Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: cd/dvd släden fastnat

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question cd/dvd släden fastnat

    hej jag har ett problem med min cd/dvd spelare på ps2 (gamla modellen ni vet tegelstenen) det är så att släden har fastnat i utskjutet läge efter strömavbrott och jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få in den igen. jag vågar inte trycka för hårt heller och riskera bryta av släden. den har ingen garanti kvar så jag kan inte skicka tilbacks den till inköps-stället. så vad ska jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan serva den för 350:-, fixa släden + lite extra kärlek som en gammal ps2 behöver som rengöring och smörjning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    låter bra, vad exakt ska man skicka med? kablar/joypads och/eller endast tegelstenen (ps2an) och transformator (den har en egen transing egen att den är importerad)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det värt det då...

    c:a 150:- frakt hit företagspaket 16.00
    350:- reparation OM det inte är något större fel på den
    c:a 170:- frakt tillbaka (postpaket + pf-avgift)

    = c:a 670:-

    Ny ps two (iofs ochippad) c:a 995:- inkl ny handkontroll, går på 220V...

    Jaja, om du vill kan jag kanske hitta en billig beg 220V nätdel åt dig också så slipper du klumpen sedan.

    /Hansi
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    När man kör ut släden sänks laserdelen nån cm för att släden ska kunna gå fritt ut. sen åker den upp. min gissning är att laserdelen inte ha kommit ner helt för att släden ska kunna gå fritt in igen. mekaniken som sköter slädens it och utgång värkar sitta i fronten på cd delen och bestå i huvudssak av en vit kugg och en vit plastbit.

    Så om du ska ge dig på att fixa det själv så kan det bli lite knep o knåpigt.
    Men om du ska så är det först till o ta bort toppdelen på maskinen, sen skruva bort det svarta toppen på själva cd'n. Då kan du se lite mer vad som händer o sker när du försöker få släden att gå in.
    Tänk på att utan toppen på cdläsaren ditmonterad så kommer skivan inte att hållas på plats om du ska försöka provköra den.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag har försökt skruva up den själv men jag kan inte. och en ny ps2 NTSC (ochippad) skulle kosta mig 1795+frakt dvs c:a 2000:- så då lägger jag hellre lite pengar på att sända in den.

Liknande diskussioner

  1. släden låser sej
    By Black_Dragon in forum Xenium Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 23:28
  2. front till dvd släden
    By Blixten100 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 08:18
  3. CD/DVD släden åker ut automatiskt.
    By [-AzAZeL-] in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-31, 11:45
  4. Undertexter från CD/DVD
    By sauron666 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 01:15
  5. konstigt ljud när man stänger släden med reset knappen
    By Butcher76 in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 14:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •