://forums.qj.net/f-psp-firmware-...ead-84905.html
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  9. #69
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    så jag kan ta bort hela psp mappen och den gör en "ny"?

    hur funkar det med costum firmware? det viktigaste är att de måste vara LÄTT för jag kan absolut inget om mitt psp ännu.

    funkar det att köra iso filer och homebrew med de fw?

    sen har jag bara en sista fråga kan man "unflasha" pspt genom att köra en updater så att det blir normalt igen?

    Joe...

  10. #70
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy är det omöjligt?

    köpte idag min psp
    men nu när jag tänkt bya till 1.5 får nästan hjärtsnörp.
    altså, jag har köpt psp med v 2.71 och det är en at-82.
    om jag har förståt rätt så ÄR det omöjligt att nergradera min psp till 1.5 eftersom att den är en at-82..
    stämmer det här eller finns det nått som jag kan göra?

    /emparado

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ta-82 är inga problem bara man gör rätt (idstoragechange)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #72
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    så det finns en chans!!=)
    jag är inte så het på psp, som sagt köpte det ju idag. tala om för mig exakt vilka prog jag ska ta hem=)
    tack hansi!

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #74
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    okej, kanske bäst att jag skickar in den..

  15. #75
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hjälp

    Lynx, Jag har ett problem när jag ska Nedgradera mitt PSP, Jag har följt dina hänvisningar väldigt noga och har fått till Patchen och allt men det ända som inte funkar är när jag ska nergradera från 2.71 - 1.5.

    Jag går in på Game, Memorie Stick, Update ver X.YZ. Är jag rätt eller gör jag något fel?
    Skulle verkligen sitta fint med svar tack på förhand.

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan kolla i system settings vilken firmware version du har. Har du lyckats få det att stå "2.71 HEN-D" (genom att öppna HEN-D bilden under photo) så skall det bara vara att köra en NY version av update ver x.y.z (den med inbyggd id storage koll/patch)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hansi hjälp

    Alltså du menar att jag ska gå in på System Settings och sen System Information ? I alla fall så står det där bara MAC Address: Massa siffror
    System Software: Version 2.71
    Nickname:

    Och sen när du sa att jag skulle uppdatera den igenom updateringen som ligger på spel "PSPtm Update ver X.YZ så laddar den, startar om och sen står det: The game could not be started. (80020148).

    Den där patchen som heter Henc som ligger inne på bilder funkade alldeles utmärkt när jag gjorde det första gången då skärmen först blev blå sen grön.

    Skulle du kunna länka någon ny fil eller något om det är där någonstanns jag har gjort fel?

  18. #78
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mangelicous Visa Inlägg
    Alltså du menar att jag ska gå in på System Settings och sen System Information ? I alla fall så står det där bara MAC Address: Massa siffror
    System Software: Version 2.71
    Nickname:

    Och sen när du sa att jag skulle uppdatera den igenom updateringen som ligger på spel "PSPtm Update ver X.YZ så laddar den, startar om och sen står det: The game could not be started. (80020148).

    Den där patchen som heter Henc som ligger inne på bilder funkade alldeles utmärkt när jag gjorde det första gången då skärmen först blev blå sen grön.

    Skulle du kunna länka någon ny fil eller något om det är där någonstanns jag har gjort fel?
    Ditt problem med Game could not be started (wregwegwe) har diskuterats lite av andra, det hade o göra med ratchet & Clank blandannat o då hjälpte det att gå in i reecovery o klocka upp o ändra inställningar för andra

    Kika i forumet så lär du säkert hitta vad du skall göra.

    Ps. Formatera alltid minneskortet i din PSP efter en ny uppgradering.
    Så försvinner gamla configfiler blandannat.
    Ds.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #79
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ditt problem med Game could not be started (wregwegwe) har diskuterats lite av andra, det hade o göra med ratchet & Clank blandannat o då hjälpte det att gå in i reecovery o klocka upp o ändra inställningar för andra

    Kika i forumet så lär du säkert hitta vad du skall göra.

    Ps. Formatera alltid minneskortet i din PSP efter en ny uppgradering.
    Så försvinner gamla configfiler blandannat.
    Ds.
    Förlåt om jag låter dum eller så Pendragon för jag är inte så hajj på PSP för jag hittar inte riktigt hur man ska göra i forumet, någon som länkade till Youtube men den är borttagen. Hur gör jag för att klocka upp och för det första komma in i Recovery.

    Tacksam för svar!

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mangelicous Visa Inlägg
    Förlåt om jag låter dum eller så Pendragon för jag är inte så hajj på PSP för jag hittar inte riktigt hur man ska göra i forumet, någon som länkade till Youtube men den är borttagen. Hur gör jag för att klocka upp och för det första komma in i Recovery.

    Tacksam för svar!
    Ingen fara

    Kika här o se om det hjälper:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29882
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #81
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Tack

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ingen fara

    Kika här o se om det hjälper:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29882
    Tack så mycket för hjälpen Pendragon funkar fint nu. En sissta fråga bara, du kan mjöligt vis inte berätta hur jag ska göra för att kunna spela Iso och Cso spel? Eller länka till någon sådan tråd eller sida? Tack på förhand Hejdå.

  22. #82
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mangelicous Visa Inlägg
    Tack så mycket för hjälpen Pendragon funkar fint nu. En sissta fråga bara, du kan mjöligt vis inte berätta hur jag ska göra för att kunna spela Iso och Cso spel? Eller länka till någon sådan tråd eller sida? Tack på förhand Hejdå.
    Om du kör Custom Firmware från 3.03 och upp o formaterat ditt monneskort i din PSP så har du lite nya mappar då du kikar på minneskortets root katalog, bla. en som heter ISO.

    Lägga ISO o Cso filer där o kika under "Spel - Minneskort" så dyker de automagiskt upp där
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #83
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ingen fara

    Kika här o se om det hjälper:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29882

    ... Jag har fått samma problem som många andra. Nån som kan hjälpa? köpte pspn för nåra dar sen jag har uppgradet den till 2.71 men när jag ska nergradera den till 1.5 kommer ett felmeddelande där det står "The game could not be started. (80020148)". Jag har läst den här guiden och den ovanför men problemet är fortfarande kvar. Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig?

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av amilli Visa Inlägg
    ... Jag har fått samma problem som många andra. Nån som kan hjälpa? köpte pspn för nåra dar sen jag har uppgradet den till 2.71 men när jag ska nergradera den till 1.5 kommer ett felmeddelande där det står "The game could not be started. (80020148)". Jag har läst den här guiden och den ovanför men problemet är fortfarande kvar. Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig?
    Har du nergraderat till 1.50 måste du uppgradera till ett custom firmware innan du kan spela ISO.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  25. #85
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    okej först vill jag bara förlåta för en bump men det behövdes säkert.

    till min fråga. jag sitter med ett uppgraderat psp med nuvarande 2.5 version. jag har laddat hem 8046_EBOOT.PBP. som gör om 2.5 till 2.71 och filen vill inte fungera för mig. jag har satt in filen i stickan utan att göra det via PSP,et.

    Det ser ut såhär f:/PSP/GAME/UPDATE och sen filen i update mappen. och det är väll rätt? jag kan se filen i GAME/memorystick på psp,et men det står Corrupted Data. jag har försökt 4ggr nu att lägga in filen. samt att ladda hem den från olika sidor men jag får det aldrig att fungera.

    måste jag ha något program för att få det här att fungera?
    måste jag radera alla filer på min 1gb,s sticka innan jag kan göra något. just nu har jag bara några sparfiler från madden 06.

    Och jag har inget ta-82 moderkort. det är kollat

    jag har nu suttit några timmar och verkligen försökt men inte fått nått att funka. hoppas att nån ser det här och kan svara mig snabbast möjligast.

    / / LuuD

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ska inte filen bara heta EBOOT.PBP, det ska den iaf på alla andra updaters.
    Lite före min tid men har du följt alla steg i readme'n?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Nu var det väldigt länge sen jag skrev guiden samt sen jag gjorde något psp relaterat då min är stulen.

    I vilket fall som helst så finns länkar tilla llt du behöver i slutet av guiden. Ladda hem 2.71 firmwaret. Filen skall heta EBOOT.PBP.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  28. #88
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    okej då var det bara det som var felet att dom har bytt namn på filen och jag fick bara lov att ta bort siffrorna. nu håller den på att uppdatera iaf och hoppas att allt annat går enligt planerna

    tackar för hjälpen

  29. #89
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    nu fick jag lite problem igen. när jag öppnar henc i photo så kommer bilden RAND upp och jag trycker på den så jag får se den. men sen händer inte mycket mer, det blir som bara att jag får se på bilden. psp,et tänker inte eller något sånt. någon aning om vad som kan ha gått snett?

    norton reagerade på ett virus när jag packade upp rar filen. och det var en exploit som du nämnde tidigare som skulle ha hamnat i psp,et. jag vet inte om det har nått med varandra att göra men det kanske är nått.

    annars finns det nått nyare sätt att nedgradera från 2.71?

    / / LuuD

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det där med viruset får du bara för att filen ändrar i systemfiler och att norton vill skrämma bort dig från olagligheter.
    Skaffa ett riktigt antivirus som t.ex. avast eller avg.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Kopiera till HD från CD-RW
    By Frodo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 10:19
  3. 10 meg/sek från x-box 2meg/sek till????
    By steiner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 10:53
  4. hur kopiera spel från xbox till hårddisk??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-31, 23:24
  5. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •