Hej ja lämnade in min ps2 (slimmad) till lagning och så sa dem det är uppskuren sigill , vet ni hur man fixar det asså kan man köpa en ny sigill lr??? tack för hjälpen
Hej ja lämnade in min ps2 (slimmad) till lagning och så sa dem det är uppskuren sigill , vet ni hur man fixar det asså kan man köpa en ny sigill lr??? tack för hjälpen
Stå på dig som konsument.
Varför är sigillet brutet? Har du chippat den?
Hur länge har du haft den?
Även om sigillet är brutet så är det säljaren som måste visa att det är kunden som orsakat felet. Sigillet kan vara brutet av hur många anledningar som helst. Sigillet sitter ju INTE skyddat på INSIDAN av apparaten. En PS2 kan rimligen tänkas ha används av BARN, och BARN pillar ju alltid på saker. Speciellt klistermärken är ju ALLTID spännande, eller hur? Dom gör ju ingen nytta om man inte får sätta dom på t.ex. sänggaveln där dom hör hemma.
Eller så har det alltid varit brutet, faktum är att du fick den sista ps2:an dom hade, och den kartongen var ju faktiskt uppbruten och handkontrollens sladd var upplindad och hade en gummisnodd på sig vilket förmodligen beror på en kundretur/öppet köp. Du kan ju INTE veta ifall den kunden var inne och pillade på saker.
Företaget du handlade av har bevisbördan på sin sida att det brutna sigillet och eventuella ingrepp inuti konsollen beror på ovanstående.
Begär en skriftlig motivering om du inte får den garantireparerad. Gör klart för butiken att du kommer rådgöra med din konsumentvägledare samt göra en anmälan till allmänna reklamationsnämnden. Ha gärna blanketterna utskrivna och klara och vifta lite med dom. Förklara även att du kommer begära ersättning för dina inkomstförluster och resekostnader som är relaterade till din reklamation.
http://www.konsumentratt.konsumentve...gArticleId=133
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
asså den e chippad ja har haft min ps2 i typ 6 månader men nej de bara jag o min bror ingen har pillat på den vi har inga småbarn men asså kan man köpa en ny sigill? ja skicka in den till reperation och dem krävde 2010kr för att fixa min sigill, hur dumt kan det va??? sen fick min morsa betala 300 kr för undersökning -.- asså man blir förbannad, men kan ja köpa en ny sigill o fixa den själv eller?? behöver allt hjälp ja kan få tack![]()
Last edited by Totti; 2006-10-09 at 16:16.
Har du verkligen förstått vad ett sigill är?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
nej de drf ja frågar -.-
Bryter man sigillet (vilket man gör när man öppnar konsolen) så försvinner garantin.
ja det förstår jag men asså kan ja köpa en ny sigill? eller kan man skicka in den i reperation så att nån kan fixa den?
Totti är du från denna värld verkligen ... Sigillet sitter där från fabriken så det ska gå kolla om du varit in i boxen och manipulerat med den då gäller inte garantin längre oavsett om du köpte den tio minuter före ... Du måste väl förstå att det inte går köpa då ... Tror du xboxen är sönder för att sigillet är brutet??? Du måste verkligen tänka efter för guds skull.
Men du ska ha en eloge för lite rolig läsning.
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
LOL äre sjuk i huvet att ja ska gå o köpa en ny ps2 de kan du drömma om -.-
Börja med att kräva tillbaka de där 300:-
Att titta på apparaten och konstatera att sigillet är brutet är FAN ingen FELSÖKNING. Den som tog emot apparaten i butiken skulle ha sagt till direkt när den lämnades in.
Se till att få bort chipet ur konsollen. Lämna in den igen och läs det jag skrev tidigare om dina rättigheter som konsument, var lite jobbig, och stå på dig att ingen kan kräva att ett löjligt litet KLISTERMÄRKE som sitter på UTSIDAN av apparaten skall sitta kvar på en LEKSAK som BARNEN har i sitt rum skall förväntas sitta kvar mer än 44 sekunder.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
(Jag borde ta uppdrag som jobbig "reklamationsexpert", kan man konsumentköplagen i princip helt utantill så kan man driva vilken butikschef som helst från vettet...)
ja ska göra det ja ska ditt imon och klaga och om dem inte fixar den så tänker jag polisanmäla dem!! nu jävlar e jag hett!! men min ps2 e på reperation just nu så när den kmr tbx ska ja ditt!! asså stället ja köpte den ifrån är power (södertälje) sen bytte de ställe till expert (södertälje) nu ska ja skriva ut konsument reglerna o visa dme
Last edited by Totti; 2006-10-10 at 23:46.
Du får nog ganska stora problem ändå. Att du har den chippad är ganska graverande bevis på att den är manipulerade med(inte en chans till garanti). Sen när du lämnade in den så fick du väl veta vad som var felet för dom måste ändå ha öppnat den och kollat även fast sigillet var brutit. Tycker du ska höra med dom igen vad felet var och om det är värt att laga. Är det inte ett allt för farligt fel så skickar du in den till PSX-CARE.
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Varför lämnar du inte in konsolen till stället där du chippade den?
mjo, faktiskt ja chippade den utomlands så..
Varför går du inte till närmaste "chipställe" då?
De bör ju kunna reparera konsolen. (Men du får betala reparationen själv...)
ja den e inne på repeartion just nu om dem innte kan fixa den så ska jag skicka in den till psx care men får jag undra hur mkt kmr det kosta om ni lagar sigillet?
Det GÅR inte att laga sigillet. Däremot kan man laga det som är trasigt. Sigillet är bara en klisterlapp, och inte orsaken till att PS"'an inte fungerar.
okejOriginal inlägg av frejac
men kan jag inte laga ps2 sj ? :d om inte dem kan fixa den när den e inne i reperation (vilket jag hoppas dem inte gör)
Börjar tycka synd om Totti ... Jag lägger in en hundring till psx-care till en ny om några andra är med om det ...
Vah? svara på min fråga tack.
Hur ska VI veta om DU är ett sådant tekniskt snille att du själv kan laga din ps2 eller inte?
Can you believe this guy?![]()
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bättre levt en dag som tiger än tusen år som får![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Så sant, så sant...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
yep, tbx till sigillen igen, ringde han som fixar min ps2 och sa den är helt ok de är inget fel på den (?) och han sa kom tillbaks och ta den, så ja ska det imon och får se vad som händer, om den inte funkar kanske ska skicka in den till psxcare få se om dem kan fixa den
![]()
lol? ni vet guiden hur man skruvar isär en ps2 finns inte till min ps2 vet inte ens vilken verision den är :S ja har serienummret: SCPH-70004![]()
Varför behöver du skruva i den? Funkade den inte, som polaren sa?
Bookmarks